Klasa 7c od 25 maja do 29 maja

24 maja, 2020 11:30 Opublikowany przez Admin

29.05. – piątek


MATEMATYKA

Witajcie.

Pozdrawiam Was serdecznie.

JĘZYK ANGIELSKI – GRUPA 1

Hello:)

Dziś przypomnimy sobie czas Present Perfect.

Koniecznie zobaczcie ten film, który rozjaśni Wam w głowach:

link:https://youtu.be/zlQzhkwlRdM

Teraz wszystko jasne! Trening czyni mistrza: zapraszam do ćwiczeń str. 32 (cała). Tabela z czasownikami nieregularnymi szeroko dostępna w internetach:) Nie odsyłajcie:) Good luck!

INFORMATYKA – GRUPA 2

FIZYKA

Lekcja w pliku:

WYCHOWANIE FIZYCZNE – GRUPA 1 – W. Widawski

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry. Dzisiaj ćwiczenia ogólnorozwojowe. Otworz link, jest tam rozgrzewka i częśc główna. Pozdrawiam

WYCHOWANIE FIZYCZNE – GRUPA 2 – M. Biela

Dzień dobry!

Dzisiaj kolejne zajęcia z cyklu „podejmij wyzwanie z….”, tym razem z p. Moniką Bielą.

Link zawiera ćwiczenia ogólnorozwojowe z rozgrzewką. Chciałbym wam pokazać, jak łatwo zamienić sprzęt sportowy, na którym zazwyczaj ćwiczycie w szkole – na rzeczy, które znajdują się w waszych domach.

link: https://www.youtube.com/watch?v=w8l4O0EPy5c&t=5s

Jeżeli ktoś miałby ochotę poćwiczyć i nagrać krótki filmik na dodatkową ocenę to zachęcam i proszę wysłać film lub zdjęcie na adres marek.biela@interia.pl

Każda inicjatywa mile widziana!

CHEMIA

Temat: Stężenie procentowe

https://1drv.ms/u/s!As91Siv7MkZ3gis7nkR1uxEBjXfa?e=52NpjB

Wykonaj zadanie domowe  do wtorku 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe_WayYUjOsI3CNACBCTGJj5IyLSwvRs1JaYvs5rJ79Hvgc5A/viewform?usp=sf_link

Pozdrawiam 

GEOGRAFIA

JĘZYK NIEMIECKI – GRUPA 1

Dzień dobry! Temat na dzisiaj: Czasowniki zwrotne. LINK: https://padlet.com/barbara_pienko/6vivo130372y

JĘZYK ANGIELSKI – GRUPA 2


28.05. – czwartek


JĘZYK ANGIELSKI GRUPA 1

Hello my dear students, przed nami ostatni rozdział. Topic: SCARY. Lubicie ryzyko? Zapraszam do krótkiego kwestionariusza na str. 92 podręcznika. Zróbcie go, a dowiecie się, czy jesteście nudziarzami…:) Poniżej jest KEY z wynikami. Zgadzacie się z nimi?

W zadaniu 2 należy dopasować przyimek do przymiotnika (np. bad AT). Zapiszcie te połączenia w zeszycie, podpowiedzi w tekście. Posłuchajcie nagrania do zad. 3 i 4 i powiedz kto nie lubi przebywać w ciasnych pomieszczeniach, a kto uwielbia być w wysokich miejscach. Zróbcie też proszę zad. 4. Korzystając ze zdań w zad. 4 uzupełnijcie i zapiszcie w zeszycie key phrases z zad. 5. Na koniec odpowiedzcie sobie na te pytania. Możecie też zadać je komuś:) Bye!

JĘZYK ANGIELSKI GR.2

Dzień dobry Panowie. Najpierw sprawdzamy zadanie 1 str. 95: 1a, 2b, 3a, 4b Dziś mam dla Was dalsze ćwiczenia z czasem Present Perfect. Proszę otwórzcie podręczniki na stronie 95 i zróbcie zadanie 5. Następnie mam dla Was zadanie w zeszycie ćwiczeń – zadanie 4 str. 32

I mam zadanie dla chętnych chcących poćwiczyć czasowniki nieregularne http://www.focus.olsztyn.pl/gramatyka-czasowniki-nieregularne-test-1.html

MATEMATYKA

Witajcie.

