Klasa 7c od 18 maja do 22 maja

14 maja, 2020 17:14 Opublikowany przez Admin

22.05. – piątek


MATEMATYKA

Witajcie.

Pozdrawiam Was serdecznie.

JĘZYK ANGIELSKI – GRUPA 1

Hello:)

Dziś trening egzaminacyjny… Proszę zróbcie zadania w ćwiczeniach na str. 31, koniecznie zróbcie też zadania ze słuchu (1 i 4). Przypominam gdzie znajdziecie nagrania:

link:https://elt.oup.com/general_content/pl/dla_uczniow?cc=pl&selLanguage=pl przewijacie stronę aż zobaczycie nasz podręcznik, obok wybieracie „nagrania audio do materiałów ćwiczeniowych”.

Tego nie trzeba odsyłać. Jeśli ktoś będzie zainteresowany odpowiedziami let me know:)

JĘZYK ANGIELSKI GR.II

Dzień dobry Panowie. Dziś nadal pracujemy z tekste.m. Otwórzcie podręcznik na stronie 94. Mozecie wysłuchać ten tekst lub go przeczytać. Następnie zróbcie zadania 2 i 3. Odpowiedzi podam w poniedziałek. Have a nice weekend. M. Kamińska

GEOGRAFIA

WYCHOWANIE FIZYCZNE Grupa 2 – M. BIELA

Dzień dobry

Dzisiejsze zajęcia są pierwszym wyzwaniem z cyklu „podejmij wyzwanie z ……”. Na dziś to układ ćwiczeń z p. Wojtkiem Widawskim. Przeprowadź rozgrzewkę składającą się z 8 wybranych przez ciebie ćwiczeń, a następnie spróbuj wykonać ćwiczenie zaprezentowane w materiale. Zamiast papieru możesz użyć piłki podobnej wielkości.

link: https://www.youtube.com/watch?v=ukAMFPx_Th4

Jeżeli komuś uda się wykonać ćwiczenie i chciałby się pochwalić to proszę przesłać materiał na adres: marek.biela@interia.pl

Powodzenia!

WYCHOWANIE FIZYCZNE GRUPA 1. – W. Widawski

Dzień dobry!

Dziś proponuję  – rozciąganie dla każdego

Rozciągaj się w domu, aby poprawić sylwetkę, uelastycznić mięśnie i skorygować wady postawy. Ćwiczenia przeznaczone są dla każdego. Możesz wykonywać je codziennie, nawet w piżamie rano lub przed pójściem spać albo na zakończenie wcześniejszego treningu np. tabaty. Rozciągaj się codziennie i poczuj zmiany już po kilku dniach. Zapraszam do domowych ćwiczeń.

link:https://www.youtube.com/watch?v=kkz_UCpxRk0&fbclid=IwAR250OVDRFHI-zuXK0aF8tVwG3lFYo-rlP62D4x5-xt_XAkcVcxTlfC5FPA

Dobrej i przydatnej zabawy!

CHEMIA

Temat: Rozpuszczalność cz. II – zadania

https://1drv.ms/u/s!As91Siv7MkZ3gis7nkR1uxEBjXfa?e=52NpjB

Pozdrawiam

FIZYKA

Lekcja w pliku:

JĘZYK NIEMIECKI GRUPA 1

Dzień dobry! Temat na dziś: Dialog im Restaurant.

LINK: https://padlet.com/barbara_pienko/6vivo130372y

INFORMATYKA GR 2


21.05. – czwartek


MATEMATYKA

Witajcie.

Pozdrawiam Was serdecznie.

