klasa 6 e od 25 maja do 29 maja

21 maja, 2020 16:39 Opublikowany przez Admin

29.05.2020 r. piątek

JĘZYK POLSKI

WYCHOWANIE FIZYCZNE GR. 1 P. WIDAWSKI

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry. Dzisiaj ćwiczenia ogólnorozwojowe. Otworz link, jest tam rozgrzewka i częśc główna. Pozdrawiam

INFORMATYKA GR. 1 GR. 2

W linku do e-podręcznika: https://epodreczniki.pl/a/modyfikacja-cyfrowych-obrazow/DFPZf9KQH, znajdź, przesuwając widok strony niżej, temat: Tworzenie rysunku z powtarzalnych elementów, a następnie wykonaj ćwiczenie 12. – dowolny Meander. Gotową pracę graficzną prześlij do mnie na adres e.migalska@sp18-pszczyna.pl lub migewe@gmail.com

JĘZYK ANGIELSKI GR. 2

Hello:)

Przed nami ostatni rozdział. Topic: Mystery (tajemnica)

Dziś poznamy słownictwo związane z umeblowaniem. Na str. 101 podręcznika znajdziecie obrazek i w ramce wyrazy. Koniecznie posłuchajcie nagrania i patrząc na obrazek powtarzajcie nowe słowa za nagraniem. Niektóre wymawia się inaczej niż sądzilibyście:)

Zapiszcie w zeszycie wyrazy z ich polskimi odpowiednikami (słowniczek na końcu podręcznika). Dopiszcie inne nazwy mebli, które znacie. Posłuchajcie nagrania do zad. 4 i 5: zaznaczcie, które z poznanych dziś wyrazów pojawiają się w rozmowie Lady Higgins i Inspectora Giles oraz uzupełnijcie zdania w zad. 5. Na koniec spójrzcie na obrazek starając się zapamiętać jak najwięcej szczegółów. Teraz zasłońcie obrazek i spróbujcie przypomnieć sobie gdzie znajdują się poszczególne meble, jakiego są koloru, czy coś na nich leży, itp. ENJOY!

GEOGRAFIA

28.05.2020 czwartek

LEKCJA WYCHOWAWCZA

Temat: Lekcja wychowawcza online – Dobre serce mam.

RELIGIA

HISTORIA

Temat: Sprawdzian wiadomości:

Ostatnie stulecie I Rzeczpospolitej.

Pobieramy sprawdzian wiadomości. Będzie dostępny w tym miejscu od godziny 7:00 do 18:00 dnia 28.05.2020r.

Sprawdzian trzeba odesłać w formie zdjęć lub pliku pdf do  9:00 29.05.2020r.

Kontakt:

kl6@pracazdalna.j.pl

a.mrozek@sp18-pszczyna.pl

adam@mro.cba.pl

W razie problemów można przesłać sprawdzian wychowawcy.

WYCHOWANIE FIZYCZNE GR.1 P. WIDAWSKI

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Witam !

Dziś trochę teorii

Wskaźnik BMI – jak go obliczyć?

Czym jest BMI. Jest to skrót wywodzących się z języka angielskiego i oznacza Body Mass Index. BMI jest współczynnikiem, który wskazuje, czy stosunek naszej masy ciała do wzrostu jest prawidłowy. Chcesz wiedzieć, jak obliczyć BMI? Jest to bardzo proste, wystarczy zastosować prosty wzór. Warto wiedzieć, że BMI nie mierzy zawartości tłuszczu w organizmie. To dzięki niemu jesteśmy w stanie określić, czy nie grozi nam niedowaga, nadwaga lub otyłość. BMI wylicza się w taki sam sposób dla kobiet i dla mężczyzn. Warto znać swoje BMI szczególnie, jeśli decydujemy się na odchudzanie. Dzięki niemu będziemy w stanie określić moment, w którym nasza waga jest prawidłowa.

Jak oblicza się BMI?

Obliczanie wskaźnika BMI jest proste. Wzór na BMI wygląda następująco:

BMI = masa ciała (kg)/wzrost (m²)

Czyli mówiąc obrazowo – należy swoją wagę, wyrażoną w kilogramach, podzielić przez nasz wzrost, wyrażony w metrach i podniesiony do kwadratu.