Pozdrawiam Was serdecznie.

JĘZYK POLSKI

WYCHOWANIE FIZYCZNE Grupa 2

Dzień dobry!

Dziś coś o … Pilates.

Kiedyś wspomniałem o tym jako alternatywnej formie ruchu dla zainteresowanych!

Czy wiecie co to jest? To połączenie jogibaletu i ćwiczeń izometrycznych. Według założeń Pilatesa, czyli niemieckiego twórcy tej formy ruchu: metoda ta przyczyniać się ma do: wzmocnienia mięśni bez ich nadmiernego rozbudowania, odciążenia kręgosłupa, poprawy postawy, uelastycznienia ciała, obniżenia poziomu stresu oraz ogólnej poprawy zdrowia osób ćwiczących.

Najbardziej pilates kojarzy nam się z ćwiczeniami z duuużą piłką. Jednak w warunkach domowych możecie ćwiczyć pilates bez piłki.

Link z rozgrzewką:https://www.youtube.com/watch?v=AgWiBLO6Nzk

Zapraszam do zabawy!

BIOLOGIA

Dzień dobry Kochani 🙂

Pozdrawiam Was serdecznie!


27.05. – środa


ZAJĘCIA Z WYCHOWAWCĄ

JĘZYK POLSKI

HISTORIA

JĘZYK NIEMIECKI GRUPA 1

Temat: Orangensaft ist gesund – sok pomarańczowy jest zdrowy. Rzeczowniki złożone. LINK: https://padlet.com/barbara_pienko/6vivo130372y

JĘZYK NIEMIECKI GRUPA 2

Temat: Czasowniki zwrotne. LINK: https://padlet.com/barbara_pienko/6vivo130372y

MATEMATYKA

Witajcie.

Pozdrawiam Was serdecznie.

INFORMATYKA GR1

RELIGIA

WYCHOWANIE FIZYCZNE Grupa 2 – M. Biela

Dzień dobry!

Dziś trochę o bieganiu czyli…

Biegam, bo lubię!

Bieganie a przyjemność. Jak czerpać szczęście z biegania?

Bieganie daje przyjemność, a szczęśliwi biegacze czerpią ze swojej ulubionej aktywności jeszcze więcej. Zobacz, dlaczego warto biegać z pozytywnym nastawieniem i naucz się przed biegiem zakładać „różowe okulary”. Wykorzystujemy bieganie, żeby uwolnić się od napięć po ciężkim dniu, poprawić sobie samopoczucie, wyciszyć nadmiar myśli. Po mniej lub bardziej intensywnym wysiłku dostajemy to, po co wyszliśmy z domu. Sięgamy po te skuteczne endorfiny, bo wiemy, że jak żaden inny lek dostępny bez recepty pomogą nam wygrać ze stresem, smutkiem czy brakiem wiary w siebie.

 Jedzenie biegacza

Przyzwyczailiśmy się traktować jedzenie jako paliwo głównie dla mięśni. Ale z dobrego jedzenia jeszcze bardziej cieszy się mózg (nie zdarzyło Ci się zajadać przysmakami stresów?). Profesor psychiatrii na Columbia University i autor książki „The Happiness Diet”, Drew Ramsey, uważa, że nie można na co dzień czuć się świetnie, nie dostarczając sobie takich składników odżywczych, jak magnez, żelazo, kwasy tłuszczowe omega-3, witaminy B12 i D. Na poprawę nastroju dietetycy zalecają więc naturalne antydepresanty: jarmuż, ostrygi, małże, pomidorki koktajlowe, pestki dyni, jogurt grecki i gorzką czekoladę. Dawkuj rozsądnie.

