Nasza Szkoła otrzymała dotację na realizację projektu Erasmus+ Partnerstwa na małą skalę
Z przyjemnością informujemy, że Szkoła Podstawowa nr 6 im. ks. Jana Twardowskiego w Pszczynie znalazła się w gronie szkół, których wniosek w międzynarodowym programie Erasmus+ został wysoko oceniony i zatwierdzony do realizacji przez Narodową Agencję Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności. Nasza Szkoła otrzymała dotację na realizację projektu Erasmus+ w ramach akcji KA210-SCH – Partnerstwa na małą skalę w sektorze edukacji szkolnej. Projekt całkowicie finansowany jest przez Unię Europejską w ramach programu Erasmus+. Jednocześnie planujemy realizację projektu eTwinning w synergii z przedsięwzięciem Erasmus+.
Działanie
KA210-SCH – Partnerstwo na małą skalę w edukacji/Small-scale partnerships in school education
Numer wniosku – 2024-1-PL01-KA210-SCH-000251938
Partnerstwa na małą skalę (KA210): dedykowane instytucjom, chcącym rozpocząć współpracę międzynarodową, początkującym w E+ lub nastawionym na przedsięwzięcia o mniejszej skali realizacji. Inicjatywy powinny wspierać włączenie społeczne uczestników ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz promować postawy aktywnego społeczeństwa europejskiego. Projekty mogą być oparte na wymianie dobrych praktyk, a prowadzone działania (zagraniczne mobilności oraz aktywności lokalne) powinny służyć wypracowaniu rezultatów.
Opis projektu
Wniosek projektowy nosi tytuł „Don’t be in a pickle” co można tłumaczyć dosłownie jako „Nie bądź w tarapatach” i w humorystyczny sposób nawiązuje do tematu robienia przetworów na zimę.
Projekt obejmuje szereg działań na terenie każdej ze szkół partnerskich i w środowisku lokalnym, w tym robienie przetworów na zimę, kiszonek, opracowanie materiałów dydaktycznych i broszury z przepisami, spotkania online z rówieśnikami z Rumunii oraz dwie mobilności – wyjazd polskich uczniów do Agigea w Rumunii oraz przyjazd rumuńskich uczniów do Polski.
Cele projektu
Realizując projekt chcemy podnieść świadomość zdrowotną i proekologiczną uczniów, nauczycieli i mieszkańców. Pragniemy, aby nasi uczniowie prowadzili zdrowy tryb życia, wyrabiali zdrowe nawyki i harmonijnie się rozwijali. Dlatego chcielibyśmy rozwijać kompetencje kluczowe, promować równość wśród uczniów i znajdować sposoby na motywowanie naszych wychowanków poprzez naukę i zdobywanie wiedzy o językach obcych i zielonych praktykach w sytuacjach życia codziennego.
Czerpiemy z dziedzictwa kulturowego obu narodów, szukamy podobieństw, by pokazać, że jesteśmy różni, a jednocześnie podobni.
Mamy nadzieję, że uzyskamy następujące rezultaty:
– logo projektu,
– pamiętniki z obserwacji uprawy nasion wykonane przez młodszych uczniów w obu szkołach partnerskich,
– broszurę o zielonych praktykach,
– projekty etykiet na warzywa kiszone,
– torby materiałowe przeznaczone na zakupy, mające na celu zmniejszenie zużycia plastiku,
– książeczka z przepisami z Rumunii i Polski,
– prezentacje zielonych praktyk na zakładkach stron internetowych projektu oraz podczas festynów szkolnych,
– artykuły na stronach internetowych szkół i miast,
– zdjęcia, prezentacje multimedialne i wiele innych.
W planach są także warsztaty robienia przetworów, wycieczki do muzeów i skansenów w celu poznania kultury i dziedzictwa obu narodów oraz spotkania z rodzicami, innymi nauczycielami i społecznością lokalną w celu promocji i upowszechniania dziedzictwa kulturowego.
Kwota dotacji
Nasza Szkoła jako koordynator otrzymała dotację w wysokości 30 000 euro na działania projektowe, które przeprowadzi wraz ze szkołą partnerską Ion Borcea w Agigea, Rumunia.
Szkoła koordynator
Szkoła Podstawowa nr 6 im. ks. Jana Twardowskiego w Pszczynie
Partner projektu
Scuola Gimnaziala Ion Borcea w Agigea, Rumunia
Czas trwania projektu
15 miesięcy (od 1 listopada 2024 r. do 31 stycznia 2026 r.)
Terminy mobilności uczniowskich:
Wrzesień – październik 2025
Okres mobilności to 7 dni.
Wizyty przygotowawcze (Dyrekcja, koordynator projektu)
Polska – kwiecień 2025
Rumunia – maj 2025
Okres mobilności to 3 dni.
Uczestnicy projektu
Do udziału w projekcie zapraszamy 20 tegorocznych szóstoklasistów i siódmoklasistów – otwartych, zaangażowanych, z inicjatywą, lubiących uczyć się języka angielskiego i podejmować nowe wyzwania.
Wierzymy, że projekt „Don’t be in a pickle” będzie wspaniałym doświadczeniem dla naszych uczniów i całej społeczności szkolnej, oraz że jego idee i rezultaty dotrą do szerszego grona odbiorców i przyniosą wiele korzyści zarówno szkołom zaangażowanym w projekt jak i społeczności lokalnej. Udział w międzynarodowym projekcie z pewnością wpłynie na edukację obywatelską i świadomość kulturową uczniów naszej szkoły, nauczy ich postaw tolerancji i otwartości wobec innych narodowości, poszerzy horyzonty, jak również zmotywuje do nauki języków obcych.
DOKUMENTY: