klasa Ve od 25 do 29 maja

22 maja, 2020 08:31 Opublikowany przez Admin

piątek, 29 maja

WYCHOWANIE FIZYCZNE GR. 1

WYCHOWANIE FIZYCZNE GR. 2

Dzień dobry!

Dzisiaj kolejne zajęcia z cyklu „podejmij wyzwanie z….”, tym razem z p. Moniką Bielą.

Link zawiera ćwiczenia ogólnorozwojowe z rozgrzewką. Chciałabym wam pokazać, jak łatwo zamienić sprzęt sportowy, na którym zazwyczaj ćwiczycie w szkole- na rzeczy, które znajdują się w waszych domach.

LINKhttps://www.youtube.com/watch?v=w8l4O0EPy5c&t=5s

Jeżeli ktoś miałby ochotę poćwiczyć i nagrać krótki filmik na dodatkową ocenę to zachęcam i proszę wysłać film lub zdjęcie na adres moniaryszka@interia.pl

Miłej zabawy!

RELIGIA

JĘZYK POLSKI

BIOLOGIA

Dzień dobry Klaso 🙂

Pozdrawiam Was serdecznie!

JĘZYK ANGIELSKI GR. 1

Hello:)

Zapraszam was dzisiaj do potrenowania czasu Past Simple w poniższych ćwiczeniach. Możecie od razu sprawdzać odpowiedzi, wtedy wiecie czy umiecie:)

https://engly.pl/tasks/connect_task/695 , https://engly.pl/tasks/text_task/147 , https://engly.pl/tasks/text_task/148 , https://engly.pl/tasks/text_task/150 , https://engly.pl/tasks/text_task/268

Good luck! Enjoy the weekend:)

JĘZYK ANGIELSKI GR. 2

czwartek 28.05.2020

HISTORIA

Temat: Wielka wojna z Zakonem Krzyżackim

  1. Przyczyny wojny
  2. Bitwa pod Grunwaldem
  3. Pierwszy pokój toruński

Proszę przeczytać treść tematu w podręczniku a następnie obejrzeć film:

https://gwo.pl/bitwa-pod-grunwaldem-p4409

Proszę w zeszycie odpowiedzieć na pytania:

Jakie były przyczyny i skutki wojny z Zakonem Krzyżackim (patrz. podr. to co najważniejsze, -wielka wojna z zakonem.

Nie posyłamy odpowiedzi na maila.

JĘZYK ANGIELSKI GR. 1

Hello:)

Zapraszam Was dziś do stworzenia prezentacji o kraju anglojęzycznym. Takich krajów na świecie jest wiele. Wybór należy do Was. Możecie spojrzeć na prezentację o Południowej Afryce na str. 110. Do Waszej prezentacji dołączcie zdjęcia lub obrazki. Prezentacja powinna mieć przy najmniej 5 slajdów. Gotowe prace prześlijcie proszę do środy 3 czerwca wyłącznie na adres: j.skowronska.sp6@gmail.com

JĘZYK ANGIELSKI GR. 2

Dzień dobry kochani. Dziś mam dla was zadanie w zeszycie ćwiczeń. Proszę otwórzcie je na stronie 42 i wykonajcie zadanie 1. Macie do przeczytania czytankę a obok niej pytania sprawdzające. Nie wysyłajcie odpowiedzi. Podam je następnym razem. A teraz wracamy do podręcznika na małe zadanie powtórkowe. Zobaczcie stronę 99 i zadanie 1. Wpiszcie zawody do zeszytu. Mam nadzieję, że nie zapomnieliście. Take care M. Kamińska

WYCHOWANIE FIZYCZNE GR. 1

WYCHOWANIE FIZYCZNE GR. 2

GIMNASTYKA – „mostek” z leżenia lub postawy.

Witam!

Przed nami kolejny tydzień nauki zdalnej.

Tym razem trochę gimnastyki.

W warunkach domowych staram się proponować rzeczy w miarę łatwe, gdzie nie potrzeba wiele miejsca i skomplikowanych przyborów.  Dziś zaproponuję wykonanie podporu tyłem leżąc łukiem – czyli „mostek”. W zależności od poziomu sprawności, szczególnie gibkości i koordynacji – wersje z leżenia lub postawy.