Sen a przyjemność z treningów

Jak tu się cieszyć z wyjścia na trening, kiedy jest się wykończonym i nie można zwlec się z łóżka? Nie chodzi wcale o to, żeby spać od zmierzchu do świtu – każdy potrzebuje innej długości snu. Ale jeżeli notorycznie nie przesypiamy optymalnej dla  siebie liczby godzin (zazwyczaj 6-8), tracimy przyjemność z wielu rzeczy w ciągu dnia, w tym z biegania. Jedne z badań wykazały, że osoby niedosypiające nie były szczęśliwe ani dumne ze swoich osiągnięć,

 Oddychanie podczas biegu

Głęboki, kontrolowany oddech „brzuszny” pomaga zaktywować nerw błędny, co daje efekt łagodzący nastrój. Jak? Nabierz powoli powietrze, licząc do pięciu, jakby napełniając nim brzuch (a nie klatkę piersiową). Powoli wypuszczaj powietrze, ściągając usta i „wsysając” brzuch.

 Muzyka do biegania

Wiele badań potwierdziło już, że muzyka odwraca uwagę od bólu i zmęczenia. Costas Karageorghis, naukowiec z Brunel University London, zgłębiający powiązanie muzyki ze sportem, w jednym z artykułów napisał wręcz, że muzyka jest legalnym dopingiem. 

Mantra biegacza

Negatywne myśli zwiększają napięcie mięśni, co potęguje odczucie bólu. W ciężkim momencie na trasie, pomóc ma powtarzanie sobie w kółko pozytywnego hasła, np. „Lekko i szybko” albo „Rozluźnij się”.

Bieganie w grupie

W trudnych momentach psychologowie radzą zagaić rozmowę z innymi biegaczami. Według badań, wymiana doświadczeń i wspieranie innych poprawia samopoczucie obu stronom.

Bieganie w terenie

Zamień miejską dżunglę na zieloną gęstwinę, kiedy tylko masz taką możliwość. Naturalne otoczenie poprawia nasze postrzeganie świata, nastrój i zdrowie. Naukowcy już dawno potwierdzili, że zwykłe wgapianie się w wodę wywołuje uczucie spokoju, a wystawianie się na promienie słoneczne zmniejsza ryzyko, że dopadnie nas depresja.

Szczęście w biegu… zmniejsza ryzyko kontuzji

Cały organizm spina się jak może w reakcji na stres i obciążenia, a wzmożone napięcie mięśni czyni nas bardziej podatnymi na kontuzje. Szczęście ma za to przeciwne działanie i odwraca szkodliwe skutki przeciążeń psychicznych i fizycznych.

… poprawia wyniki

Badania opublikowane w „European Journal of Applied Physiology” dowodzą, że kolarze, którzy otrzymywali pozytywne informacje zwrotne, osiągali lepsze czasy w testach niż ci, którzy nie słyszeli pochlebnych opinii. Okazuje się, że kiedy pozbędziemy się rozpraszających nas negatywnych myśli, wzrasta nasza koncentracja na celu, który chcemy osiągnąć. Słyszeliście kiedyś sportowca, który przed zawodami nie mówiłby, że chce wygrać? Nawet nasi piłkarze przed każdym meczem reprezentacji pałają optymizmem – dlatego, że nastawienie może wpłynąć na lepszy wynik. Chociaż porządnych treningów nie zastąpi.

… zmniejsza ból

Mózgi radosnych ludzi uwalniają więcej neurotransmitera – dopaminy. Substancja ta wpływa na ośrodek odpowiedzialny za odczuwanie przyjemności, sprawiając, że łatwiej tolerować nieprzyjemne doznania.

… poprawia zdrowie

Szczęśliwi ludzie są podwójnymi szczęściarzami, bo ich pozytywne usposobienie sprawia, że chorują rzadziej, a kiedy już coś ich dopadnie, szybciej się regenerują.  Trwanie w negatywnych emocjach rzeczywiście może obniżać odporność na choroby, nawet na nowotwory. Według naukowców odczuwanie radości może odwrócić ten proces. Uśmiech! Na zdrowie.

Jak biegać z radością?