JĘZYK POLSKI

JĘZYK ANGIELSKI GRUPA 1

Hello:)

Wygląda na to, że kolejny dział za nami. Zaczynamy powtórkę. Dziś przed Wami strona 88 w ćwiczeniach (cała). Na Wasze prace czekam do piątku: j.skowronska.sp6@gmail.com – proszę przesyłać prace tylko na ten e-mail. Pamiętajcie o przesłaniu recenzji filmu:)

JĘZYK ANGIELSKI GR.II

Dzień dobry Panowie. Sprawdzamy  zadanie 4 str. 99          1because, 2so, 3so, 4 because, 5 because

Dziś i jutro pracujemy z tekstem ze strony 94. Proszę najpierw wpiszcie temat lekcji: Scream machines. Temat to maszyny do krzyku. Jak myślicie, o czym mowa?  Ci z was, którzy powiedzieli, że to rollercoaster mieli rację. Spójrzcie na tekst. Tam znajdziecie słowa, które są na niebiesko. Wpiszcie je do zeszytu i przetłumaczcie. Do jutra przeczytajcie tekst i przygotujcie się do zrobienia ćwiczeń. Until tomorrow. M. Kamińska

BIOLOGIA

Dzień dobry 🙂

Pozdrawiam Was serdecznie!

WYCHOWANIE FIZYCZNE Grupa 2

Dzień dobry!

Dziś proponuję  – rozciąganie dla każdego

Rozciągaj się w domu, aby poprawić sylwetkę, uelastycznić mięśnie i skorygować wady postawy. Ćwiczenia przeznaczone są dla każdego. Możesz wykonywać je codziennie, nawet w piżamie rano lub przed pójściem spać albo na zakończenie wcześniejszego treningu np. tabaty. Rozciągaj się codziennie i poczuj zmiany już po kilku dniach. Zapraszam do domowych ćwiczeń.

link:https://www.youtube.com/watch?v=kkz_UCpxRk0&fbclid=IwAR250OVDRFHI-zuXK0aF8tVwG3lFYo-rlP62D4x5-xt_XAkcVcxTlfC5FPA

Dobrej i przydatnej zabawy!


20.05. – środa


RELIGIA

ZAJĘCIA Z WYCHOWAWCĄ

Dzień dobry Klaso 🙂

Serdecznie zapraszam Was na spotkanie online. Godz. 11:00 ZOOM – rano wyślę Wam link na naszej grupie.

Do zobaczenia!

JĘZYK POLSKI

JĘZYK NIEMIECKI GRUPA 1

Thema: Forma möchte – utrwalenie.

LINK: https://padlet.com/barbara_pienko/6vivo130372y

JĘZYK NIEMIECKI GRUPA 2

Thema: Dialog im Restaurant.

LINK: https://padlet.com/barbara_pienko/6vivo130372y

HISTORIA

MATEMATYKA

Witajcie.

Pozdrawiam Was serdecznie.

INFORMATYKA GR 1

Przypominam zadanie z zeszłego tygodnia, termin mija 26 maja: wykonaj w dowolnym programie komputerowym lub na kartce papieru następujące pkt:

  1. Narysuj schemat blokowy algorytmu obliczania pola prostokąta.
  2. Napisz w postaci listy kroków algorytm wysyłania wiadomości e-mail.

i prześlij do mnie na adres e.migalska@sp18-pszczyna.pl lub migewe@gmail.com

WYCHOWANIE FIZYCZNE Grupa 2

Witam !

Dziś trochę teorii

Wskaźnik BMI – jak go obliczyć?

Czym jest BMI. Jest to skrót wywodzących się z języka angielskiego i oznacza Body Mass Index. BMI jest współczynnikiem, który wskazuje, czy stosunek naszej masy ciała do wzrostu jest prawidłowy. Chcesz wiedzieć, jak obliczyć BMI? Jest to bardzo proste, wystarczy zastosować prosty wzór. Warto wiedzieć, że BMI nie mierzy zawartości tłuszczu w organizmie. To dzięki niemu jesteśmy w stanie określić, czy nie grozi nam niedowaga, nadwaga lub otyłość. BMI wylicza się w taki sam sposób dla kobiet i dla mężczyzn. Warto znać swoje BMI szczególnie, jeśli decydujemy się na odchudzanie. Dzięki niemu będziemy w stanie określić moment, w którym nasza waga jest prawidłowa.

Jak oblicza się BMI?

