klasa 6 e od 1 czerwca do 5 czerwca
29 maja, 2020 08:23Piątek 05.06.2020
JĘZYK POLSKI
Kontynuacja z 04.05.2020
WYCHOWANIE FIZYCZNE GR.1
Dzień dobry!
Sport – wiedza ogólna.
Dziś dla najbardziej zdecydowanych i najszybszych.
Prosta i łatwa możliwość zdobycia najwyższej oceny.
Każdy kto jest na bieżąco z tematyka lekcji spokojnie da radę.
Wejdź na stronę www.kahoot
PIN 03030830 lub bezpośrednio przez link
LINKhttps://kahoot.it/challenge/6a915eb4-4d2b-420a-9364-d76a0ad9f121_1591284960597
Wchodzi tylko pierwsze 100 osób ze szkoły 😊 , strona aktywna do 6.06 br. godz. 20.00
Wpisujemy po zalogowaniu imię, pierwszą literę nazwiska i klasę np. Maks B – 6a
Powodzenia!
INFORMATYKA GR. 1 GR.2
Dziś przeczytaj proszę wiadomości na temat otwartych zasobów: https://epodreczniki.pl/a/wyszukiwanie-informacji-i-elementow-graficznych-udostepnianych-w-internecie-w-otwartych-zasobach-edukacyjnych/DTnk9Bigp
JĘZYK ANGIELSKI GR. 2
Hello:)
Zapraszam do dialogu, kupujemy prezent urodzinowy:) Topic: I quite like it.
Posłuchajcie (!) i przeczytajcie dialog na str. 105 podręcznika. Który film kupuje David dla Sophie? Włączcie nagranie ponownie i czytajcie na głos razem z nagraniem (I`m looking for – szukam, she quite likes – ona całkiem lubi, Let`s keep looking – szukajmy dalej, That`s a shame – szkoda, get this one – weź ten).
Włączcie nagranie do zad. 2 (3.20): którą grę wybiera Jenny i 3: dopasuj wypowiedzi 1-3 do gier z zadania 2. W jaki sposób powiecie, że coś wam się podoba / nie podoba / jest świetne / okropne / całkiem lubicie / nie znosicie? Podpowiedzi w ramce w zadaniu 6.
Na koniec w ćwiczeniach zróbcie proszę zadania na str. 43. Nie odsyłamy:)
GEOGRAFIA
Czwartek 04.06.2020
LEKCJA WYCHOWAWCZA
Lekcja wychowawcza online – co wiem o Covid-19?
RELIGIA
HISTORIA
Dzień dobry,
Proszę obejrzeć materiał filmowy w ramach przypomnienia ostatniej lekcji:
https://video-cdn.gwo.pl/historia/podboje_napoleona.mp4?token=BuNV-z6ZPbY9JN5JxWv1YA&date=1591270194
Następnie zapisz nowy temat: Po III rozbiorze Polski.
Zapisz podpunkty:
- Polska pod zaborami
- Legiony polskie we Włoszech
- Polska w polityce Napoleona
Proszę zapoznać się z treścią tematu w podręczniku str. 234-239
Wykonaj kartę pracy z tekstem źródłowym i sprawdź odpowiedzi (patrz. 2 strona karty)Nie wysyłaj na maila.
WYCHOWANIE FIZYCZNE GR.1
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Bóle kręgosłupa w odcinku lędźwiowym to niestety najczęściej odczuwalny ból kręgosłupa. Taki ból nie powinien być lekceważony, zwłaszcza ten przewlekły. U wielu z nas bóle kręgosłupa spowodowane są zbytnim jego przeciążeniem (m.in .przez siedzący tryb pracy, czasami brak ruchu). Joga bardzo pomaga w tego typu bólach !!! W filmie dokładnie przedstawione i pokazane są ćwiczenia.
Powodzenia
WYCHOWANIE FIZYCZNE GR.2
Czołem klasa!
