8c od 18 maja do 22 maja

13 maja, 2020 19:57 Opublikowany przez Admin

22.05.2020 piątek

JĘZYK POLSKI

Dzień dobry!

JĘZYK ANGIELSKI GRUPA 2

Hello my dear students:) Dziś rozpoczniemy pracę z zestawem egzaminacyjnym 4 na str. 104 podręcznika. Dziś dla Was strony 104 i 105, kolejne 2 w poniedziałek i ostatnie 2 w środę.

Przypominam gdzie znajdziecie nagrania:https://www.macmillan.pl/strefa-ucznia , tam z lewej strony wybieracie „szkoła podstawowa IV-VIII”, a następnie „Repetytorium Ósmoklasisty” i „Workbook Audio”.

W czwartek czekam na fotki prac. Gdyby ktoś chciał przesłać fotki emailem to tylko na ten adres proszę: j.skowronska.sp6@gmail.com

Enjoy the weekend:)

FIZYKA

Lekcja w pliku :

CHEMIA

Temat:  Estry cz.I

Zapoznajcie się materiałem, zróbcie notatkę.

https://1drv.ms/u/s!As91Siv7MkZ3gjVIWVhpPu4PfWEu?e=poYT5Q

Wszystkie materiały znajdziesz również na padlecie

https://padlet.com/alafolwarcznyde/lzqwamqkvy9f

Pozdrawiam

JĘZYK NIEMIECKI

Dzień dobry! Dziś zaczynamy nowy dział dot. mieszkania. Temat: Häuser und Wohnungen. Domy i mieszkania.

LINK: https://padlet.com/barbara_pienko/e1ewbfwkozx5

JĘZYK ANGIELSKI – grupa 1

lekcja do pobrania:

21.05.2020 czwartek

Edukacja dla bezpieczeństwa

MATEMATYKA

Witajcie.

Pozdrawiam Was serdecznie.

GEOGRAFIA

RELIGIA

Szczęść Boże

TECHNIKA

1. Temat: Osiedle dla każdego.

2. Proszę przeczytać infografikę:  infografika

 a następnie wykonać kartę pracy: karta-pracy-na-osiedlu

3. Karta nie jest na ocenę,  nie wysyłamy na maila.

WOS

HISTORIA

WYCHOWANIE FIZYCZNE gr.1 p. M. Zalewskiej

WYCHOWANIE FIZYCZNE grupa 2

Dzień dobry!

Dziś proponuję  – rozciąganie dla każdego

Rozciągaj się w domu, aby poprawić sylwetkę, uelastycznić mięśnie i skorygować wady postawy. Ćwiczenia przeznaczone są dla każdego. Możesz wykonywać je codziennie, nawet w piżamie rano lub przed pójściem spać albo na zakończenie wcześniejszego treningu np. tabaty. Rozciągaj się codziennie i poczuj zmiany już po kilku dniach. Zapraszam do domowych ćwiczeń.

link:https://www.youtube.com/watch?v=kkz_UCpxRk0&fbclid=IwAR250OVDRFHI-zuXK0aF8tVwG3lFYo-rlP62D4x5-xt_XAkcVcxTlfC5FPA

Dobrej i przydatnej zabawy!

20.05.2020 środa

JĘZYK FRANCUSKI

Do pobrania: 

20.05. J. francuski

20.05 ćwiczenie

JĘZYK POLSKI

Dzień dobry !

MATEMATYKA

Witajcie.

Pozdrawiam Was serdecznie.

JĘZYK ANGIELSKI – grupa 2

Hello:)

Dziś zapraszam Was do ćwiczenia rozumienia tekstu słuchanego: You gonna be all ears (zamienicie się w słuch). W ćwiczeniach (!) na str. 52 zad. 1, na str. 56 zad. 1, 2. Słuchajcie do skutku…

Do not send them back:)

JĘZYK ANGIELSKI – grupa 1

lekcja do pobrania:

HISTORIA

BIOLOGIA

Dzień dobry Klaso 🙂

Pozdrawiam Was serdecznie! Przyjemnej pracy 🙂

WYCHOWANIE FIZYCZNE gr. 1 p. M. Zalewskiej

WYCHOWANIE FIZYCZNE grupa 2

Lekcja 1

Dzień dobry!

Dzisiaj utrwalimy pojęcie tętno oraz, jak je mierzymy. Materiał zawiera wyjaśnienie pojęcia tętno oraz prowadzący wyjaśnia co się dzieje z pulsem po wysiłku, jak również gdzie powinniśmy je mierzyć.

