Klasa 8c od 4 maja do 8 maja
5 maja, 2020 08:5808.05.2020 piątek
JĘZYK ANGIELSKI GRUPA 2
Hello:)
Let`s do some listening! W podręczniku na str. 124 zróbcie proszę zadania na słuchanie (ex. 2, 4) oraz zadanie 3. Na koniec odpowiedzcie pisemnie na pytania z zadania 1 i 5. Prześlijcie proszę tylko te odpowiedzi w formie krótkiej notatki.
JĘZYK POLSKI
Dzień dobry Wszystkim 🙂
JĘZYK NIEMIECKI
Guten Morgen! Dziś lekcja z TVP 🙂 Powodzenia 🙂
LINK: https://padlet.com/barbara_pienko/e1ewbfwkozx5
JĘZYK ANGIELSKI– grupa 1
lekcja do pobrania:
CHEMIA
Temat: Kwas octowy ( etanowy)
Zapoznajcie się materiałem, zobaczcie film i zróbcie notatkę. https://1drv.ms/u/s!As91Siv7MkZ3gjVIWVhpPu4PfWEu?e=poYT5Q
Wszystkie materiały znajdziesz również na padlecie https://padlet.com/alafolwarcznyde/lzqwamqkvy9f
Pozdrawiam
07.05.2020 czwartek
Edukacja dla bezpieczeństwa
WOS
Dzień dobry!
A my dalej o Unii Europejskiej. Będziemy ten temat realizować na WOSie, choć jest również taki temat w historii.
Wejdź (o ile się da skutecznie) na www.kahoot.it i wpisz PIN 0806535 lub kliknij tutaj
Dopisz do poprzedniej lekcji kalendarium:
1- Europejska Wspólnota Węgla i Stali
2- EWG
3- Unia Europejska
Pozdrawiamy, Teresa Kurpas & Paweł Więcek
HISTORIA
Autonomia Palestyńska Dzień dobry. Pozostajemy w tematyce bliskowschodniej. Trochę to powtórzenie, a kilka elementów jest nowe Wejdź na www.kahoot.it i wpisz PIN 06154865 lub kliknij tutaj . Wykonaj też zadanie- link tutaj. Dopisz do poprzedniej lekcji:
W 1993 doszło do porozumienia OWP z Izraelem, które dotyczyło utworzenia Autonomii Palestyńskiej
Pozdrawiamy, Teresa Kurpas & Paweł Więcek
MATEMATYKA
Witajcie.
Pozdrawiam Was serdecznie.
GEOGRAFIA
TECHNIKA
Dzień dobry,
Pobierz lekcję: Dom bez tajemnic
religia
WYCHOWANIE FIZYCZNE GRUPA II
Grupa 2 , Marka Bieli
Doskonalenie kontroli nad piłką, prowadzenie piłki. Na kolejnej lekcji dzisiaj ciąg dalszy piłki nożnej. Przygotuj dowolną piłkę. Materiał zawiera ćwiczenia, które pomogą ci w kontroli nad piłką. Opanowanie piłki jest niezbędne do jej prowadzenia czy minięcia przeciwnika, a w konsekwencji do oddania strzału na bramkę. Dzięki umiejętności kontrolowania piłki- przeciwnik ma problem z jej przejęciem.
link:https://www.youtube.com/watch?v=FgaxzwL7G-g
Przypominam podstawowe przepisy piłki nożnej
link:https://www.youtube.com/watch?v=ShWEk0J1MwI
Alternatywna forma ruchu dla zainteresowanych różnymi rodzajami aktywności fizycznej- pilates 10’
Powodzenia!
WYCHOWANIE FIZYCZNE gr. p. M. Zalewskiej
05.05.2020 wtorek
JĘZYK FRANCUSKI
Do pobrania:
05.05 Ćwiczenie – czasy przeszłe
JĘZYK NIEMIECKI
LINK DO LEKCJI: https://padlet.com/barbara_pienko/e1ewbfwkozx5
WYCHOWANIE FIZYCZNE gr.1. p. M Zalewska
WYCHOWANIE FIZYCZNE gr. 1 p. M. Zalewskiej
06.05.2020 środa
JĘZYK FRANCUSKI
Do pobrania:
MATEMATYKA
Witajcie.
Pozdrawiam Was serdecznie.
HISTORIA
Konflikty na Bliskim Wschodzie cz. 2 Dzień dobry. Pozostajemy w tematyce bliskowschodniej. Wejdź na www.kahoot.it i wpisz PIN 09174710 lub kliknij tutaj . Wykonaj też zadanie- link tutaj. Dopisz do poprzedniej lekcji:
1991- Pierwsza wojna w Zatoce Perskiej
2003- Druga wojna w Zatoce Perskiej
2001- początek wojny w Afganistanie
Pozdrawiamy, Teresa Kurpas & Paweł Więcek
JĘZYK POLSKI
Dzień dobry, zapraszam do pracy!
