Klasa 7a od 18 maja do 22 maja

15 maja, 2020 07:51 Opublikowany przez e.migalska

22.05.2020 piątek


JĘZYK POLSKI

CHEMIA

Temat: Rozpuszczalność cz. II – zadania

https://1drv.ms/u/s!As91Siv7MkZ3gis7nkR1uxEBjXfa?e=52NpjB

Pozdrawiam

JĘZYK NIEMIECKI

Dzień dobry. Temat na dzisiaj: Forma möchte – utrwalenie.

LINK: https://padlet.com/barbara_pienko/6vivo130372y

BIOLOGIA

Dzień dobry 🙂

Pozdrowienia dla wszystkich!

RELIGIA

MATEMATYKA

21.05.2020 czwartek


GEOGRAFIA

JĘZYK POLSKI

MATEMATYKA

JĘZYK ANGIELSKI

Hello 🙂 Dziś przerwa od nudnych ćwiczeń:) Zapraszam Was do poznania zagadnień astrofizycznych. Proszę zobaczcie ten film i wypiszcie do zeszytu 20 wyrazów, które usłyszycie. Dopiszcie ich polskie znaczenie. Dla podpowiedzi dodam, że oglądając film można włączyć napisy (captions).

Link:https://kids.nationalgeographic.com/videos/best-job-ever/#/1362338883807

Na koniec proponuję quiz na temat jakim typem odkrywcy jesteś:https://kids.nationalgeographic.com/games/personality-quizzes/which-explorer/

Have fun:)

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry!

Dziś proponuję  – rozciąganie dla każdego

Rozciągaj się w domu, aby poprawić sylwetkę, uelastycznić mięśnie i skorygować wady postawy. Ćwiczenia przeznaczone są dla każdego. Możesz wykonywać je codziennie, nawet w piżamie rano lub przed pójściem spać albo na zakończenie wcześniejszego treningu np. tabaty. Rozciągaj się codziennie i poczuj zmiany już po kilku dniach. Zapraszam do domowych ćwiczeń.

link:https://www.youtube.com/watch?v=kkz_UCpxRk0&fbclid=IwAR250OVDRFHI-zuXK0aF8tVwG3lFYo-rlP62D4x5-xt_XAkcVcxTlfC5FPA

Dobrej i przydatnej zabawy!

PLASTYKA

Dzień dobry:)

Temat lekcji: Optical art

Dzisiaj zapraszam do zapoznania się z kierunkiem w sztuce nowoczesnej opartej na złudzeniu optycznym jakim jest optical art. Na tablicy plastycznej zobaczcie prezentacje przygotowane przez Kolegów i Koleżanki z klas 7: https://padlet.com/bczernecka1/hiwoit5fhw4  hasło plastyka7 (zapraszam do polubienia). Za tydzień wykonacie prace plastyczną w tym temacie.

Osoby odpowiedzialne za przygotowanie prezentacji „land art” proszę do piątku o umieszczenie na padlecie.

Miłego oglądania 🙂

20.05.2020 środa


JĘZYK POLSKI

JĘZYK ANGIELSKI

Hello:)

Dziś trening egzaminacyjny… Proszę zróbcie zadania w ćwiczeniach na str. 31, koniecznie zróbcie też zadania ze słuchu (1 i 4). Przypominam gdzie znajdziecie nagrania:

link:https://elt.oup.com/general_content/pl/dla_uczniow?cc=pl&selLanguage=pl przewijacie stronę aż zobaczycie nasz podręcznik, obok wybieracie „nagrania audio do materiałów ćwiczeniowych”.

Tego nie trzeba odsyłać. Jeśli ktoś będzie zainteresowany odpowiedziami let me know:)

BIOLOGIA

Dzień dobry Klaso 🙂

Owocnej pracy!

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ

GODZINA Z WYCHOWAWCĄ

Zapraszam na spotkanie o 12.00

INFORMATYKA GR1

Przypominam zadanie z zeszłego tygodnia, termin mija 26.05: wykonaj w dowolnym programie komputerowym lub na kartce papieru następujące pkt:

  1. Narysuj schemat blokowy algorytmu obliczania pola prostokąta.
  2. Napisz w postaci listy kroków algorytm wysyłania wiadomości e-mail.

i prześlij do mnie na adres e.migalska@sp18-pszczyna.pl lub migewe@gmail.com

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Trochę wiedzy

Wskaźnik BMI – jak go obliczyć?