Zawodowi sportowcy często przyjmują bojowy wyraz twarzy, ale zbyt poważna i skupiona mina może też przynosić odwrotny skutek, wywołując zbędne napięcie. Jak mówi dr Jim Afremow, autor publikacji o psychice sportowców: „Nasza ekspresja nie tylko pokazuje innym, jak się czujemy, ale też może nas tak nastrajać. Innymi słowy, kiedy wyglądasz radośnie, biegasz z radością”.

1. Rozluźnij czoło. Napinanie mięśni, które odpowiadają za zmarszczki na czole, wysyła do mózgu sygnał, że coś nie gra.

2. Uśmiechanie się całą twarzą, w taki sposób, że w rozciągnięcie ust w grymasie radości zaangażowane są w to policzki, sugeruje mózgowi, że świetnie się bawisz. Taki trik.

3. Głowa do góry! W tradycyjnej chińskiej medycynie broda jest związana z siłą woli. W czasie biegu trzymaj podbródek poziomo, a zyskasz zastrzyk pewności siebie.

Zachęcam do biegania!

WYCHOWANIE FIZYCZNE – GRUPA 1 – W. Widawski

Witam !

Dziś trochę teorii

Wskaźnik BMI – jak go obliczyć?

Czym jest BMI. Jest to skrót wywodzących się z języka angielskiego i oznacza Body Mass Index. BMI jest współczynnikiem, który wskazuje, czy stosunek naszej masy ciała do wzrostu jest prawidłowy. Chcesz wiedzieć, jak obliczyć BMI? Jest to bardzo proste, wystarczy zastosować prosty wzór. Warto wiedzieć, że BMI nie mierzy zawartości tłuszczu w organizmie. To dzięki niemu jesteśmy w stanie określić, czy nie grozi nam niedowaga, nadwaga lub otyłość. BMI wylicza się w taki sam sposób dla kobiet i dla mężczyzn. Warto znać swoje BMI szczególnie, jeśli decydujemy się na odchudzanie. Dzięki niemu będziemy w stanie określić moment, w którym nasza waga jest prawidłowa.

Jak oblicza się BMI?

Obliczanie wskaźnika BMI jest proste. Wzór na BMI wygląda następująco:

BMI = masa ciała (kg)/wzrost (m²)

Czyli mówiąc obrazowo – należy swoją wagę, wyrażoną w kilogramach, podzielić przez nasz wzrost, wyrażony w metrach i podniesiony do kwadratu.

Oto przykład, jak obliczać BMI:

Przy wzroście 160 cm: należy pomnożyć 1,60×1,60 i otrzymamy 2,56.

Przy wadze 62 kilogramy: należy podzielić ją przez wynik otrzymany wcześniej, czyli przez 2,56. Otrzymamy 24,22. Czyli wartość wskaźnika BMI w tym przypadku wynosi 24,22.

Teraz otrzymany wynik należy znaleźć w międzynarodowej klasyfikacji BMI dla osób pełnoletnich. Międzynarodowa klasyfikacja BMI to tabela, która posłuży nam do określenia, czy nasza waga jest prawidłowa. Wygląda ona następująco:

  • wskaźnik BMI poniżej 16,0 – wskazuje na wygłodzenie,
  • wskaźnik BMI 16,0–17,0 – wskazuje na wychudzenie, które może być spowodowane chorobą,
  • wskaźnik BMI 17–18,5 – wskazuje na niedowagę, na którą mogło wpłynąć ekstremalne odchudzanie,
  • wskaźnik BMI 18,5–25,0 – wskazuje na wagę prawidłową,
  • wskaźnik BMI 25,0–30,0 – wskazuje na nadwagę,
  • wskaźnik BMI 30,0–35,0 – wskazuje na I stopień otyłości,
  • wskaźnik BMI 35,0–40,0 – wskazuje na II stopień otyłości,
  • wskaźnik BMI powyżej 40,0 – wskazuje na III stopień otyłości i jest to klasyfikowane jako otyłość skrajna.