Dzisiaj kontynuacja doskonalenia odbić sposobem górnym i dolnym. Najpierw z użyciem piłki do siatkówki ćwiczenia rozciągające i ogólnorozwojowe. Tu trzeba trochę ruszyć głową i zrobić samemu, choć nie jest to jakiś wielki problem, a potem…
– odbijamy piłkę nad głową na wys. 1 m i chodzimy sobie w różnych kierunkach,
– odbijamy piłkę nad głową i przed następnym odbiciem szybko dotykamy podłoża,
– j.w. ale między odbiciami klaszczemy z przodu i z tyłu,
– odbijamy piłkę nad głową zmieniając pozycję od wysokiej do niskiej,
– podrzucamy piłkę jedną ręką, odbijamy piłkę sposobem dolnym, łapiemy piłkę w dwie ręce,
– j.w. ale piłkę łapiemy do 'koszyczka’ nad głową,
– odbijamy piłkę na zmianę sposobem górnym i dolnym,
– j.w. ale odbijamy piłkę o ścianę,
– na koniec gierka, czyli 1:1 przez sznurek, płot, trzepak ewentualnie rywalizacja z samym sobą, czyli ustawiamy np. bluzę 6 m od siebie i staramy się w nią trafić odbiciem sposobem górnym. Możemy sobie wyznaczyć cele: *trafić 10x, *trafić 3x pod rząd, *obliczyć ilość trafionych w 10 próbach.
Powodzenia!
Czołem klasa!
MATEMATYKA
Dzień dobry- nowa lekcja na padlecie:) Pozdrawiam! https://padlet.com/salinea/Bookmarks
JĘZYK POLSKI
Środa 03.06.2020
JĘZYK POLSKI
RELIGIA
TECHNIKA
Czerwiec to miesiąc tradycyjnie przeznaczony na wycieczki więc:
Zapraszam na wirtualną wycieczkę po muzeum Techniki i Komunikacji – Zajezdnia Sztuki w Szczecinie to coś dla Ciebie!
http://muzeumtechniki.eu/panoramy_vistrad/index.html
ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ
Dzień dobry:) Temat: Prawa dziecka w genialny Za pomocą aplikacji genialny włącz czerwone lampki i wykonaj zadanie: https://www.specjalni.pl/2020/05/dzien-dziecka-moze-byc-dobra-okazja-do.html#more Dobrej zabawy:)
WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE (CHŁOPCY)
MATEMATYKA
Dzień dobry- nowa lekcja na padlecie:) Pozdrawiam! https://padlet.com/salinea/Bookmarks
JĘZYK ANGIELSKI GR. 1
Good morning. Dziś mam dla Was czytankę Mysterious creatures. Otwórzcie podręcznik na stronie 108 i przeczytajcie tekst. Wpiszcie nowe słówka do zeszytu i zróbcie ćwiczenie 1 i 2. Nie wysyłajcie ich, sprawdzimy je następnym razem. Dziś wystawiłam Wam oceny proponowane. See you on Monday. M. Kamińska
MUZYKA
Pozostańmy jeszcze w tym radosnym nastroju Waszego święta! Bardzo proszę o dokończenie wszystkich zadań i przesłanie ich do końca tygodnia. Sprawdźcie, proszę, w dzienniku czego brakuje lub kontaktujcie się ze mną, żeby ustalić co i jak nadrobić. Musze wkrótce wystawić oceny… A tymczasem pośpiewajcie sobie dowolnie wybrane piosenki w wersji karaoke ze strony ising.pl. Pozdrawiam!
KONSULTACJE DLA UCZNIÓW
Wtorek 02.06.2020
WYCHOWANIE FIZYCZNE P. Brauntsch
Czołem klasa!
Wiecie, że już czwarty miesiąc stajemy na głowie, abyście mieli fajne lekcje wychowania fizycznego w warunkach zastępczych? Dlatego dziś dowiecie się jak wygląda prawidłowe stanie na głowie. Wcześniej jednak należy zrobić 10 ćwiczeń rozgrzewkowych ze szczególnym uwzględnieniem mięśni szyi, obręczy barkowej i ramion. Myślę, że nie będziecie mieli z tym problemów.