Oto przykład, jak obliczać BMI:

Przy wzroście 160 cm: należy pomnożyć 1,60×1,60 i otrzymamy 2,56.

Przy wadze 62 kilogramy: należy podzielić ją przez wynik otrzymany wcześniej, czyli przez 2,56. Otrzymamy 24,22. Czyli wartość wskaźnika BMI w tym przypadku wynosi 24,22.

Teraz otrzymany wynik należy znaleźć w międzynarodowej klasyfikacji BMI dla osób pełnoletnich. Międzynarodowa klasyfikacja BMI to tabela, która posłuży nam do określenia, czy nasza waga jest prawidłowa. Wygląda ona następująco:

  • wskaźnik BMI poniżej 16,0 – wskazuje na wygłodzenie,
  • wskaźnik BMI 16,0–17,0 – wskazuje na wychudzenie, które może być spowodowane chorobą,
  • wskaźnik BMI 17–18,5 – wskazuje na niedowagę, na którą mogło wpłynąć ekstremalne odchudzanie,
  • wskaźnik BMI 18,5–25,0 – wskazuje na wagę prawidłową,
  • wskaźnik BMI 25,0–30,0 – wskazuje na nadwagę,
  • wskaźnik BMI 30,0–35,0 – wskazuje na I stopień otyłości,
  • wskaźnik BMI 35,0–40,0 – wskazuje na II stopień otyłości,
  • wskaźnik BMI powyżej 40,0 – wskazuje na III stopień otyłości i jest to klasyfikowane jako otyłość skrajna.

Jak widać, wskaźnik BMI na poziomie 24,22 oznacza wagę prawidłową.
Jeśli chodzi o dzieci, to u nich BMI obliczane jest w ten sam sposób. Jest jednak porównywane ze średnimi wynikami pojawiającymi się w określonej grupie wiekowej. Czyli u dzieci wskaźnik BMI umożliwia porównanie wyników współczynnika dla danej płci i danego wieku. Przeprowadzone w UK badania dowodzą, że dziewczynki w przedziale dwunastu i szesnastu lat wykazują wyższą wartość wskaźnika BMI niż chłopcy w tym samym wieku.

Wady i zalety BMI

Największą zaletą wskaźnika BMI jest to, że możemy go łatwo i samodzielnie obliczyć. Przeprowadzone badania pokazały, że wskaźnik BMI o wartości 18,5–25 posiadają osoby mające dobre zdrowie i rzadko zapadają na choroby, których przyczyną jest zła dieta. Czyli osoby z takim BMI rzadko chorują na miażdżycę lub cukrzycę. Wszystko, co odbiega od normy, jest sygnałem, że należy zainteresować się naszym zdrowiem. Zarówno nadwaga, jak i niedowaga mogą być groźne dla organizmu. Nie mówiąc już o otyłości, która wymaga leczenia.

Należy pamiętać, że nawet BMI będące w normie nie jest gwarancją tego, że mamy prawidłową masę ciała. Jeśli nasza aktywność fizyczna jest niska, może nam grozić otyłość ukryta. Jeśli tak jest, to najlepiej przeprowadzić badanie procentowej zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie. Również wskaźnik BMI, który jest podwyższony, nie musi oznaczać nadwagi. Osoby, które mają duże mięśnie, uprawiają sporty siłowe, będą miały wysoki wskaźnik BMI, lecz ich stan zdrowia będzie doskonały. Rozważa się także wprowadzenie klasyfikacji wyników BMI, która będzie zależała od uwarunkowań kulturowych oraz od warunków geograficznych.

Wskaźnik BMI służy także do określania, jaki procent osób w krajach zachodnich cierpi na nadwagę lub otyłość. W większości krajów zachodnich otyłość staje się coraz popularniejszą chorobą cywilizacyjną. Dlatego, skoro wiadomo, jak obliczyć BMI, warto zrobić to już teraz. Wynik może sugerować, czy to nie najwyższa pora, aby przejść na dietę. Może też doprowadzić do wprowadzenia zdrowych zmian w naszym trybie życia.

