Klasa 5d od 25.05 do 29.05

22 maja, 2020 14:20 Opublikowany przez Admin

PIĄTEK 29.05.2020


JĘZYK POLSKI

MATEMATYKA

Witajcie.

Pozdrawiam Was serdecznie.

WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE – CHŁOPCY

MUZYKA

Dzisiaj ćwiczymy grę na flecie prostym.  Przypomnij sobie, proszę, wszystkie utwory, które graliśmy wspólnie w tym roku szkolnym. Następnie spróbuj nauczyć się grać piosenkę pt. „Wlazł kotek na płotek”. Pod tekstem umieszczę link, który pomoże Ci nauczyć się grać ten utwór. Używać będziesz kilku dźwięków. Wszystkie podane są na początku filmu. Pamiętaj, że tempo filmu na YouTube można zwolnić. Zrób to w razie potrzeby.

Jeśli jest taka możliwość, by ktoś nagrał Twój występ, to prześlij mi go,  proszę, na mój adres mailowy: s.witula@sp18-pszczyna.pl   Jeśli takiej możliwości nie ma, to wystarczy mi potwierdzenie rodzica, że taki występ w Twoim domku się odbył.

Pozdrawiam i życzę powodzenie!!!

link: https://www.youtube.com/watch?v=iiU2Le7oyp8

PLASTYKA

Czym jest portret? To artystyczny wizerunek konkretnej osoby. Artysta przedstawia jakąś osobę tak jak ją widzi lub jak ją sobie wyobraża. Obejrzyj, proszę, krótki film a temat tego co możemy zobaczyć na portretach wykonanych przez dawnych mistrzów. Link do filmu znajdziesz pod tekstem. Następnie za pomocą dowolnie wybranej techniki plastycznej wykonaj portret swojej mamy! Mamę możesz przedstawić jako całą postać lub część – do pasa albo tylko głowę. Może stać, siedzieć lub być w trakcie wykonywania jakiejś czynności. Przyjrzyj się jej dobrze i postaraj się przedstawić jak najwięcej cech charakterystycznych… N

astępnie skan lub zdjęcie pracy prześlij, proszę, na mój adres: s.witula@sp18-pszczyna.pl

link: https://www.youtube.com/watch?v=k-QIm0mESiI

Powodzenia!!!

WYCHOWANIE FIZYCZNE gr. 1

WYCHOWANIE FIZYCZNE gr. 2

GIMNASTYKA – „mostek” z leżenia lub postawy.

Witam!

Tym razem trochę gimnastyki.

W warunkach domowych staram się proponować rzeczy w miarę łatwe, gdzie nie potrzeba wiele miejsca i skomplikowanych przyborów.  Dziś zaproponuję wykonanie podporu tyłem leżąc łukiem – czyli „mostek”. W zależności od poziomu sprawności, szczególnie gibkości i koordynacji – wersje z leżenia lub postawy.

Ćwiczenie należy poprzedzić krótką dowolna rozgrzewką własną lub proponowaną.                                                                                                                                                                    

Link:https://www.youtube.com/watch?v=8AdApzJ4BLk&fbclid=IwAR1BjXPnuzb9M0jHEgVGf20-dI9AjrWlUq3GZj1aoULdFmAP1dSIN_1Sy1U

Kolejnym elementem jest krótki filmik z pokazem i omówieniem popełnianych błędów podczas wykonania zadania . W filmie także propozycja nad czym trzeba pracować w przypadku trudności wykonania popularnego „mostka”.

Link:https://www.youtube.com/watch?v=dHsARZxj4Dk&fbclid=IwAR2r2CKFbVmGY-mUUvVMYyFSdYYlaKyqkbh7U7C5wKOiwT1g5NWJ9IKsu14

Dla ambitnych, tylko dla tych których podpór tyłem leżąc łukiem to „pestka”, czyli  nie stanowi żadnego problemu  propozycja wykonania ćwiczenia z postawy. Link:https://www.youtube.com/watch?v=cr8IMRcPK1k&fbclid=IwAR14AIGE3Bp0xvuW2iuMNfktm8r6lZFHeMcABGQ7dHfKHnEaIv-jeyq6T-U

Druga lekcja

Dzisiaj kolejne zajęcia z cyklu „podejmij wyzwanie z….”, tym razem z p. Moniką Bielą.