JĘZYK ANGIELSKI -grupa 2
Hello my dear students:)
Topic: Expressing certainty, possibility and uncertainty. Wyrażanie pewności, możliwości i niepewności.
Dziś funkcje językowe. Spójrzcie proszę na phrase box na str. 123 i zwróćcie uwagę jak wyraża się niepewność lub możliwość: MAY , MIGHT (not), COULD
a jak pewność: MUST, CAN`T
Pamiętając o tym zróbcie proszę ustnie zadanie 3: co powiedzilibyście w tych sytuacjach.
Teraz posłuchajcie nagrania do zad. 4 i dopasujcie reakcje.
Ciekawe jak uda Wam się zrobić zad. 5…
Postudiujcie jeszcze Teen Talk w zadaniu 6.
Na koniec przygotujcie krótką wypowiedź ustną do pytań w zadaniu 7 korzystając z MUST, COULD, MIGHT, CAN`T, MAY. Możecie wymienić się swoimi spostrzeżeniami między sobą lub z lustrem:)
take care #studyathome
JĘZYK ANGIELSKI– grupa 1
BIOLOGIA
Dzień dobry 🙂
Dziś poznasz pozostałe rodzaje antagonistycznych zależności między organizmami – roślinożerność i drapieżnictwo
- Zapisz więc w zeszycie temat lekcji: Antagonistyczne zależności między organizmami – roślinożerność i drapieżnictwo.
- Obejrzyj dokładnie drugą część lekcji – fragment od 9:26 minuty do końca – pod tym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=XM4xfiuIVk4
i rób notatki: Zapisz:
– na czym polega dany rodzaj zależności,
– podaj przykłady organizmów -roślinożerców i drapieżników oraz ofiar, a także ich przystosowań.
- Wszystkie te informacje znajdziesz również w podręczniku – str. 97 – 106.
Na następną lekcję – utrwal sobie poznane wiadomości o zależnościach antagonistycznych – będzie kartkówka on-line 🙂
Owocnej pracy!
WYCHOWANIE FIZYCZNE gr.1 p. M. Zalewska
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Grupa 2, Marka Bieli
Lekcja 1
Dzień dobry!
W tym tygodniu kolejna gra zespołowa, jaką jest piłka nożna. Materiał zawiera rozgrzewkę oraz ćwiczenia do nauki odbić wewnętrzną częścią stopy. Oczywiście ten element służy nam do podania piłki do partnera. Przygotuj dowolną piłkę oraz znajdź mebel lub poproś osobę do odbijania piłki z powrotem.
Podstawowe przepisy gry w piłkę nożna będą przedstawione na następnej lekcji.
link:https://www.youtube.com/watch?v=5m5ynj-fQkI
Poświęcając wiele czasu nauce zdalnej , przed komputerem potrzebujemy alternatywy w postaci aktywności fizycznej. Nic nie zastąpi ruchu w terenie, bieg, rower czy spacer. W warunkach domowych, jako przerywnik proponuję wszystkim ,ale szczególnie dla tych mniej zainteresowanym piłką nożną, ćwiczenia jogi dla początkujących – zdrowy kręgosłup. Proste i przyjemne kilkanaście minut.
Joga na zdrowy kręgosłup.
Miłej zabawy!
Lekcja 2
TEST-GIBKOŚĆ
Dzień dobry!
Jesteście po rozgrzewce…
Na kolejnej lekcji dzisiaj druga część Testu Zuchory, a mianowicie próba gibkości.
Gibkość jest jedną z bardzo ważnych składowych motoryczności człowieka. Definiuje się ją, jako zdolność do wykonywania ruchów z dużą amplitudą i odnosi się ją do całego aparatu ruchu.
Na czym polega próba gibkości?
GIBKOŚĆ
Stań w pozycji na baczność, nie zginając nóg w kolanach wykonaj ruchem ciągłym powolny skłon w przód.
W zależności od tego, w jaki sposób udało ci się wykonać skłon, masz do wyboru:
– chwyciłem oburącz za kostki albo
– palcami obu rąk dotknąłem palców stóp albo
– palcami obu rąk dotknąłem podłoża albo
– wszystkimi palcami obu rąk dotknąłem podłoża albo
– dotknąłem dłońmi podłoża albo
– dotknąłem głową kolan
Przed wykonaniem JEDNEJ PRÓBY- przeprowadź dowolną rozgrzewkę. Pamiętaj o ćwiczeniach rozciągających.
Proszę do 11 maja o przesłanie wyniku próby na adres: marek.biela@interia.pl w tytule o podanie Imienia i Nazwiska dziecka np. Jan Kowalski, palcami obu rąk dotknąłem podłoża.
Pamiętaj, że nie możesz uginać nóg w kolanach!!!!!
Powodzenia!
Kategoria: Klasa 8c
Napisany przez: Admin