WYCHOWANIE FIZYCZNE GR.2 P. BRAUNTSCH

Czołem klasa!
Dziś proponuję wycieczkę rowerową. W związku z tym, że coraz więcej ścieżek rowerowych buduje się w naszym mieście, macie sporo możliwości do wyboru trasy. Rower staje się podstawowym sposobem przemieszczenia się. Proponuję dwie trasy:
– Pszczyna- koniec zapory Goczałkowickiej- Pszczyna 14km (bezpieczna! łatwa! i przyjemna trasa rowerowa po wyznaczonych ścieżkach rowerowych bezkolizyjna z ruchem samochodowym zakończona widokiem na taflę jeziora Goczałkowickiego)
– Pszczyna-Piasek stacja PKP-Radostowice-Czarków-Stara Wieś- Pszczyna 28km nowo otwarta trasa rowerowa tzw. „Rajdweg” (trasa w dużej części w terenie leśnym, łatwa, wymagająca jednak opieki starszej, gdyż w części biegnie drogami publicznymi. Jej fragment w lesie Kobiórskim należy do najbardziej atrakcyjnych)

Pierwszą z nich możecie pokonać samodzielnie lub w grupie rówieśniczej. Pamiętajcie o przepisach ruchu drogowego- rowerzyści mają pierwszeństwo na oznaczonej na czerwono trasie rowerowej, ale pamiętajcie, że na drodze zawsze obowiązuje zasada ograniczonego zaufania. Rower powinien mieć dobrze napompowane opony i sprawne części mechaniczne w tym dzwonek! Na trasie rowerowej nie jedziemy parami obok siebie, nie słuchamy muzyki, gdyż wtedy mamy ograniczone kontakty z rzeczywistością i możemy spowodować kolizję. Pamiętajcie o sprawnym oświetleniu z przodu i z tyłu w rowerze.
Cieszę się, że mogę Wam polecić tego typu rekreacje, bowiem tereny naszego miasta i okolicznych miejscowości dają nam później wiele możliwości różnorodnego wyboru tras. Korzystajmy z uroków naszego miasta.
Czołem klasa!

MATEMATYKA

Dzień dobry- nowa lekcja na padlecie:)  Pozdrawiam! https://padlet.com/salinea/Bookmarks

JĘZYK POLSKI

27.05.2020 r. środa

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ

Dzień dobry:)

Temat: Wazon z kwiatami dla Mamy

Za pomocą aplikacji genialny stwórz wazon z kwiatami dla Mamy: https://www.specjalni.pl/2020/05/moja-mama-kreatywne-zadania.html#more

MUZYKA

Dzisiaj chciałabym żebyś opisał mi muzykę, której lubisz słuchać. Czy jest to jakiś konkretny rodzaj lub gatunek muzyki? Czy lubisz jednego wykonawcę czy więcej? Które jego utwory możesz mi polecić? Dlaczego akurat on zwrócił Twoją uwagę? Na jaki instrument najbardziej zwracasz uwagę słuchając jakiegoś utworu? A może jest to wokal?… Czy to ważne jakiej muzyki słuchamy? Czy rodzaj słuchanej muzyki wiąże się z inteligencją? Czy muzyki należy słuchać głośno czy cicho? Czy jest jakaś odpowiednia pora dnia do słuchania muzyki? Czy słuchając muzyki można wykonywać jakąś czynność, np. gotować, czy należy usiąść i się skupić? Czy muzyki lepiej słuchać w samotności czy w grupie osób? Czy słuchanie muzyki jest fajne?…. Napisz jeszcze coś, jeśli uważasz, że jest konieczne w tym temacie…

Na wypowiedzi czekam pod adresem:  s.witula@sp18-pszczyna.pl

Pozdrawiam!!!

WYCHOWANIE FIZYCZNE GR.2 P. BRAUNTSCH

Czołem klasa!
Dzisiaj ładna pogoda, ale boisko jest nieczynne a o salach nie wspomnę… Najlepszym rozwiązaniem jest jednak wyjść na świeże powietrze i trochę się poruszać. Oczywiście najlepszym z najlepszych rozwiązań, tym bardziej, że długo siedzieliście w domach, jest pobiegać sobie. Dlatego dziś, 20 minutowy bieg ciągły, który możecie zrobić w pojedynkę lub umówić się z kimś z klasy. Kiedy uczyłem w byłej SP21 lubiliśmy teren za szkołą, tzw. remizę. Nawet wytyczyliśmy tam małą pętelkę- możecie tam iść, ale gdzie będziecie biegać, to wasza sprawa. Możecie idąc na bieganie wynieść np. śmieci. Zarobicie wtedy dodatkowe punkty u rodziców. Wracając z biegu możecie iść kupić sobie ulubioną słodycz. Bieganie poprzedźcie krótką rozgrzewką w miejscu, żeby nie było „kolki” i zakwasów.
Miłego biegania.
Czołem klasa!

