Klasa 4a od 11 maja do 15 maja

8 maja, 2020 10:55 Opublikowany przez Admin

15.05.2020 piątek

MATEMATYKA

JĘZYK ANGIELSKI

pobierz:

kartkówka:

PRZYRODA

Witaj Klaso 🙂

Powodzenia!

WYCHOWANIE FIZYCZNE

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry .

Dzisiaj kolejna część testu Zuchory, ostatnia którą możecie przeprowadzić w domu. Na początku tygodna mieliście lekcje wprowadzającą. Wzmacnialiście mięśnie brzucha. Myślę że przysłowiowe „zakwasy” z brzucha mineły, także możemy przejść do testu 🙂 Ale najperw krótka rozgrzewka, tak aby wynik był jak najlepszy.

  1. Rozgrzewka – wymyśl 8 ćwiczeń, dobrze się rozgrzej
  2. Zmierz czas sam, lub poproś kogoś aby ci pomógł.
  3. Przejdz do testu – siła mięśni brzucha.

Połóż się na plecach, wykonuj „nożyce poziome/ poprzeczne” tak długo, jak Ci się uda.

 Przykładowy film jak wykonać test.
https://www.youtube.com/watch?v=OF4UAXxEmp0

Wynik jaki uzyskałeś zapisz i wyślij na adres w.widawski@sp18-pszczyna.pl , do wtorku 19.05.2020 , pamiętaj masz tylko jedną próbę!
Powodzenia

TECHNIKA

1.Zapisz temat: Piesza wycieczka.

2.Przeczytaj w podręczniku podpunkty: ( na stronie 71,73)

Jak przygotować się do wycieczki?

Nad wodą

3.Pobierz i uzupełnij kartę pracy: karta-pracy-piesza-wycieczka1

4. Wyślij na maila masz czas do 24 maja.( na ocenę)

14.05.2020 czwartek

INFORMATYKA

Dzień dobry, przenosimy się w „świat tekstu”. Zapraszam do pobrania lekcji.

Życzę przyjemnej pracy. Pozdrawiam gorąco.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry.

Przeczytaj na temat techniki i taktyki.

Technika jest to umiejętność ekonomicznego celowego i swobodnego wykonywania wszelkich czynności ruchowych, niezbędnych w skutecznym prowadzeniu gry w określonych warunkach. Umiejętność ta zależy od zdolności ruchowych ćwiczącego oraz częstotliwości powtarzania ćwiczeń. Wykonywanie ćwiczeń powinno doprowadzić do pewnego i szybkiego, prawie automatycznego wykonywania określonych czynności. Dobre opanowanie techniki pozwoli ćwiczącym skierować uwagę na prawidłowe wykonanie zadań taktycznych w czasie gry.

Czyli inaczej mówiąc technika, to wszystkie elementy, które uczymy się w szkole, jak np.: kozłowanie, chwyty, rzuty, strzały, podania itp.

Taktyka to sposób prowadzenia walki sportowej uwzględniający regulaminy i przepisy danej dyscypliny, umiejętności i możliwości własne i przeciwnika oraz warunki walki. Taktyka jest sztuką organizowania działań i kierowania nimi w celu osiągnięcia zwycięstwa. Podstawowa zasadą postępowania taktycznego jest, w każdym przypadku, wybór optymalnego wariantu, maksymalnie wykorzystującego możliwości własne przy maksymalnym ograniczeniu możliwości działania przeciwnika. Taktyka w pełni określa akcję (ruch), którą gracz podejmie w danej sytuacji, na każdym etapie gry, dla każdej możliwej historii prowadzącej do tej sytuacji.

Czyli mówiąc prościej:taktyka to działania,(zgodne z przepisami danej dyscypliny) które podejmujecie, aby w efekcie końcowym doprowadzić do zwycięstwa. Np. w grach zespołowych jeden z zawodników ”kryje”cały czas najlepszego zawodnika drużyny przeciwnej, żeby go wyłączyć z gry. Oczywiście taktyki również uczymy się w szkole, ale wykorzystujemy ją głównie na zawodach.

Postaraj się zapamiętać czym się różni taktyka od techniki. Czy znasz jakieś elementy techniki i taktyki?

Powodzenia

PRZYRODA

Dzień dobry 🙂

Powodzenia!

JĘZYK POLSKI

HISTORIA

Temat lekcji: „Dał nam przykład Bonaparte”.

Proszę otworzyć stronę :

https://epodreczniki.pl/a/dal-nam-przyklad-bonaparte-polacy-i-napoleon/D1ALcPaJM

Następnie proszę wysłuchać audiobooka pt:„Dał nam przykład Bonaparte”.

Polacy i Napoleon.

Słuchamy (CZYTAMY)- tylko rozdział 1 pt.:
„Dlaczego Napoleon jest obecny w hymnie Polski?