Stań na głowie zaczyna się od pozycji przysiadu podpartego. Następnie układamy głowę w ten sposób, aby razem z dłońmi tworzyła trójkąt równoboczny. Tutaj ważne jest, aby z materacem kontakt miały całe dłonie, gdyż stanowią ważny punkt podparcia. Teraz próbujemy oderwać nogi tak, aby chociaż na chwilę były w powietrzu. Komu się to już udało, choć przez chwilę, może odtrąbić sukces. Jednak prawidłowe stanie na głowie związane jest z tym, że po oderwaniu nóg od materaca przenosimy je powoli do góry, aż do momentu kiedy razem z ciałem będą wyprostowane. O wyprostowanych kolanach, złączonych i obciągniętych stopach teraz nawet nie wspomnę (bo to trudne). Żeby zakończyć stanie na głowie, należy wrócić do pozycji przysiadu podpartego. Nie zrażajcie się trudnościami na początku- wszystkie elementy wykonujcie powoli przesuwając, jeżeli trzeba, punkty podparcia. Pamiętajcie, że nie od razu Kraków zbudowano.
Życzę powodzenia.
Do zooo…
Czołem klasa
JĘZYK POLSKI
JĘZYK ANGIELSKI grupa 2
Hello my dear students:)
Dziś ostatni odcinek historyjki Zuzia and friends. Najpierw przypomnijcie sobie słówka poznane ostatnio. Jak będzie dywan / lustro / parapet / zasłony / kominek / kaloryfer / dywanik?
Sprawdźmy jak zakończy się historyjka. Na str. 102 przeczytajcie historyjkę, koniecznie posłuchajcie też nagrania. Zapiszcie proszę wyrażenia Everyday English z zadania 4 do zeszytu i odszukajcie ich angielskie odpowiedniki (podany jest numer obrazka). Zróbcie też proszę zadanie 5 (znajdź w historyjce przymiotniki i zapisz je) i 6 (dopasuj przymiotniki z ramki do tych zapisanych w zadaniu 5 – przeciwieństwa), na przykład: terrible – great. Nie odsyłamy tego:)
Uwaga! Zadanie dodatkowe dla chętnych: jakie czasy angielskie potraficie rozpoznać w historyjce, podajcie przykłady zdań i nazwę czasu. Przyślijcie na: j.skowronska.sp6@gmail.com
JĘZYK ANGIELSKI GR. 1
Hello:)
Dziś zapraszam do treningu online:https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv3/?cc=pl&selLanguage=pl , wybieramy klasa VI i unit 7. Trenujcie! Have fun!
MATEMATYKA
Dzień dobry- nowa lekcja na padlecie:) Pozdrawiam! https://padlet.com/salinea/Bookmarks
ZAJĘCIA WYRÓWNAWCZE
Na naszym padlecie znajdziesz tablicę do zajęć wyrównawczych. Zamieściłam tam link do ćwiczonek z Matzoo, które pomogą Ci w przećwiczeniu rozwiązywania równań. Pobaw się i spróbuj zdobyć jak największą liczbę ananasów!
BIOLOGIA
Witaj Klaso 🙂
Powodzenia!
WYCHOWANIE FIZYCZNE Wojtek Widawski
Dzień dobry!
Dzisiaj kolejne zajęcia z cyklu „podejmij wyzwanie z….”, tym razem z p. Moniką Bielą.
Link zawiera ćwiczenia ogólnorozwojowe z rozgrzewką. Chciałabym wam pokazać, jak łatwo zamienić sprzęt sportowy, na którym zazwyczaj ćwiczycie w szkole- na rzeczy, które znajdują się w waszych domach.
LINKhttps://www.youtube.com/watch?v=w8l4O0EPy5c&t=5s
Jeżeli ktoś miałby ochotę poćwiczyć i nagrać krótki filmik na dodatkową ocenę to zachęcam i proszę wysłać film lub zdjęcie na adres w.widawski@sp18-pszczyna.pl
Miłej zabawy!
Poniedziałek 01.06.2020 r.