Ćwiczenie należy poprzedzić krótką dowolna rozgrzewką własną lub proponowaną

LINKhttp://:https://www.youtube.com/watch?v=8AdApzJ4BLk&fbclid=IwAR1BjXPnuzb9M0jHEgVGf20-dI9AjrWlUq3GZj1aoULdFmAP1dSIN_1Sy1U

Kolejnym elementem jest krótki filmik z pokazem i omówieniem popełnianych błędów podczas wykonania zadania . W filmie także propozycja nad czym trzeba pracować w przypadku trudności wykonania popularnego „mostka”.

LINKhttp://:https://www.youtube.com/watch?v=dHsARZxj4Dk&fbclid=IwAR2r2CKFbVmGY-mUUvVMYyFSdYYlaKyqkbh7U7C5wKOiwT1g5NWJ9IKsu14

Dla ambitnych, tylko dla tych których podpór tyłem leżąc łukiem to „pestka”, czyli  nie stanowi żadnego problemu  propozycja wykonania ćwiczenia z postawy.

LINKhttps://www.youtube.com/watch?v=cr8IMRcPK1k&fbclid=IwAR14AIGE3Bp0xvuW2iuMNfktm8r6lZFHeMcABGQ7dHfKHnEaIv-jeyq6T-U

Druga lekcja:

Wskaźnik BMI – jak go obliczyć?

Czym jest BMI. Jest to skrót wywodzących się z języka angielskiego i oznacza Body Mass Index. BMI jest współczynnikiem, który wskazuje, czy stosunek naszej masy ciała do wzrostu jest prawidłowy. Chcesz wiedzieć, jak obliczyć BMI? Jest to bardzo proste, wystarczy zastosować prosty wzór. Warto wiedzieć, że BMI nie mierzy zawartości tłuszczu w organizmie. To dzięki niemu jesteśmy w stanie określić, czy nie grozi nam niedowaga, nadwaga lub otyłość. BMI wylicza się w taki sam sposób dla kobiet i dla mężczyzn. Warto znać swoje BMI szczególnie, jeśli decydujemy się na odchudzanie. Dzięki niemu będziemy w stanie określić moment, w którym nasza waga jest prawidłowa.

Jak oblicza się BMI?

Obliczanie wskaźnika BMI jest proste. Wzór na BMI wygląda następująco:

BMI = masa ciała (kg)/wzrost (m²)

Czyli mówiąc obrazowo – należy swoją wagę, wyrażoną w kilogramach, podzielić przez nasz wzrost, wyrażony w metrach i podniesiony do kwadratu.

Oto przykład, jak obliczać BMI:

Przy wzroście 160 cm: należy pomnożyć 1,60×1,60 i otrzymamy 2,56.

Przy wadze 62 kilogramy: należy podzielić ją przez wynik otrzymany wcześniej, czyli przez 2,56. Otrzymamy 24,22. Czyli wartość wskaźnika BMI w tym przypadku wynosi 24,22.

Teraz otrzymany wynik należy znaleźć w międzynarodowej klasyfikacji BMI dla osób pełnoletnich. Międzynarodowa klasyfikacja BMI to tabela, która posłuży nam do określenia, czy nasza waga jest prawidłowa. Wygląda ona następująco:

  • wskaźnik BMI poniżej 16,0 – wskazuje na wygłodzenie,
  • wskaźnik BMI 16,0–17,0 – wskazuje na wychudzenie, które może być spowodowane chorobą,
  • wskaźnik BMI 17–18,5 – wskazuje na niedowagę, na którą mogło wpłynąć ekstremalne odchudzanie,
  • wskaźnik BMI 18,5–25,0 – wskazuje na wagę prawidłową,
  • wskaźnik BMI 25,0–30,0 – wskazuje na nadwagę,
  • wskaźnik BMI 30,0–35,0 – wskazuje na I stopień otyłości,
  • wskaźnik BMI 35,0–40,0 – wskazuje na II stopień otyłości,
  • wskaźnik BMI powyżej 40,0 – wskazuje na III stopień otyłości i jest to klasyfikowane jako otyłość skrajna.

Jak widać, wskaźnik BMI na poziomie 24,22 oznacza wagę prawidłową.
Jeśli chodzi o dzieci, to u nich BMI obliczane jest w ten sam sposób. Jest jednak porównywane ze średnimi wynikami pojawiającymi się w określonej grupie wiekowej. Czyli u dzieci wskaźnik BMI umożliwia porównanie wyników współczynnika dla danej płci i danego wieku. Przeprowadzone w UK badania dowodzą, że dziewczynki w przedziale dwunastu i szesnastu lat wykazują wyższą wartość wskaźnika BMI niż chłopcy w tym samym wieku.