Link zawiera ćwiczenia ogólnorozwojowe z rozgrzewką. Chciałabym wam pokazać, jak łatwo zamienić sprzęt sportowy, na którym zazwyczaj ćwiczycie w szkole- na rzeczy, które znajdują się w waszych domach. Link:https://www.youtube.com/watch?v=w8l4O0EPy5c&feature=emb_title

Jeżeli ktoś miałby ochotę poćwiczyć i nagrać krótki filmik na dodatkową ocenę to zachęcam i proszę wysłać film lub zdjęcie na adres moniaryszka@interia.pl

Miłej zabawy!

CZWARTEK 28.05.2020


BIOLOGIA

Dzień dobry:)

Owocnej pracy!

HISTORIA

Temat: Wielka wojna z Zakonem Krzyżackim

  1. Przyczyny wojny
  2. Bitwa pod Grunwaldem
  3. Pierwszy pokój toruński

Proszę przeczytać treść tematu w podręczniku a następnie obejrzeć film:

https://gwo.pl/bitwa-pod-grunwaldem-p4409

Proszę w zeszycie odpowiedzieć na pytania:

Jakie były przyczyny i skutki wojny z Zakonem Krzyżackim (patrz. podr. to co najważniejsze, -wielka wojna z zakonem. Nie posyłamy odpowiedzi na maila.

MATEMATYKA

Witajcie.

Pozdrawiam Was serdecznie.

TECHNIKA

Dziś na lekcji techniki w ramach praktycznej kartkówki masz za zadanie wykonać zdrowy prosty deser owocowy. Wykorzystaj owoce dostępne o tej porze roku.

Zdjęcia deserów wyślij na maila: kl5@pracazdalna.j.pl Czas na wysłanie zdjęć do 31.05.2020r.

Smacznego 🙂

INFORMATYKA gr. 2

Dzień dobry Uczniowie II grupy 🙂

Stworzone logo zapiszcie w pliku nazywając go swoim imieniem i nazwiskiem i prześlijcie jako załącznik na adres b.kieruzel@sp18-pszczyna.pl do 4 czerwca. Liczę na Waszą wyobraźnię.

Owocnej pracy!

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ

Dzień dobry:)

Temat: Wazon z kwiatami dla Mamy

Za pomocą aplikacji genialny stwórz wazon z kwiatami dla Mamy: https://www.specjalni.pl/2020/05/moja-mama-kreatywne-zadania.html#more

ŚRODA 27.05.2020


JĘZYK POLSKI

MATEMATYKA

Witajcie.

Pozdrawiam Was serdecznie.

JĘZYK ANGIELSKI gr. 1

pobierz lekcję:

Przyślijcie mi prace do piątku-29 maja!

JĘZYK ANGIELSKI gr. 2

Dzień dobry kochani. Dziś mam dla was zadanie w zeszycie ćwiczeń. Proszę otwórzcie je na stronie 42 i wykonajcie zadanie 1. Macie do przeczytania czytankę a obok niej pytania sprawdzające. Nie wysyłajcie odpowiedzi. Podam je następnym razem. A teraz wracamy do podręcznika na małe zadanie powtórkowe. Zobaczcie stronę 99 i zadanie 1. Wpiszcie zawody do zeszytu. Mam nadzieję, że nie zapomnieliście. Take care M. Kamińska

HISTORIA

Temat lekcji: Sprawdzian wiadomości z działu: Od rozbicia do zjednoczenia.

Sprawdzian dostępny do pobrania od godziny 8:00 do 18:00  27.05 w tym miejscu

Sprawdzian trzeba wysłać do godziny 09:00 dnia 28.05.  na maila: kl5@pracazdalna.j.pl

Wysyłamy zdjęcia lub dokument pdf.

Niewysłanie sprawdzianu w terminie  bez podania ważnego powodu skutkuje wpisaniem oceny niedostatecznej.

W razie problemów można wysłać sprawdzian wychowawcy, który następnie wyśle go do mnie.

Kontakt :

kl5@pracazdalna.j.pl

a.mrozek@sp18-pszczyna.pl

adam@mro.cba.pl

GEOGRAFIA

Proszę o przesłanie wykonanych ćwiczeń do 7 dni od momentu zakończenia lekcji. Drugim zadaniem- długoterminowym będzie wypełnienie karty pracy (do pobrania pod plikiem z lekcją) i przesłanie do dwóch tygodni.

WYCHOWANIE FIZYCZNE gr. 1

WYCHOWANIE FIZYCZNE gr. 2

Dzień dobry!