JĘZYK POLSKI

RELIGIA

TECHNIKA

Temat: Powtórzenie wiadomości z rysunku technicznego-wymiarowanie.

Proszę wykonać kartę pracy :

karta-pracy-wymiarowanie-rysunkow-technicznych-1-powt.

Nie trzeba posyłać odpowiedzi z karty pracy na maila.

JĘZYK ANGIELSKI GR. 1

Good morning on Wednesday. Dzis małe powtórzenie will i going to. Może pomoże Wam filmik https://www.youtube.com/watch?v=oedCch0yIjk A teraz otwórzcie pordecznik na stronie 106 i wykonajcie zadania 1, 2, 3. Nie wysyłajcie ich, sprawdzimy w następnym tygodniu. Take care. M. Kamińska

MATEMATYKA

Dzień dobry- nowa lekcja na padlecie:)  Pozdrawiam! https://padlet.com/salinea/Bookmarks

WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE (DZIEWCZYNY)

26.06.2020 wtorek

WYCHOWANIE FIZYCZNE P. BRAUNTSCH

Czołem klasa!
Brzydko na dworze, nawet psa trudno wygonić, a cóż dopiero samemu wyjść i coś zrobić. Oczywiście my nie będziemy się tym przejmowali i coś sobie poćwiczymy. Na taką smutną pogodę najlepsza jest rywalizacja, a najlepszym z najlepszych sposobów jest rywalizacja z użyciem piłki do koszykówki. Najpierw oczywiście zróbcie sobie rozgrzewkę ogólną czyli 8 ćwiczeń ogólnorozwojowych. Po prostu pogibajcie się we wszystkie strony.
A teraz ćwiczenia do rywalizacji:
-jeśli macie kogoś u siebie w domu, to rywalizacja ma charakter bezpośredni, natomiast jeżeli nie macie takiej możliwości to mierzycie sobie czas swojej próby i podajecie za pomocą dostępnych komunikatorów komuś z klasy po prostu wyzywając go na pojedynek; osoba, która przegra rywalizację wykonuje 5 pompek
Ćwiczenia:
– w pozycji stojąc tocz piłkę po podłodze wokół stóp 20x w jedną stronę;
– j.w. ale powtórz w drugą stronę;
– j.w. ale na wysokości kolan
– j.w. ale na wysokości bioder
– j.w. ale wokół głowy
– j.w. ale „ósemką” między kolanami
– pozycja w siadzie rozkrocznym, tocz piłkę z przodu za stopami, z tyłu za plecami
– leżenie na plecach, rób „ósemki” między kolanami (rowerki)
– w staniu rozkrocznym stopy na szerokość bioder, przechwyty naprzemianstronne na wysokości kolan
– j.w. przechwyty obustronne na wysokości kolana (obie ręce trzymają piłkę z tyłu za kolanami, puszczamy piłkę i łapiemy z przodu)
Koniec.
Czołem klasa!
p.s
Informacja ze sprawdzianów- wszystkie bz zmieniane są na ocenę niedostateczną. Macie dwa tygodnie czasu na poprawę ocen. Przypominam, że przewrót w przód i w tył występują w układzie ćwiczeń.

JĘZYK POLSKI

JĘZYK ANGIELSKI GRUPA 2

Hello:)

Wygląda na to, że kończymy rozdział 7. Przed nami powtórka. Topic: Revision unit 7.

Proszę o wykonanie zadań na str. 99 podręcznika: 1 (połącz zdania z osobami na obrazku), 2 (spójrz na obrazek i dopasuj uczucia do osób), 3 (uzupełnij zdania formą present perfect czasowników) i 4 (napisz pytania w czasie present perfect z wyrazem ever).

That`s all.