Czym jest BMI. Jest to skrót wywodzących się z języka angielskiego i oznacza Body Mass Index. BMI jest współczynnikiem, który wskazuje, czy stosunek naszej masy ciała do wzrostu jest prawidłowy. Chcesz wiedzieć, jak obliczyć BMI? Jest to bardzo proste, wystarczy zastosować prosty wzór. Warto wiedzieć, że BMI nie mierzy zawartości tłuszczu w organizmie. To dzięki niemu jesteśmy w stanie określić, czy nie grozi nam niedowaga, nadwaga lub otyłość. BMI wylicza się w taki sam sposób dla kobiet i dla mężczyzn. Warto znać swoje BMI szczególnie, jeśli decydujemy się na odchudzanie. Dzięki niemu będziemy w stanie określić moment, w którym nasza waga jest prawidłowa.

Jak oblicza się BMI?

Obliczanie wskaźnika BMI jest proste. Wzór na BMI wygląda następująco:

BMI = masa ciała (kg)/wzrost (m²)

Czyli mówiąc obrazowo – należy swoją wagę, wyrażoną w kilogramach, podzielić przez nasz wzrost, wyrażony w metrach i podniesiony do kwadratu.

Oto przykład, jak obliczać BMI:

Przy wzroście 160 cm: należy pomnożyć 1,60×1,60 i otrzymamy 2,56.

Przy wadze 62 kilogramy: należy podzielić ją przez wynik otrzymany wcześniej, czyli przez 2,56. Otrzymamy 24,22. Czyli wartość wskaźnika BMI w tym przypadku wynosi 24,22.

Teraz otrzymany wynik należy znaleźć w międzynarodowej klasyfikacji BMI dla osób pełnoletnich. Międzynarodowa klasyfikacja BMI to tabela, która posłuży nam do określenia, czy nasza waga jest prawidłowa. Wygląda ona następująco:

  • wskaźnik BMI poniżej 16,0 – wskazuje na wygłodzenie,
  • wskaźnik BMI 16,0–17,0 – wskazuje na wychudzenie, które może być spowodowane chorobą,
  • wskaźnik BMI 17–18,5 – wskazuje na niedowagę, na którą mogło wpłynąć ekstremalne odchudzanie,
  • wskaźnik BMI 18,5–25,0 – wskazuje na wagę prawidłową,
  • wskaźnik BMI 25,0–30,0 – wskazuje na nadwagę,
  • wskaźnik BMI 30,0–35,0 – wskazuje na I stopień otyłości,
  • wskaźnik BMI 35,0–40,0 – wskazuje na II stopień otyłości,
  • wskaźnik BMI powyżej 40,0 – wskazuje na III stopień otyłości i jest to klasyfikowane jako otyłość skrajna.

Jak widać, wskaźnik BMI na poziomie 24,22 oznacza wagę prawidłową.
Jeśli chodzi o dzieci, to u nich BMI obliczane jest w ten sam sposób. Jest jednak porównywane ze średnimi wynikami pojawiającymi się w określonej grupie wiekowej. Czyli u dzieci wskaźnik BMI umożliwia porównanie wyników współczynnika dla danej płci i danego wieku. Przeprowadzone w UK badania dowodzą, że dziewczynki w przedziale dwunastu i szesnastu lat wykazują wyższą wartość wskaźnika BMI niż chłopcy w tym samym wieku.

Wady i zalety BMI

Największą zaletą wskaźnika BMI jest to, że możemy go łatwo i samodzielnie obliczyć. Przeprowadzone badania pokazały, że wskaźnik BMI o wartości 18,5–25 posiadają osoby mające dobre zdrowie i rzadko zapadają na choroby, których przyczyną jest zła dieta. Czyli osoby z takim BMI rzadko chorują na miażdżycę lub cukrzycę. Wszystko, co odbiega od normy, jest sygnałem, że należy zainteresować się naszym zdrowiem. Zarówno nadwaga, jak i niedowaga mogą być groźne dla organizmu. Nie mówiąc już o otyłości, która wymaga leczenia.

Należy pamiętać, że nawet BMI będące w normie nie jest gwarancją tego, że mamy prawidłową masę ciała. Jeśli nasza aktywność fizyczna jest niska, może nam grozić otyłość ukryta. Jeśli tak jest, to najlepiej przeprowadzić badanie procentowej zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie. Również wskaźnik BMI, który jest podwyższony, nie musi oznaczać nadwagi. Osoby, które mają duże mięśnie, uprawiają sporty siłowe, będą miały wysoki wskaźnik BMI, lecz ich stan zdrowia będzie doskonały. Rozważa się także wprowadzenie klasyfikacji wyników BMI, która będzie zależała od uwarunkowań kulturowych oraz od warunków geograficznych.