Wskaźnik BMI – jak go obliczyć?

Czym jest BMI. Jest to skrót wywodzących się z języka angielskiego i oznacza Body Mass Index. BMI jest współczynnikiem, który wskazuje, czy stosunek naszej masy ciała do wzrostu jest prawidłowy. Chcesz wiedzieć, jak obliczyć BMI? Jest to bardzo proste, wystarczy zastosować prosty wzór. Warto wiedzieć, że BMI nie mierzy zawartości tłuszczu w organizmie. To dzięki niemu jesteśmy w stanie określić, czy nie grozi nam niedowaga, nadwaga lub otyłość. BMI wylicza się w taki sam sposób dla kobiet i dla mężczyzn. Warto znać swoje BMI szczególnie, jeśli decydujemy się na odchudzanie. Dzięki niemu będziemy w stanie określić moment, w którym nasza waga jest prawidłowa.

Jak oblicza się BMI?

Obliczanie wskaźnika BMI jest proste. Wzór na BMI wygląda następująco:

BMI = masa ciała (kg)/wzrost (m²)

Czyli mówiąc obrazowo – należy swoją wagę, wyrażoną w kilogramach, podzielić przez nasz wzrost, wyrażony w metrach i podniesiony do kwadratu.

Oto przykład, jak obliczać BMI:

Przy wzroście 160 cm: należy pomnożyć 1,60×1,60 i otrzymamy 2,56.

Przy wadze 62 kilogramy: należy podzielić ją przez wynik otrzymany wcześniej, czyli przez 2,56. Otrzymamy 24,22. Czyli wartość wskaźnika BMI w tym przypadku wynosi 24,22.

Teraz otrzymany wynik należy znaleźć w międzynarodowej klasyfikacji BMI dla osób pełnoletnich. Międzynarodowa klasyfikacja BMI to tabela, która posłuży nam do określenia, czy nasza waga jest prawidłowa. Wygląda ona następująco:

  • wskaźnik BMI poniżej 16,0 – wskazuje na wygłodzenie,
  • wskaźnik BMI 16,0–17,0 – wskazuje na wychudzenie, które może być spowodowane chorobą,
  • wskaźnik BMI 17–18,5 – wskazuje na niedowagę, na którą mogło wpłynąć ekstremalne odchudzanie,
  • wskaźnik BMI 18,5–25,0 – wskazuje na wagę prawidłową,
  • wskaźnik BMI 25,0–30,0 – wskazuje na nadwagę,
  • wskaźnik BMI 30,0–35,0 – wskazuje na I stopień otyłości,
  • wskaźnik BMI 35,0–40,0 – wskazuje na II stopień otyłości,
  • wskaźnik BMI powyżej 40,0 – wskazuje na III stopień otyłości i jest to klasyfikowane jako otyłość skrajna.

Jak widać, wskaźnik BMI na poziomie 24,22 oznacza wagę prawidłową.
Jeśli chodzi o dzieci, to u nich BMI obliczane jest w ten sam sposób. Jest jednak porównywane ze średnimi wynikami pojawiającymi się w określonej grupie wiekowej. Czyli u dzieci wskaźnik BMI umożliwia porównanie wyników współczynnika dla danej płci i danego wieku. Przeprowadzone w UK badania dowodzą, że dziewczynki w przedziale dwunastu i szesnastu lat wykazują wyższą wartość wskaźnika BMI niż chłopcy w tym samym wieku.

Wady i zalety BMI

Największą zaletą wskaźnika BMI jest to, że możemy go łatwo i samodzielnie obliczyć. Przeprowadzone badania pokazały, że wskaźnik BMI o wartości 18,5–25 posiadają osoby mające dobre zdrowie i rzadko zapadają na choroby, których przyczyną jest zła dieta. Czyli osoby z takim BMI rzadko chorują na miażdżycę lub cukrzycę. Wszystko, co odbiega od normy, jest sygnałem, że należy zainteresować się naszym zdrowiem. Zarówno nadwaga, jak i niedowaga mogą być groźne dla organizmu. Nie mówiąc już o otyłości, która wymaga leczenia.