Obliczanie wskaźnika BMI jest proste. Wzór na BMI wygląda następująco:

BMI = masa ciała (kg)/wzrost (m²)

Czyli mówiąc obrazowo – należy swoją wagę, wyrażoną w kilogramach, podzielić przez nasz wzrost, wyrażony w metrach i podniesiony do kwadratu.

Oto przykład, jak obliczać BMI:

Przy wzroście 160 cm: należy pomnożyć 1,60×1,60 i otrzymamy 2,56.

Przy wadze 62 kilogramy: należy podzielić ją przez wynik otrzymany wcześniej, czyli przez 2,56. Otrzymamy 24,22. Czyli wartość wskaźnika BMI w tym przypadku wynosi 24,22.

Teraz otrzymany wynik należy znaleźć w międzynarodowej klasyfikacji BMI dla osób pełnoletnich. Międzynarodowa klasyfikacja BMI to tabela, która posłuży nam do określenia, czy nasza waga jest prawidłowa. Wygląda ona następująco:

  • wskaźnik BMI poniżej 16,0 – wskazuje na wygłodzenie,
  • wskaźnik BMI 16,0–17,0 – wskazuje na wychudzenie, które może być spowodowane chorobą,
  • wskaźnik BMI 17–18,5 – wskazuje na niedowagę, na którą mogło wpłynąć ekstremalne odchudzanie,
  • wskaźnik BMI 18,5–25,0 – wskazuje na wagę prawidłową,
  • wskaźnik BMI 25,0–30,0 – wskazuje na nadwagę,
  • wskaźnik BMI 30,0–35,0 – wskazuje na I stopień otyłości,
  • wskaźnik BMI 35,0–40,0 – wskazuje na II stopień otyłości,
  • wskaźnik BMI powyżej 40,0 – wskazuje na III stopień otyłości i jest to klasyfikowane jako otyłość skrajna.

Jak widać, wskaźnik BMI na poziomie 24,22 oznacza wagę prawidłową.
Jeśli chodzi o dzieci, to u nich BMI obliczane jest w ten sam sposób. Jest jednak porównywane ze średnimi wynikami pojawiającymi się w określonej grupie wiekowej. Czyli u dzieci wskaźnik BMI umożliwia porównanie wyników współczynnika dla danej płci i danego wieku. Przeprowadzone w UK badania dowodzą, że dziewczynki w przedziale dwunastu i szesnastu lat wykazują wyższą wartość wskaźnika BMI niż chłopcy w tym samym wieku.

Wady i zalety BMI

Największą zaletą wskaźnika BMI jest to, że możemy go łatwo i samodzielnie obliczyć. Przeprowadzone badania pokazały, że wskaźnik BMI o wartości 18,5–25 posiadają osoby mające dobre zdrowie i rzadko zapadają na choroby, których przyczyną jest zła dieta. Czyli osoby z takim BMI rzadko chorują na miażdżycę lub cukrzycę. Wszystko, co odbiega od normy, jest sygnałem, że należy zainteresować się naszym zdrowiem. Zarówno nadwaga, jak i niedowaga mogą być groźne dla organizmu. Nie mówiąc już o otyłości, która wymaga leczenia.

Należy pamiętać, że nawet BMI będące w normie nie jest gwarancją tego, że mamy prawidłową masę ciała. Jeśli nasza aktywność fizyczna jest niska, może nam grozić otyłość ukryta. Jeśli tak jest, to najlepiej przeprowadzić badanie procentowej zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie. Również wskaźnik BMI, który jest podwyższony, nie musi oznaczać nadwagi. Osoby, które mają duże mięśnie, uprawiają sporty siłowe, będą miały wysoki wskaźnik BMI, lecz ich stan zdrowia będzie doskonały. Rozważa się także wprowadzenie klasyfikacji wyników BMI, która będzie zależała od uwarunkowań kulturowych oraz od warunków geograficznych.

Wskaźnik BMI służy także do określania, jaki procent osób w krajach zachodnich cierpi na nadwagę lub otyłość. W większości krajów zachodnich otyłość staje się coraz popularniejszą chorobą cywilizacyjną. Dlatego, skoro wiadomo, jak obliczyć BMI, warto zrobić to już teraz. Wynik może sugerować, czy to nie najwyższa pora, aby przejść na dietę. Może też doprowadzić do wprowadzenia zdrowych zmian w naszym trybie życia.