PLASTYKA
Dzień dobry:)
Wyjątkowego Dnia Dziecka! Zapraszam do twórczej zabawy w temacie: „Tęczowy most” lub „Ognisty zamek”
Przygotuj kartkę formatu A3, pastele suche lub olejne. Wybierz jeden typ budowli: most, wieżę lub zamek, oraz jedno ze zjawisk: tęcza, ogień lub burza. Uruchom twórcze myślenie i wyobraźnię, a następnie przedstaw wybraną budowlę oraz zjawisko, na przykład tęczowy most lub ognisty zamek. Malowana przez Ciebie budowla musi mieć atrybuty i kolorystykę wybranego zjawiska. Dobrej zabawy:)
JĘZYK ANGIELSKI GR. 1
JĘZYK ANGIELSKI GR. 2
Hello: Dziś Dzień Dziecka! All the best for you!
Dziś zapraszam na stronę:https://www.gamestolearnenglish.com/ i spędzenia tam dzisiejszej lekcji angielskiego:)
MATEMATYKA
Dzień dobry:)
Pierwszy czerwca dzień radosny, kwitną kwiatki, słońce świeci…W dniu tak pięknym i wspaniałym, życzę Wam sercem całym – moc uśmiechu i radości, szczęścia, zdrowia, pomyślności.
Niespodzianka na padlecie:) Pozdrawiam! https://padlet.com/salinea/Bookmarks
JĘZYK POLSKI plus prezent od wychowawcy 😉
Bądź dzieckiem jak najdłużej
Jak dziecko baw się, śmiej
I kochaj tak jak dziecko
I serce dziecka zawsze miej!
Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Dziecka:-*
p. Jola Harazin i p. Asia Duraj
Link do wydarzenia dostępny będzie w poniedziałek.
HISTORIA
Zapraszam do wirtualnego zwiedzenia zamku w Malborku.
https://muzeumzamkowewmalborku.wkraj.pl/html5/index.php?id=34844#34844/0
WYCHOWANIE FIZYCZNE GR.1
MOJA MUZYKA PODCZAS AKTYWNOŚCI FIZYCZNE – KONKURS!
Z okazji dnia Dziecka często również Dnia Sportu – proponujemy Konkurs Muzyczno-Sportowy Muzyka w sporcie pełni określona funkcję. Wiele badań potwierdziło już, że muzyka odwraca uwagę od bólu i zmęczenia. Costas Karageorghis, naukowiec z Brunel University London, zgłębiający powiązanie muzyki ze sportem, w jednym z artykułów napisał wręcz, że muzyka jest legalnym dopingiem.
Muzyka towarzyszy nam niemal każdego dnia.. Odpowiednio dobrana może podkręcić sprawność ludzkiego umysłu i ciała lub wprowadzić w stan głębokiego odprężenia i relaksacji. Muzyka towarzyszy ludziom także podczas aktywności sportowej. Powszechny jest dzisiaj widok biegacza ze słuchawkami na uszach, a na siłowni czy klubie fitness trudno wyobrazić sobie intensywny trening bez odpowiedniej, dynamicznej muzyki. Dzięki słuchaniu muzyki wprawiamy siebie w lepszy nastrój i mamy więcej motywacji. Muzyka urozmaica ćwiczenia, które czasem są monotonne. Jest wiele piosenek do ćwiczeń, podczas których będziemy jeszcze sprawniejsi, pewniejsi siebie i skupieni na ćwiczeniach.
Wielu z Was pewnie na co dzień słucha muzyki, dzięki której odpręża się , pobudza bądź koncentruje. Proponujemy każdemu chętnemu, by podzieliliście się z nami tym czego słuchacie podczas uprawiania sportu.
Chcieliśmy stworzyć szkolny ranking piosenki sportowej w formie konkursu. Najciekawsze utwory moglibyśmy wykorzystać na lekcjach.
Zasady konkursu są proste.
Przesyłacie link do najchętniej słuchanego utworu podczas aktywności fizycznej.
Dodatkowo każdy przesyła wraz z utworem wymyślone przez siebie hasło zachęcające do podejmowania aktywności fizycznej np. „Biegam , bo lubię”.
Przesłany utwór ma za zadanie przekonać/ zachęcić każdego z Nas do uprawiania sportu.