Wykonujcie polecenia razem z osobą, która prowadzi zajęcia. W sposób jasny i przystępny przypomni znany temat.

link:https://www.youtube.com/watch?v=wKodJdpGJVU

Lekcja 2

Trochę więcej teorii

Wskaźnik BMI – jak go obliczyć?

Czym jest BMI. Jest to skrót wywodzących się z języka angielskiego i oznacza Body Mass Index. BMI jest współczynnikiem, który wskazuje, czy stosunek naszej masy ciała do wzrostu jest prawidłowy. Chcesz wiedzieć, jak obliczyć BMI? Jest to bardzo proste, wystarczy zastosować prosty wzór. Warto wiedzieć, że BMI nie mierzy zawartości tłuszczu w organizmie. To dzięki niemu jesteśmy w stanie określić, czy nie grozi nam niedowaga, nadwaga lub otyłość. BMI wylicza się w taki sam sposób dla kobiet i dla mężczyzn. Warto znać swoje BMI szczególnie, jeśli decydujemy się na odchudzanie. Dzięki niemu będziemy w stanie określić moment, w którym nasza waga jest prawidłowa

Jak oblicza się BMI?

Obliczanie wskaźnika BMI jest proste. Wzór na BMI wygląda następująco:

BMI = masa ciała (kg)/wzrost (m²)

Czyli mówiąc obrazowo – należy swoją wagę, wyrażoną w kilogramach, podzielić przez nasz wzrost, wyrażony w metrach i podniesiony do kwadratu.

Oto przykład, jak obliczać BMI:

Przy wzroście 160 cm: należy pomnożyć 1,60×1,60 i otrzymamy 2,56.

Przy wadze 62 kilogramy: należy podzielić ją przez wynik otrzymany wcześniej, czyli przez 2,56. Otrzymamy 24,22. Czyli wartość wskaźnika BMI w tym przypadku wynosi 24,22.

Teraz otrzymany wynik należy znaleźć w międzynarodowej klasyfikacji BMI dla osób pełnoletnich. Międzynarodowa klasyfikacja BMI to tabela, która posłuży nam do określenia, czy nasza waga jest prawidłowa. Wygląda ona następująco:

  • wskaźnik BMI poniżej 16,0 – wskazuje na wygłodzenie,
  • wskaźnik BMI 16,0–17,0 – wskazuje na wychudzenie, które może być spowodowane chorobą,
  • wskaźnik BMI 17–18,5 – wskazuje na niedowagę, na którą mogło wpłynąć ekstremalne odchudzanie,
  • wskaźnik BMI 18,5–25,0 – wskazuje na wagę prawidłową,
  • wskaźnik BMI 25,0–30,0 – wskazuje na nadwagę,
  • wskaźnik BMI 30,0–35,0 – wskazuje na I stopień otyłości,
  • wskaźnik BMI 35,0–40,0 – wskazuje na II stopień otyłości,
  • wskaźnik BMI powyżej 40,0 – wskazuje na III stopień otyłości i jest to klasyfikowane jako otyłość skrajna.

Jak widać, wskaźnik BMI na poziomie 24,22 oznacza wagę prawidłową.
Jeśli chodzi o dzieci, to u nich BMI obliczane jest w ten sam sposób. Jest jednak porównywane ze średnimi wynikami pojawiającymi się w określonej grupie wiekowej. Czyli u dzieci wskaźnik BMI umożliwia porównanie wyników współczynnika dla danej płci i danego wieku. Przeprowadzone w UK badania dowodzą, że dziewczynki w przedziale dwunastu i szesnastu lat wykazują wyższą wartość wskaźnika BMI niż chłopcy w tym samym wieku.

Wady i zalety BMI

Największą zaletą wskaźnika BMI jest to, że możemy go łatwo i samodzielnie obliczyć. Przeprowadzone badania pokazały, że wskaźnik BMI o wartości 18,5–25 posiadają osoby mające dobre zdrowie i rzadko zapadają na choroby, których przyczyną jest zła dieta. Czyli osoby z takim BMI rzadko chorują na miażdżycę lub cukrzycę. Wszystko, co odbiega od normy, jest sygnałem, że należy zainteresować się naszym zdrowiem. Zarówno nadwaga, jak i niedowaga mogą być groźne dla organizmu. Nie mówiąc już o otyłości, która wymaga leczenia.

Należy pamiętać, że nawet BMI będące w normie nie jest gwarancją tego, że mamy prawidłową masę ciała. Jeśli nasza aktywność fizyczna jest niska, może nam grozić otyłość ukryta. Jeśli tak jest, to najlepiej przeprowadzić badanie procentowej zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie. Również wskaźnik BMI, który jest podwyższony, nie musi oznaczać nadwagi. Osoby, które mają duże mięśnie, uprawiają sporty siłowe, będą miały wysoki wskaźnik BMI, lecz ich stan zdrowia będzie doskonały. Rozważa się także wprowadzenie klasyfikacji wyników BMI, która będzie zależała od uwarunkowań kulturowych oraz od warunków geograficznych.