WYCHOWANIE FIZYCZNE GRUPA 1. – Wojtek Widawski

Dzień dobry!

Dzisiaj utrwalimy pojęcie tętno oraz, jak je mierzymy. Materiał zawiera wyjaśnienie pojęcia tętno oraz prowadzący wyjaśnia co się dzieje z pulsem po wysiłku, jak również gdzie powinniśmy je mierzyć.

LINKhttps://www.youtube.com/watch?v=wKodJdpGJVU

Powodzenia!


19.05. – wtorek


GEOGRAFIA

JĘZYK POLSKI

CHEMIA

Temat: Rozpuszczalność

 https://1drv.ms/u/s!As91Siv7MkZ3gis7nkR1uxEBjXfa?e=52NpjB

Pozdrawiam

FIZYKA

Lekcja w pliku :

PLASTYKA

Dzień dobry:)

Temat lekcji: Optical art   

                                                                                  Dzisiaj proszę Was o wykonanie pracy plastycznej w temacie optical art, wykorzystując dowolne materiały. Umieszczajcie swoje dzieła na tablicy plastycznej: https://padlet.com/bczernecka1/hiwoit5fhw4  hasło plastyka7 (zapraszam do polubienia). Osoby odpowiedzialne za przygotowanie prezentacji „ready made” proszę do piątku o umieszczenie na padlecie.

Twórczej pracy 🙂

WYCHOWANIE FIZYCZNE Grupa 2

Dzień dobry!

Dzisiaj utrwalimy pojęcie tętno oraz, jak je mierzymy. Materiał zawiera wyjaśnienie pojęcia tętno oraz prowadzący wyjaśnia co się dzieje z pulsem po wysiłku, jak również gdzie powinniśmy je mierzyć.

Wykonujcie polecenia razem z osobą, która prowadzi zajęcia. W sposób jasny i przystępny przypomni znany temat.

link: https://www.youtube.com/watch?v=wKodJdpGJVU

Konkretnie!

WYCHOWANIE FIZYCZNE gr: 1 Wojtek Widawski

Dzień dobry

Na wtorkową lekcje przygotowałem dla was coś specjalnego. Napewno potrzebne będą mocne ręce, troszkę koordynacji i umiejętności piłkarskie. Jest to wyzwanie dla osób chętnych. Jeśli uda ci się wykonać proponowane przeze mnie ćwiczenie wyślij filmik na adres
w.widawski@sp18-pszczyna.pl trzymam kciuki ! Powodzenia


https://www.youtube.com/watch?v=ukAMFPx_Th4

MUZYKA

W tym tygodniu uczymy się czytać! I mówić!  I to wyraźnie! Bardzo proszę, przepisz do zeszytu notatkę, a następnie naucz się czytać wszystkie trudne zdania zapisane poniżej. Na koniec naucz się śpiewać piosenkę pt. „Ciągle pada”, do której linki załączam poniżej notatki:

Temat: Głos to też instrument.

Piosenki, które śpiewamy, to nie tylko rytm i melodia, ale także tekst. Jest on bardzo ważny. Dlatego w trakcie śpiewania musimy bardzo wyraźnie wymawiać wszystkie słowa.  Dobra dykcja, czyli poprawne wymawianie wyrazów, pomaga w wydobywaniu pięknych dźwięków.

„Łamijęzyczki” – (czytaj je głośno i wyraźnie)

– Szedł Sasza suchą szosą, same nogi Saszę niosą

– W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie i Szczebrzeszyn z tego słynie

– Stół z powyłamywanymi nogami

– I cóż, że ze Szwecji?

– Mała buła była dla muła

link: https://www.youtube.com/watch?v=r1CM68Z3z0A

(tekst znajduje się poniżej filmiku, w pierwszym komentarzu, trzeba rozwinąć klikając w tekst: pokaż więcej)

i karaoke:

link: https://ising.pl/czerwone-gitary-ciagle-pada-piosenka

Pozdrawiam!