Proszę przesłać fotki do środy wyłącznie na adres: j.skowronska.sp6@gmail.com

język angielski gr. 1

MATEMATYKA

Dzień dobry- nowa lekcja na padlecie:)  Pozdrawiam! https://padlet.com/salinea/Bookmarks

ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE

Na naszym padlecie znajdziesz tablicę do zajęć wyrównawczych. Zamieściłam tam link do ćwiczonek z Matzoo, które pomogą Ci w przećwiczeniu zapisywania równań. Pobaw się i spróbuj zdobyć jak największą liczbę ananasów!

BIOLOGIA

Dzień dobry Klaso 🙂

Powodzenia!

WYCHOWANIE FIZYCZNE gr:1 Wojtek Widawski

Dzień dobry

Drugi mocny akcent na początek tygodnia, tym razem trening fitnes. W linku znajdziesz wszystkie informacje dotyczące lekcji .Powodzenia

25.05.2020 r. poniedziałek

PLASTYKA

Dzień dobry:)

Temat lekcji: Architektura na tle epok

Przeczytaj teść lekcji z podręcznika str. 72-75 (zdjęcia poniżej). Przyjrzyj się uważnie fotografiom i przeczytaj do nich opisy. Wykonaj w zeszycie notatkę. Miłej pracy:)

JĘZYK ANGIELSKI GR. 1

JĘZYK ANGIELSKI GR. 2

Hello:)

Dziś zapraszam do treningu online:https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv3/?cc=pl&selLanguage=pl , wybieramy klasa VI i unit 7. Trenujcie! Have fun!

MATEMATYKA

Dzień dobry- nowa lekcja na padlecie:)  Pozdrawiam! https://padlet.com/salinea/Bookmarks

JĘZYK POLSKI

HISTORIA

Dział: Okres napoleoński.

Temat: Podboje Napoleona.

Podpunkty:

  1. Dyrektoriat i kampania włoska.
  2. Konsulat napoleona.
  3. Wojny napoleońskie.
  4. Napoleońska Europa.

Proszę przeczytać treść lekcji w podręczniku

str.226-232 a następnie w zeszycie uzupełnić daty:

1795.r-

1799r.-

1804r.-

1805r.-

1806r.-

1807.r-

1812r.-

Nie wysyłamy odpowiedzi na maila.

WYCHOWANIE FIZYCZNE GR. 2 P. Brauntsch

Czołem klasa!
Dzisiaj podam Wam możliwości uzyskania dodatkowej oceny z wychowania fizycznego, gdyż wiem, że nie wszyscy lubią i potrafią przewroty, a na koniec roku szkolnego chcielibyście mieć jak najlepsze oceny. Dlatego też przygotowałem następujące ćwiczenia- sprawdziany, które proszę w formie wideo do 29 maja na mój adres wit_bra@wp.pl lub na messengerze.
Również do 29.05 proszę przesłać poprawione ćwiczenia z gimnastyki (jeżeli ktoś uważa, że otrzymana ocena jest niesatysfakcjonująca). Jest to również szansa dla tych, którzy otrzymali 1, bo nie zaprezentowali do dnia dzisiejszego nie zaprezentowali sprawdzianów (mostek i przewrót w przód i w tył) z gimnastyki.
Ćwiczenia na dodatkową ocenę:
-stanie na rękach przy ścianie (na ocenę celującą)
-30 pompek chłopcy, 20 pompek dziewczyny
-odbicia górne siatkarskie (minimum 25 bez „skójki”, wysokość odbić 1m)
-przewrót z marszu w przód z fazą lotu z pokonaniem poduszki (odbicie 1m od materaca)
-zmiana ręki kozłującej z podrzucaniem piłki tenisowej
Wybierz jedno z tych ćwiczeń i pochwal się perfekcyjnym wykonaniem.
Powodzenia
Czołem klasa!
ps
Nie zapomnij dzisiaj o rozgrzewce. Muzyka do dzisiejszej lekcji : The show must go on

WYCHOWANIE FIZYCZNE GR. 1


Dzień dobry

Pilates to uniwersalny trening wzmacniający wszystkie mięśnie ciała, poprawiający posturę, zapobiegający bólom pleców wynikającym z siedzącego trybu życia. Pilates to trening dla każdego. Także zaczynamy poniedziałek od mocnego akcentu. Wykonaj rozgrzewkę składającą się z 8 dowolnych ćwiczeń znanych z lekcji WF , następne przejdz do części głównej. Powodzenia

Kategoria:

Napisany przez: Admin