Należy pamiętać, że nawet BMI będące w normie nie jest gwarancją tego, że mamy prawidłową masę ciała. Jeśli nasza aktywność fizyczna jest niska, może nam grozić otyłość ukryta. Jeśli tak jest, to najlepiej przeprowadzić badanie procentowej zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie. Również wskaźnik BMI, który jest podwyższony, nie musi oznaczać nadwagi. Osoby, które mają duże mięśnie, uprawiają sporty siłowe, będą miały wysoki wskaźnik BMI, lecz ich stan zdrowia będzie doskonały. Rozważa się także wprowadzenie klasyfikacji wyników BMI, która będzie zależała od uwarunkowań kulturowych oraz od warunków geograficznych.

Wskaźnik BMI służy także do określania, jaki procent osób w krajach zachodnich cierpi na nadwagę lub otyłość. W większości krajów zachodnich otyłość staje się coraz popularniejszą chorobą cywilizacyjną. Dlatego, skoro wiadomo, jak obliczyć BMI, warto zrobić to już teraz. Wynik może sugerować, czy to nie najwyższa pora, aby przejść na dietę. Może też doprowadzić do wprowadzenia zdrowych zmian w naszym trybie życia.

Proszę, żeby każdy z was spróbował policzyć swoje BMI, odniósł wynik do tabeli i spróbował go zinterpretować.

Powodzenia!

WTOREK 26.05.2020


ZAJĘCIA Z WYCHOWAWCĄ

Dzień dobry młodzież 😊

Tematem dzisiejszej lekcji jest: SAMOOCENA ZACHOWANIA UCZNIA – wystawianie ocen proponowanych z zachowania.

Przed klasyfikacją śródroczną każdy z Was wypełniał „Kartę samooceny” w wersji papierowej. Teraz zrobimy to elektronicznie. Jak pamiętacie jest 7 kategorii, w każdej z nich możecie przyznać sobie punkty od 1 do 6 (przyjmując 1 – naganne, 2 – nieodpowiednie, 3 – poprawne, 4- dobre, 5- bardzo dobre, 6- wzorowe).

Ważne, proszę pamiętać, aby się podpisać IMIENIEM i NAZWISKIEM oraz zaznaczyć odpowiedzi do pytań od 1 do 7, które są obowiązkowe. Pod każdym pytaniem znajduje się szczegółowy opis- proszę przeczytać.

Link do formularza: https://drive.google.com/open?id=1OH65QVSbLxD8r1udqgzwBx-b6UoTyiVuUDp7TRy7iTs

Nie trzeba się logować, wystarczy uzupełnić formularz i kliknąć w Prześlij.

Koniecznie, uzupełnij formularz dziś w ramach lekcji wychowawczej. Wiem, że mogę liczyć na Twoją sumienność.

Pozdrawiam, p. Justyna

JĘZYK POLSKI

JĘZYK ANGIELSKI gr. 1

Hello on Tuesday!

pobierz lekcję:

Otwórzcie ćwiczenia na str. 41 Do zrobienia macie tylko dwa zadania 1 i 2. Jeśli chcecie dodatkową ocenę możecie je do mnie wysłać.

JĘZYK ANGIELSKI gr. 2

Otwórzcie ćwiczenia na str. 41 Do do zrobienia macie tylko
dwa zadania 1 i 2. Jeśli chcecie dodatkową ocenę możecie je do mnie wysłać.

RELIGIA

INFORMATYKA gr. 1

Prześlij do mnie w terminie do przyszłego tygodnia.

WYCHOWANIE FIZYCZNE gr. 2

Dzień dobry!

Pilates. Czy wiecie co to jest? To połączenie jogibaletu i ćwiczeń izometrycznych. Według założeń Pilatesa, czyli niemieckiego twórcy tej formy ruchu: metoda ta przyczyniać się ma do: wzmocnienia mięśni bez ich nadmiernego rozbudowania, odciążenia kręgosłupa, poprawy postawy, uelastycznienia ciała, obniżenia poziomu stresu oraz ogólnej poprawy zdrowia osób ćwiczących.

Najbardziej pilates kojarzy nam się z ćwiczeniami z duuużą piłką. Jednak w warunkach domowych możecie ćwiczyć pilates bez piłki.

LINK z rozgrzewką https://www.youtube.com/watch?v=AgWiBLO6Nzk

Powodzenia!

PONIEDZIAŁEK 25.05.2020


JĘZYK POLSKI

MATEMATYKA

Witajcie.

Pozdrawiam Was serdecznie.

JĘZYK ANGIELSKI gr. 1

good morning

JĘZYK ANGIELSKI gr. 2

RELIGIA

WYCHOWANIE FIZYCZNE gr. 1


Kategoria:

Napisany przez: Admin