Wasza Pani od muzyki!!


18.05. – poniedziałek


JĘZYK ANGIELSKI GRUPA 1

Hello:)

Dziś przed Wami recenzja ulubionej piosenki:) Korzystając ze wskazówek i modelu na str. 87 (zad.1, 5), a przede wszystkim z key phrases w zadaniu 2, napiszcie recenzję ulubionej piosenki. Krótko mówiąc recenzja powinna odpowiadać na pytania: kto ją napisał, jaki to rodzaj muzyki, co podoba Ci się lub nie podoba w tym artyście / muzyce / tekście, czy jest hitem i Twoje podsumowanie. Czekam do środy na Wasze prace

Sprawdźcie czy w dzienniku nie macie bz, w środę wszystkie bz zamienią się w 1.

That`s it #staytuned

Uwaga: nowy adres e-mail, na który należy odsyłać prace: j.skowronska.sp6@gmail.com

JĘZYK ANGIELSKI GRUPA 2

BIOLOGIA

Dzień dobry Klaso 🙂

Powodzenia!

HISTORIA

Dzień dobry.

 II RP mimo tego, że istniała krótko osiągnęła sporo sukcesów. Dziś o osiągnięciach naukowych, technicznych i przemysłowych.
Wejdź tradycyjnie na www.kahoot.it i wpisz PIN 06503331 lub kliknij tutaj
Jeśli w przeglądarce masz zaznaczoną opcję „automatycznie tłumacz na język polski”, to może dojść do dziwnego tłumaczenia niektórych słów. Na przykład car przestanie być władcą Rosji, a stanie się „samochodem”.
Zapisz temat i notatkę:
Temat: Osiągnięcia II RP
II RP osiągnęła na polu naukowo- technicznym wiele sukcesów. Rozwinął się przemysł (COP- Centralny Okręg Przemysłowy), koleje, flota morska, lotnictwo.
Pozdrawiamy, Jolanta Grygierczyk & Paweł Więcek

JĘZYK POLSKI

MATEMATYKA

Witajcie.

Pozdrawiam Was serdecznie.

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ

Temat: Unia Europejska – interaktywne ćwiczenia

Z okazji minionego Święta Europy i niedawnych obchodów kolejnej rocznicy wejścia Polski do Unii Europejskiej zapraszam Was do wykonania ćwiczeń w aplikacji genially.
Dzięki niej możecie wykonać przeróżne ćwiczenia za pomocą jednego linku:

https://www.specjalni.pl/2020/05/unia-europejska-interaktywne-cwiczenia.html#more  Dobrej zabawy:)

RELIGIA

JĘZYK NIEMIECKI GRUPA 2

LINK: https://padlet.com/barbara_pienko/6vivo130372y

WYCHOWANIE FIZYCZNE GRUPA 2 – M. BIELA

Dzień dobry.

Na poniedziałkową lekcje przygotowałem dla was krótką sesje jogi czyli to, co lubicie najbardziej, znane Wam jako rozciąganie 🙂 Dzisiaj skupimy się na otwieraniu bioder. Jest to ważna kwestia ponieważ prowadzimy siedzący styl życia, który sprawia, że nasze mięśnie zaczynają się skracać i spinać. Napięte biodra mogą prowadzić do całej masy komplikacji

Możesz cierpieć na ból w dole pleców, przemieszczenia w kręgosłupie, a nawet kontuzje.

Jeśli pojawi się jakakolwiek dysfunkcja w biodrze od razu zauważymy ją podczas chodu, a także znajdzie ona odbicie kondycji kręgosłupa. Biodra są miejscem najbardziej zapomnianym przez nasze ciała, a rozciągnięcie ich niesie ze sobą same pozytywne skutki, jestem pewien, że efekty zobaczycie już po pierwszej sesji.

https://www.youtube.com/watch?v=2bAZltfucvU&t=550s


Kategoria:

Napisany przez: Admin