Ocena może być subiektywna , w zabawie uczestniczą m. in nauczycieli wychowania fizycznego. Każdy z jury wybiera pięć, jego zdaniem najbardziej motywujących utworów i haseł. Utwory są odpowiednio punktowane- ! miejsce – 5 pkt kolejne 4/3/2/1 – podobnie hasła. (na wzór Eurowizji😊)
Propozycje wysyłamy na adres: dj_olek10@op.pl do 5.06.2020
Uczestników odpowiednio zmotywujemy ,zaś wyróżnieni otrzymają nagrody. Najciekawsze utwory wykorzystamy na lekcjach.
WYCHOWANIE FIZYCZNE GR. 2
Czołem klasa!
Z okazji przypadającego dzisiaj Dnia Dziecka macie luzy, że nie wiem…
Możecie nic nie robić, albo coś zrobić, ale ja Wam nie będę nic nakazywał. Powiedzmy, że dzisiejszy dzień jest dniem kisielu i galaretki. Jeżeli ktoś ma więcej cierpliwości, robi galaretkę, a jeśli mniej to kisiel.
Z okazji dzisiejszego święta, życzę Wam wszystkiego najlepszego, sukcesów w szkole i w domu oraz dnia pełnego uśmiechu. 🙂
Czołem dzieci!
MOJA MUZYKA PODCZAS AKTYWNOŚCI FIZYCZNE – KONKURS!
Z okazji dnia Dziecka często również Dnia Sportu – proponujemy Konkurs Muzyczno-Sportowy Muzyka w sporcie pełni określona funkcję. Wiele badań potwierdziło już, że muzyka odwraca uwagę od bólu i zmęczenia. Costas Karageorghis, naukowiec z Brunel University London, zgłębiający powiązanie muzyki ze sportem, w jednym z artykułów napisał wręcz, że muzyka jest legalnym dopingiem.
Muzyka towarzyszy nam niemal każdego dnia.. Odpowiednio dobrana może podkręcić sprawność ludzkiego umysłu i ciała lub wprowadzić w stan głębokiego odprężenia i relaksacji. Muzyka towarzyszy ludziom także podczas aktywności sportowej. Powszechny jest dzisiaj widok biegacza ze słuchawkami na uszach, a na siłowni czy klubie fitness trudno wyobrazić sobie intensywny trening bez odpowiedniej, dynamicznej muzyki. Dzięki słuchaniu muzyki wprawiamy siebie w lepszy nastrój i mamy więcej motywacji. Muzyka urozmaica ćwiczenia, które czasem są monotonne. Jest wiele piosenek do ćwiczeń, podczas których będziemy jeszcze sprawniejsi, pewniejsi siebie i skupieni na ćwiczeniach.
Wielu z Was pewnie na co dzień słucha muzyki, dzięki której odpręża się , pobudza bądź koncentruje. Proponujemy każdemu chętnemu, by podzieliliście się z nami tym czego słuchacie podczas uprawiania sportu.
Chcieliśmy stworzyć szkolny ranking piosenki sportowej w formie konkursu. Najciekawsze utwory moglibyśmy wykorzystać na lekcjach.
Zasady konkursu są proste.
Przesyłacie link do najchętniej słuchanego utworu podczas aktywności fizycznej.
Dodatkowo każdy przesyła wraz z utworem wymyślone przez siebie hasło zachęcające do podejmowania aktywności fizycznej np. „Biegam , bo lubię”.
Przesłany utwór ma za zadanie przekonać/ zachęcić każdego z Nas do uprawiania sportu.
Ocena może być subiektywna , w zabawie uczestniczą m. in nauczycieli wychowania fizycznego. Każdy z jury wybiera pięć, jego zdaniem najbardziej motywujących utworów i haseł. Utwory są odpowiednio punktowane- ! miejsce – 5 pkt kolejne 4/3/2/1 – podobnie hasła. (na wzór Eurowizji😊)
Propozycje wysyłamy na adres: dj_olek10@op.pl do 5.06.2020
Uczestników odpowiednio zmotywujemy ,zaś wyróżnieni otrzymają nagrody. Najciekawsze utwory wykorzystamy na lekcjach.
Kategoria: Klasa 6e
Napisany przez: Admin