Wskaźnik BMI służy także do określania, jaki procent osób w krajach zachodnich cierpi na nadwagę lub otyłość. W większości krajów zachodnich otyłość staje się coraz popularniejszą chorobą cywilizacyjną. Dlatego, skoro wiadomo, jak obliczyć BMI, warto zrobić to już teraz. Wynik może sugerować, czy to nie najwyższa pora, aby przejść na dietę. Może też doprowadzić do wprowadzenia zdrowych zmian w naszym trybie życia.

Jako ciekawostka !

MUZYKA

W tym tygodniu uczymy się czytać! I mówić!  I to wyraźnie! Bardzo proszę, przepisz do zeszytu notatkę, a następnie naucz się czytać wszystkie trudne zdania zapisane poniżej. Na koniec naucz się śpiewać piosenkę pt. „Ciągle pada”, do której linki załączam poniżej notatki:

Temat: Głos to też instrument.

Piosenki, które śpiewamy, to nie tylko rytm i melodia, ale także tekst. Jest on bardzo ważny. Dlatego w trakcie śpiewania musimy bardzo wyraźnie wymawiać wszystkie słowa.  Dobra dykcja, czyli poprawne wymawianie wyrazów, pomaga w wydobywaniu pięknych dźwięków.

„Łamijęzyczki” – (czytaj je głośno i wyraźnie)

– Szedł Sasza suchą szosą, same nogi Saszę niosą

– W Szczebrzeszynie chrząszcz brzmi w trzcinie i Szczebrzeszyn z tego słynie

– Stół z powyłamywanymi nogami

– I cóż, że ze Szwecji?

– Mała buła była dla muła

link: https://www.youtube.com/watch?v=r1CM68Z3z0A

(tekst znajduje się poniżej filmiku, w pierwszym komentarzu, trzeba rozwinąć klikając w tekst: pokaż więcej)

i karaoke:

link: https://ising.pl/czerwone-gitary-ciagle-pada-piosenka

Pozdrawiam!

Wasza Pani od muzyki!!

19.05.2020 wtorek


HISTORIA

JĘZYK POLSKI

MATEMATYKA

CHEMIA

Temat: Rozpuszczalność

 https://1drv.ms/u/s!As91Siv7MkZ3gis7nkR1uxEBjXfa?e=52NpjB

Pozdrawiam

FIZYKA

Lekcja w pliku:

JĘZYK ANGIELSKI

Hello:)

Wygląda na to, że kolejny dział za nami. Zaczynamy powtórkę. Dziś przed Wami strona 88 w podręczniku (cała). Na Wasze prace czekam do czwartku: j.skowronska.sp6@gmail.com. Pamiętajcie o przesłaniu recenzji filmu:)

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry!

Dzisiaj utrwalimy pojęcie tętno oraz, jak je mierzymy. Materiał zawiera wyjaśnienie pojęcia tętno oraz prowadzący wyjaśnia co się dzieje z pulsem po wysiłku, jak również gdzie powinniśmy je mierzyć.

Wykonujcie polecenia razem z osobą, która prowadzi zajęcia. W sposób jasny  i przystępny przypomni znany temat.

link: https://www.youtube.com/watch?v=wKodJdpGJVU

Konkretnie!

INFORMATYKA GR1

18.05.2020 poniedziałek


JĘZYK POLSKI

MATEMATYKA

GEOGRAFIA

JĘZYK NIEMIECKI

Hallo am Montag 🙂 Thema: Mittagessen im Restaurant. Obiad w restauracji.

LINK: https://padlet.com/barbara_pienko/6vivo130372y

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry .

Dzisiaj kolejna część testu Zuchory, ostatnia którą możecie przeprowadzić w domu. Wcześniej mieliście lekcje wprowadzającą. Wzmacnialiście mięśnie brzucha. Myślę że przysłowiowe „zakwasy” z brzucha minęły, także możemy przejść do testu 🙂 Ale najpierw krótka rozgrzewka, tak aby wynik był jak najlepszy.

  1. Rozgrzewka – wymyśl 8 dowolnych ćwiczeń
  2. Zmierz czas sam, lub poproś kogoś, aby ci pomógł.
  3. Przejdź do testu – siła mięśni brzucha.

Połóż się na plecach, ręce ułóż dowolnie. Unieś nogi tuż nad podłoże i wykonuj nożyce poprzeczne, tak długo, jak możesz. O wyniku decyduje czas trwania próby.

Pamiętaj, że masz tylko jedną próbę. Mierzymy czas do sekundy, np. 2min.i 32s.

Wyniki próby prześlij na adres marek.biela@interia.pl  do  22 maja.

Powodzenia!

RELIGIA

FIZYKA

Dzień dobry.

Lekcja w pliku:

Kategoria:

Napisany przez: e.migalska