Wady i zalety BMI

Największą zaletą wskaźnika BMI jest to, że możemy go łatwo i samodzielnie obliczyć. Przeprowadzone badania pokazały, że wskaźnik BMI o wartości 18,5–25 posiadają osoby mające dobre zdrowie i rzadko zapadają na choroby, których przyczyną jest zła dieta. Czyli osoby z takim BMI rzadko chorują na miażdżycę lub cukrzycę. Wszystko, co odbiega od normy, jest sygnałem, że należy zainteresować się naszym zdrowiem. Zarówno nadwaga, jak i niedowaga mogą być groźne dla organizmu. Nie mówiąc już o otyłości, która wymaga leczenia.

Należy pamiętać, że nawet BMI będące w normie nie jest gwarancją tego, że mamy prawidłową masę ciała. Jeśli nasza aktywność fizyczna jest niska, może nam grozić otyłość ukryta. Jeśli tak jest, to najlepiej przeprowadzić badanie procentowej zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie. Również wskaźnik BMI, który jest podwyższony, nie musi oznaczać nadwagi. Osoby, które mają duże mięśnie, uprawiają sporty siłowe, będą miały wysoki wskaźnik BMI, lecz ich stan zdrowia będzie doskonały. Rozważa się także wprowadzenie klasyfikacji wyników BMI, która będzie zależała od uwarunkowań kulturowych oraz od warunków geograficznych.

Wskaźnik BMI służy także do określania, jaki procent osób w krajach zachodnich cierpi na nadwagę lub otyłość. W większości krajów zachodnich otyłość staje się coraz popularniejszą chorobą cywilizacyjną. Dlatego, skoro wiadomo, jak obliczyć BMI, warto zrobić to już teraz. Wynik może sugerować, czy to nie najwyższa pora, aby przejść na dietę. Może też doprowadzić do wprowadzenia zdrowych zmian w naszym trybie życia.

Spróbuj sam wg wzoru obliczyć swoje BMI i odnieś je do tabelki.

Powodzenia!

MUZYKA

Dzisiaj ćwiczymy grę na flecie prostym.  Przypomnij sobie, proszę, wszystkie utwory, które graliśmy wspólnie w tym roku szkolnym. Następnie spróbuj nauczyć się grać piosenkę pt. „Wlazł kotek na płotek”. Pod tekstem umieszczę link, który pomoże Ci nauczyć się grać ten utwór. Używać będziesz kilku dźwięków. Wszystkie podane są na początku filmu. Pamiętaj, że tempo filmu na YouTube można zwolnić. Zrób to w razie potrzeby. Jeśli jest taka możliwość, by ktoś nagrał Twój występ, to prześlij mi go,  proszę, na mój adres mailowy: s.witula@sp18-pszczyna.pl   Jeśli takiej możliwości nie ma, to wystarczy mi potwierdzenie rodzica, że taki występ w Twoim domku się odbył.

Pozdrawiam i życzę powodzenie!!!

link: https://www.youtube.com/watch?v=iiU2Le7oyp8

MATEMATYKA

Dzień dobry- nowa lekcja na padlecie:)  Pozdrawiam! https://padlet.com/salinea/z4ywb1lzreiw

JĘZYK POLSKI


środa, 27 maja

GODZINA WYCHOWAWCZA

Dzień dobry, zapraszam na spotkanie na Whatsapp o godzinie 11.45. Mam dla Was kilka ogłoszeń. Pozdrawiam Was serdecznie.

JĘZYK POLSKI

MATEMATYKA

Dzień dobry- nowa lekcja na padlecie:)  Pozdrawiam! https://padlet.com/salinea/z4ywb1lzreiw

JĘZYK ANGIELSKI GR. 1

Hello my dear students:)

Dziś napiszemy e-mail o ciekawym wydarzeniu, w którym niedawno uczestniczyliśmy. Poruszcie swoją wyobraźnię i do dzieła:)

Przykładowy e-mail, który może być Waszym modelem znajduje się na str. 109: przeczytajcie go uważnie, zwróćcie uwagę na akapity, na zwroty którymi się rozpoczyna i kończy i o czym jest mowa w każdym akapicie.