Na podstawie wysłuchanego audiobooka odpowiedz na pytanie w zeszycie.

Kto i kiedy napisał tekst hymnu Mazurek Dąbrowskiego?

(zapisz pytanie w zeszycie), nie wysyłaj odpowiedzi na maila.

13.05.2020 środa

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry

Dzisiejsza lekcja WF jest przygotowaniem do ostatniego testu Zuchory, który będzie zadany pod koniec tygodnia. Bedziemy wzmacniać mięśnie brzucha, ale najpierw wykonaj zaproponowaną rozgrzewkę. Jeśli słabo się rozgrzałeś, możesz dodać swoje ćwiczenia.

1. Wykonaj rozgrzewkę :

  • trucht w miejscu 1 min
  • krążenia RR w przód i tył x10
  • pajacyki x20
  • przysiady x10
  • skrętoskłony x10
  • skłony tułowia do PN i LN x10

2.LINKhttps://www.youtube.com/watch?v=AOUXGDi1hiU

Powodzenia

JĘZYK POLSKI

ZAJĘCIA DYDAKTYCZNO-WYRÓWNAWCZE JĘZYK POLSKI

ZAJĘCIA Z WYCHOWAWCĄ

Dzień dobry! Dziś zamiast spotkania on-line krótkie zajęcia:

LINK: https://padlet.com/barbara_pienko/hr5m2b0h7pw1

Bitmoji Image
Czekam na Wasze awatary :):):)

MATEMATYKA

12.05.2020 wtorek

RELIGIA

JĘZYK POLSKI

Temat: Redagowanie ramowego planu wydarzeń.
Witajcie. Dziś przypomnimy sobie, jak układamy ramowy plan wydarzeń i zredagujemy go samodzielnie. Otwórz podręcznik na stronie 225. Przypomnij, jakie poznałeś 3 sposoby zapisania ramowego planu wydarzeń (wiadomości w ramce). Następnie przeczytaj w ćwiczeniach tekst „Bajka o rycerzu i królu” (strona 61-63). Wykonaj ćwiczenie 1 strona 61 oraz 3 strona 64. Zastanów się, czy ułożenie planu ułatwia opowiadanie treści utworu. Wniosek zapisz w zeszycie. Miłej pracy.

MATEMATYKA

PLASTYKA

Dzień dobry:)

Temat lekcji: Słodki, kwaśny, słony, ostry – walor

Przygotuj farby, naczynie z wodą, kartkę formatu A3 lub A4. Podziel kartkę na cztery części. Na każdej z nich namaluj kolejno smaki: słodki, kwaśny, słony, ostry. Pokaż je tylko za pomocą kolorów, linii, plam. Rozjaśniaj, przyciemniaj, szukaj różnych odcieni barw, które kojarzą Ci się z tymi smakami. Dobrej zabawy:)

JEZYK ANGIELSKI

lekcja do pobrania:

11.05.2020 poniedziałek

MATEMATYKA

RELIGIA

JĘZYK POLSKI

JĘZYK ANGIELSKI

lekcja do pobrania:

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry.

Na dzisiejszej lekcji bedą wam potrzebne butelki z wodą . Dostosujcie obciążenie do swoich możliwości. W filmie przedstawione są ćwiczenia ogólnorozwojowe, które w większości znacie z lekcji WF.
Powodzenia

LINKhttps://www.youtube.com/watch?v=7znb_W0GWUE


MUZYKA

Drodzy!

Dzisiaj proszę, żeby każdy wybrał sobie jakiś instrument, który ma na myśli. Następnie proszę go opisać : Jak wygląda? Do jakiej grupy instrumentów należy? (Przypominam: mamy 3 grupy – perkusyjne, strunowe i dęte). W jaki sposób wydobywa się z niego dźwięki? Czy umiałbyś na nim zagrać? Czy znasz kogoś, kto gra na takim instrumencie? Czy znasz jakiś utwór, w którym ten instrument został użyty? (Możesz podać mi tytuł i wykonawcę). Możesz też go narysować lub znaleźć jego zdjęcie i dołączyć do tej notatki. Prześlij mi skan lub zdjęcie tej notatki. Mój adres: s.witula@sp18-pszczyna.pl Możesz też przesłać messengerem.

Następnie przypomnij sobie, proszę, piosenki, których razem uczyliśmy się w szkole:

link: https://www.youtube.com/watch?v=M5gFlIIX7tM

(tekst powinien być wklejony w zeszycie)

link: https://www.youtube.com/watch?v=HciJ6EmawDk

(tekst znajduje się poniżej filmiku)

P.S. Mam nadzieję, że ćwiczycie grę na flecie…  Pozdrawiam Was serdecznie!!!

Kategoria:

Napisany przez: Admin