Jak widać, wskaźnik BMI na poziomie 24,22 oznacza wagę prawidłową.
Jeśli chodzi o dzieci, to u nich BMI obliczane jest w ten sam sposób. Jest jednak porównywane ze średnimi wynikami pojawiającymi się w określonej grupie wiekowej. Czyli u dzieci wskaźnik BMI umożliwia porównanie wyników współczynnika dla danej płci i danego wieku. Przeprowadzone w UK badania dowodzą, że dziewczynki w przedziale dwunastu i szesnastu lat wykazują wyższą wartość wskaźnika BMI niż chłopcy w tym samym wieku.

Wady i zalety BMI

Największą zaletą wskaźnika BMI jest to, że możemy go łatwo i samodzielnie obliczyć. Przeprowadzone badania pokazały, że wskaźnik BMI o wartości 18,5–25 posiadają osoby mające dobre zdrowie i rzadko zapadają na choroby, których przyczyną jest zła dieta. Czyli osoby z takim BMI rzadko chorują na miażdżycę lub cukrzycę. Wszystko, co odbiega od normy, jest sygnałem, że należy zainteresować się naszym zdrowiem. Zarówno nadwaga, jak i niedowaga mogą być groźne dla organizmu. Nie mówiąc już o otyłości, która wymaga leczenia.

Należy pamiętać, że nawet BMI będące w normie nie jest gwarancją tego, że mamy prawidłową masę ciała. Jeśli nasza aktywność fizyczna jest niska, może nam grozić otyłość ukryta. Jeśli tak jest, to najlepiej przeprowadzić badanie procentowej zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie. Również wskaźnik BMI, który jest podwyższony, nie musi oznaczać nadwagi. Osoby, które mają duże mięśnie, uprawiają sporty siłowe, będą miały wysoki wskaźnik BMI, lecz ich stan zdrowia będzie doskonały. Rozważa się także wprowadzenie klasyfikacji wyników BMI, która będzie zależała od uwarunkowań kulturowych oraz od warunków geograficznych.

Wskaźnik BMI służy także do określania, jaki procent osób w krajach zachodnich cierpi na nadwagę lub otyłość. W większości krajów zachodnich otyłość staje się coraz popularniejszą chorobą cywilizacyjną. Dlatego, skoro wiadomo, jak obliczyć BMI, warto zrobić to już teraz. Wynik może sugerować, czy to nie najwyższa pora, aby przejść na dietę. Może też doprowadzić do wprowadzenia zdrowych zmian w naszym trybie życia.


26.05. – wtorek


JĘZYK POLSKI

CHEMIA

Temat: Rozwiązywanie zadań-rozpuszczalność

https://1drv.ms/u/s!As91Siv7MkZ3gis7nkR1uxEBjXfa?e=52NpjB

Zadanie dla chętnych:

Pozdrawiam

FIZYKA

Lekcja w pliku:

GEOGRAFIA

PLASTYKA

Dzień dobry:)

Temat lekcji: Ready made                                                                                             Na tablicy plastycznej: https://padlet.com/bczernecka1/hiwoit5fhw4  hasło plastyka7  zostały umieszczone prezentacje – proszę obejrzeć.  Osoby odpowiedzialne za przygotowanie prezentacji „land art”, „sztuka ulicy”, „media w sztuce” proszę do piątku o umieszczenie na padlecie. Miłego oglądania 🙂

MUZYKA

Dzisiaj chciałabym żebyś opisał mi muzykę, której lubisz słuchać. Czy jest to jakiś konkretny rodzaj lub gatunek muzyki? Czy lubisz jednego wykonawcę czy więcej? Które jego utwory możesz mi polecić? Dlaczego akurat on zwrócił Twoją uwagę? Na jaki instrument najbardziej zwracasz uwagę słuchając jakiegoś utworu? A może jest to wokal?… Czy to ważne jakiej muzyki słuchamy? Czy rodzaj słuchanej muzyki wiąże się z inteligencją? Czy muzyki należy słuchać głośno czy cicho? Czy jest jakaś odpowiednia pora dnia do słuchania muzyki? Czy słuchając muzyki można wykonywać jakąś czynność, np. gotować, czy należy usiąść i się skupić? Czy muzyki lepiej słuchać w samotności czy w grupie osób? Czy słuchanie muzyki jest fajne?…. Napisz jeszcze coś, jeśli uważasz, że jest konieczne w tym temacie…

Na wypowiedzi czekam pod adresem:  s.witula@sp18-pszczyna.pl

Pozdrawiam!!!