W waszym e-mailu powinny znaleźć się takie informacje: 1) w jakim wydarzeniu brałeś udział, 2) gdzie, 3) kiedy, 4) z kim, 5) jak się tam dostałeś, 6) co się wydarzyło, 7) kogo widziałeś, 8) jak się czułeś. Pamiętajcie proszę, że używacie czasu przeszłego Past Simple.

Proszę o przysłanie waszych e-maili do czwartku wyłącznie na: j.skowronska.sp6@gmail.com

Good luck!

JĘZYK ANGIELSKI GR. 2

INFORMATYKA GR. 2

Dzień dobry, dziś chwila oddechu i możliwość, aby nadrobić zaległości z informatyki. Zobacz, jak można wykonać graffiti w Paint: https://www.youtube.com/watch?v=kPvhNYWL23E. Pozdrawiam

wtorek, 26 maja

GEOGRAFIA

HISTORIA

Temat lekcji: Sprawdzian wiadomości z działu: Od rozbicia do zjednoczenia.

Sprawdzian dostępny do pobrania od godziny 8:00 do 18:00 w tym miejscu dnia 26.05.

Sprawdzian trzeba wysłać do godziny 09:00 dnia 27.05.  na maila: kl5@pracazdalna.j.pl

Wysyłamy zdjęcia lub dokument pdf

Niewysłanie sprawdzianu w terminie  bez podania ważnego powodu skutkuje wpisaniem oceny niedostatecznej.

Kontakt :

kl5@pracazdalna.j.pl-preferowany

a.mrozek@sp18-pszczyna.pl

adam@mro.cba.pl

PLASTYKA

Dzień dobry:)

Temat lekcji: Kukiełka na drewnianej łyżce

Przygotuj drewnianą łyżkę, farby, pisaki, nożyczki, włóczkę, skrawki materiału, kolorowy papier, klej magic. Wykonaj kukiełkę według własnego pomysłu. Zdjęcie umieść na tablicy plastycznej: https://padlet.com/bczernecka/Bookmarks  hasło plastyka1  Dobrej zabawy:)

TECHNIKA

Temat: Powtórzenie wiadomości-ABC-zdrowego życia.(zapisz temat)

Proszę otworzyć podręcznik do lekcji techniki na stronie 76 i wykonać w zeszycie pytania:

Nr.1,2,3,4

Odpowiedzi do zadań zapisujemy w zeszycie nie trzeba przepisywać treści pytania.

Nie wysyłamy zdjęć odpowiedzi na maila.

Za tydzień będzie praktyczna kartkówka –niespodzianka z tego działu

MATEMATYKA

Dzień dobry- nowa lekcja na padlecie:)  Pozdrawiam! https://padlet.com/salinea/z4ywb1lzreiw

RELIGIA

WYCHOWANIE FIZYCZNE GR. I

poniedziałek, 25 maja

WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE (CHŁOPCY)

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ

Dzień dobry:)

Temat: Kartka na „Dzień Matki”

Z okazji zbliżającego się Dnia Matki i Dnia Ojca wykonaj kartki okolicznościowe. Napisz życzenia i wręcz Mamie 26 maja a Tacie 23 czerwca. Kartki możecie umieszczać na plastycznych padletach. Miłego tygodnia:)

WYCHOWANIE FIZYCZNE GR. 1

WYCHOWANIE FIZYCZNE GR. 2

Dzień dobry!

Pilates. Czy wiecie co to jest? To połączenie jogibaletu i ćwiczeń izometrycznych. Według założeń Pilatesa, czyli niemieckiego twórcy tej formy ruchu: metoda ta przyczyniać się ma do: wzmocnienia mięśni bez ich nadmiernego rozbudowania, odciążenia kręgosłupa, poprawy postawy, uelastycznienia ciała, obniżenia poziomu stresu oraz ogólnej poprawy zdrowia osób ćwiczących.

Najbardziej pilates kojarzy nam się z ćwiczeniami z duuużą piłką. Jednak w warunkach domowych możecie ćwiczyć pilates bez piłki.

Link z rozgrzewką https://www.youtube.com/watch?v=AgWiBLO6Nzk

Powodzenia!

MATEMATYKA

Dzień dobry- nowa lekcja na padlecie:)  Pozdrawiam! https://padlet.com/salinea/z4ywb1lzreiw

JĘZYK POLSKI

INFORMATYKA GR.1

Kategoria:

Napisany przez: Admin