Wskaźnik BMI służy także do określania, jaki procent osób w krajach zachodnich cierpi na nadwagę lub otyłość. W większości krajów zachodnich otyłość staje się coraz popularniejszą chorobą cywilizacyjną. Dlatego, skoro wiadomo, jak obliczyć BMI, warto zrobić to już teraz. Wynik może sugerować, czy to nie najwyższa pora, aby przejść na dietę. Może też doprowadzić do wprowadzenia zdrowych zmian w naszym trybie życia.

Potraktować jako ciekawostka!

19.05.2020 wtorek

JĘZYK FRANCUSKI

Do pobrania:

19.05. J.francuski

MATEMATYKA

Witajcie.

Pozdrawiam Was serdecznie.

RELIGIA

Szczęść Boże

CHEMIA

Test z kwasów karboksylowych i mydeł.

Czas rozwiązania 25 minut. W czasie testu nie korzystaj z innych przeglądarek (nastąpi blokada testu)

Wykonaj test do 20.00

Link do testu:https://www.testportal.pl/test.html?t=NEQT9ayKEuJA

Powodzenia

Czekam na wasze prace z 15.05.2020 (nie uzupełnienie do końca tygodnia będzie skutkowało oceną negatywną)

RELIGIA

Szczęść Boże

JĘZYK POLSKI

Dzień dobry!

JĘZYK NIEMIECKI

Dzień dobry! Dziś podsumowanie działu „Gesundheit”. Proszę o terminowe odesłanie karty pracy na ocenę.

LINK: https://padlet.com/barbara_pienko/e1ewbfwkozx5

WYCHOWANIE FIZYCZNE gr.1 p. M. Zalewska

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry .

Dzisiaj kolejna część testu Zuchory, ostatnia którą możecie przeprowadzić w domu. Wcześniej mieliście lekcje wprowadzającą. Wzmacnialiście mięśnie brzucha. Myślę że przysłowiowe „zakwasy” z brzucha minęły, także możemy przejść do testu 🙂 Ale najpierw krótka rozgrzewka, tak aby wynik był jak najlepszy.

  1. Rozgrzewka – wymyśl 8 dowolnych ćwiczeń
  2. Zmierz czas sam, lub poproś kogoś, aby ci pomógł.
  3. Przejdź do testu – siła mięśni brzucha.

Połóż się na plecach, ręce ułóż dowolnie. Unieś nogi tuż nad podłoże i wykonuj nożyce poprzeczne, tak długo, jak możesz. O wyniku decyduje czas trwania próby.

Pamiętaj, że masz tylko jedną próbę. Mierzymy czas do sekundy, np. 2min.i 32s.

Wyniki próby prześlij na adres marek.biela@interia.pl  do  22 maja.

Powodzenia!

18.05.2020 poniedziałek

JĘZYK ANGIELSKI GRUPA 2

Hello:) Dziś przed Wami zadania w podręczniku na str. 125 i 128(wszystkie). Powoli zbliżamy się do końca materiału:) Czekam na fotki do wtorku:) Take care!

JĘZYK FRANCUSKI

Do pobrania:

18.05. J.francuski

WOS

Dzień dobry!
Tym razem same pytania z tematyki UE. Wejdź www.kahoot.it i wpisz PIN 09446679 lub kliknij tutaj
Pozdrawiamy, Teresa Kurpas & Paweł Więcek

ZAJĘCIA Z WYCHOWAWCĄ

Dzień dobry:)

Temat: Jak dbać o środowisko naturalne? Zapraszam do obejrzenia: https://slideplayer.pl/slide/3975946/ Miłej lektury! Dobrego tygodnia:)

JĘZYK ANGIELSKI- grupa 1

pobierz lekcję:

JĘZYK POLSKI

Dzień dobry!

FIZYKA

Dzień dobry. Lekcja w pliku :

MATEMATYKA

Witajcie.

Przypominam o wysłaniu lekcji z dnia 13.05 (środa).

Pozdrawiam Was serdecznie.

INFORMATYKA GR1 i GR2

Dziś temat „Praca w chmurze”, który pozwalam sobie uznać za „zaliczony”, gdyż obecna sytuacja zdalnego nauczania zmusiła nas do zapoznania się z nim i każdy z Was już sprawnie się posługuje e-dokumentami – chociażby w Classroom-ie. Każdemu z Was pozytywnie go oceniam. Pozdrawiam

Kategoria:

Napisany przez: Admin