WYCHOWANIE FIZYCZNE grupa 2

Lekcja 18 (26.05)

Witam!

„Szansa na sukces” czyli  Test Zuchory – podsumowanie 3 prób wykonanych w warunkach domowych

  (szybkości , gibkości  i siły mięśni brzucha)

Indeksu Sprawności Fizycznej.

Wszystkim ,którzy nie dosłali, bądź nie zrozumieli lub nie doczytali… kolejna szansa na dobrą ocenę..

W linku poniżej pokaz wykonania testu Zuchory

interesujące Was próby:

 1 – szybkość

4 – gibkość

 5- siła mięśni brzucha

link: https://www.youtube.com/watch?v=HEKMt4GAnHw

Część z Was wysłała wykonane zadania. Jednak mamy sporo braków. Może  niektórzy z Was nie zrozumieli  tematu.

W filmie dosyć prosto i jasno zostały objaśnione,  wykonane  i pokazane poszczególne próby.

Jeśli nie zrobiłeś danej próby -wyślij brakujące zadanie. Jeśli uznasz że, zrobiłeś coś niedokładnie, bo nie zrozumiałeś zadania – ponów próbę!

Spróbuj jeszcze raz! Powodzenia

WYCHOWANIE FIZYCZNE gr:1 Wojtek Widawski

Dzień dobry

Drugi mocny akcent na początek tygodnia, tym razem trening fitnes. W linku znajdziesz wszystkie informacje dotyczące lekcji .Powodzenia


25.05. – poniedziałek


Kochani! Jestem z Was dumna!!! Wasza Wychowawczyni 🙂

JĘZYK ANGIELSKI GRUPA 1.

Hello 🙂 Dziś przerwa od nudnych ćwiczeń:) Zapraszam Was do poznania zagadnień astrofizycznych. Proszę zobaczcie ten film i wypiszcie do zeszytu 20 wyrazów, które usłyszycie. Dopiszcie ich polskie znaczenie. Dla podpowiedzi dodam, że oglądając film można włączyć napisy (captions).

Link:https://kids.nationalgeographic.com/videos/best-job-ever/#/1362338883807

Na koniec proponuję quiz na temat jakim typem odkrywcy jesteś:https://kids.nationalgeographic.com/games/personality-quizzes/which-explorer/

Have fun:)

JĘZYK ANGIELSKI GRUPA 2.

BIOLOGIA

Dzień dobry Kochani 🙂

Ściskam Was i życzę zdrowia!

HISTORIA

JĘZYK POLSKI

MATEMATYKA

Witajcie.

Pozdrawiam Was serdecznie.

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE

Dzień dobry:)

Temat: Kartka na „Dzień Matki”

Z okazji zbliżającego się Dnia Matki i Dnia Ojca wykonaj kartki okolicznościowe. Napisz życzenia i wręcz Mamie 26 maja a Tacie 23 czerwca. Kartki możecie umieszczać na plastycznych padletach.

RELIGIA

JĘZYK NIEMIECKI GRUPA 2.

Temat: Orangensaft ist gesund – sok pomarańczowy jest zdrowy. Rzeczowniki złożone. LINK: https://padlet.com/barbara_pienko/6vivo130372y

WYCHOWANIE FIZYCZNE GRUPA 1 – W. WIDAWSKI


Dzień dobry

Pilates to uniwersalny trening wzmacniający wszystkie mięśnie ciała, poprawiający posturę, zapobiegający bólom pleców wynikającym z siedzącego trybu życia. Pilates to trening dla każdego. Także zaczynamy poniedziałek od mocnego akcentu. Wykonaj rozgrzewkę składającą się z 8 dowolnych ćwiczeń znanych z lekcji WF , następne przejdz do części głównej. Powodzenia



Kategoria:

Napisany przez: Admin