Klasa 5a od 25 do 29 maja

21 maja, 2020 22:09 Opublikowany przez Admin

piątek 29.05.2020

HISTORIA

Temat lekcji: Sprawdzian wiadomości z działu: Od rozbicia do zjednoczenia.

Sprawdzian dostępny do pobrania od godziny 8:00 do 18:00  29.05  w tym miejscu

sprawdzian-7-wersja-b-doc-2

Sprawdzian trzeba wysłać do godziny 09:00 dnia 30.05.  na maila: kl5@pracazdalna.j.pl

Wysyłamy zdjęcia lub dokument pdf.

Nie wysłanie sprawdzianu w terminie  bez podania ważnego powodu skutkuje wpisaniem oceny niedostatecznej.

Kontakt :

kl5@pracazdalna.j.pl

a.mrozek@sp18-pszczyna.pl

adam@mro.cba.pl

ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ

Dzień dobry:)

Temat: Kartka na „Dzień Matki”

Z okazji zbliżającego się Dnia Matki i Dnia Ojca wykonaj kartki okolicznościowe. Napisz życzenia i wręcz Mamie 26 maja a Tacie 23 czerwca.

JĘZYK POLSKI

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry!

Dzisiaj kolejne zajęcia z cyklu „podejmij wyzwanie z….”, tym razem z p. Moniką Bielą.

Link zawiera ćwiczenia ogólnorozwojowe z rozgrzewką. Chciałabym wam pokazać, jak łatwo zamienić sprzęt sportowy, na którym zazwyczaj ćwiczycie w szkole- na rzeczy, które znajdują się w waszych domach.

LINKhttps://www.youtube.com/watch?v=w8l4O0EPy5c&t=5s

Jeżeli ktoś miałby ochotę poćwiczyć i nagrać krótki filmik na dodatkową ocenę to zachęcam i proszę wysłać film lub zdjęcie na adres moniaryszka@interia.pl

Miłej zabawy!

WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE (CHŁOPCY)

czwartek 28.05.2020

INFORMATYKA p. Zjawiony-Cyran

Dzień dobry, zapraszam na kolejną lekcję informatyki.

Życzę udanego tygodnia i miłej pracy zdalnej

PLASTYKA

Czym jest portret? To artystyczny wizerunek konkretnej osoby. Artysta przedstawia jakąś osobę tak jak ją widzi lub jak ją sobie wyobraża. Obejrzyj, proszę, krótki film na temat tego co możemy zobaczyć na portretach wykonanych przez dawnych mistrzów. Link do filmu znajdziesz pod tekstem. Następnie za pomocą dowolnie wybranej techniki plastycznej wykonaj portret swojej mamy! (W tym tygodniu było jej święto!). Mamę możesz przedstawić jako całą postać lub część – do pasa albo tylko głowę. Może stać, siedzieć lub być w trakcie wykonywania jakiejś czynności. Przyjrzyj się jej dobrze i postaraj się przedstawić jak najwięcej cech charakterystycznych… Następnie skan lub zdjęcie pracy prześlij, proszę, na mój adres: s.witula@sp18-pszczyna.pl

link: https://www.youtube.com/watch?v=k-QIm0mESiI

Powodzenia!!!

JĘZYK ANGIELSKI

Dzień dobry kochani. Dziś mam dla was zadanie w zeszycie ćwiczeń. Proszę otwórzcie je na stronie 42 i wykonajcie zadanie 1. Macie do przeczytania czytankę a obok niej pytania sprawdzające. Nie wysyłajcie odpowiedzi. Podam je następnym razem. A teraz wracamy do podręcznika na małe zadanie powtórkowe. Zobaczcie stronę 99 i zadanie 1. Wpiszcie zawody do zeszytu. Mam nadzieję, że nie zapomnieliście. Take care M. Kamińska

MATEMATYKA

JĘZYK POLSKI

INFORMATYKA p. Migalska

Dzień dobry, dziś chwila oddechu i możliwość, aby nadrobić zaległości z informatyki. Zobacz, jak można wykonać graffiti w Paint: https://www.youtube.com/watch?v=kPvhNYWL23E. Pozdrawiam

ZDW

Środa 27.05.2020

MUZYKA

Dzisiaj ćwiczymy grę na flecie prostym.  Przypomnij sobie, proszę, wszystkie utwory, które graliśmy wspólnie w tym roku szkolnym. Następnie spróbuj nauczyć się grać piosenkę pt. „Wlazł kotek na płotek”. Pod tekstem umieszczę link, który pomoże Ci nauczyć się grać ten utwór. Używać będziesz kilku dźwięków. Wszystkie podane są na początku filmu. Pamiętaj, że tempo filmu na YouTube można zwolnić. Zrób to w razie potrzeby. Jeśli jest taka możliwość, by ktoś nagrał Twój występ, to prześlij mi go,  proszę, na mój adres mailowy: s.witula@sp18-pszczyna.pl   Jeśli takiej możliwości nie ma, to wystarczy mi potwierdzenie rodzica, że taki występ w Twoim domku się odbył.

Pozdrawiam i życzę powodzenie!!!

link: https://www.youtube.com/watch?v=iiU2Le7oyp8

JĘZYK ANGIELSKI

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Witam!

GIMNASTYKA – „mostek” z leżenia lub postawy.

Tym razem trochę gimnastyki.

W warunkach domowych staram się proponować rzeczy w miarę łatwe, gdzie nie potrzeba wiele miejsca i skomplikowanych przyborów.  Dziś zaproponuję wykonanie podporu tyłem leżąc łukiem – czyli „mostek”. W zależności od poziomu sprawności, szczególnie gibkości i koordynacji – wersje z leżenia lub postawy.

Ćwiczenie należy poprzedzić krótką dowolna rozgrzewką własną lub proponowaną.   

LINK https://www.youtube.com/watch?v=8AdApzJ4BLk&fbclid=IwAR1BjXPnuzb9M0jHEgVGf20-dI9AjrWlUq3GZj1aoULdFmAP1dSIN_1Sy1U

Kolejnym elementem jest krótki filmik z pokazem i omówieniem popełnianych błędów podczas wykonania zadania . W filmie także propozycja nad czym trzeba pracować w przypadku trudności wykonania popularnego „mostka”.

LINK https://www.youtube.com/watch?v=dHsARZxj4Dk&fbclid=IwAR2r2CKFbVmGY-mUUvVMYyFSdYYlaKyqkbh7U7C5wKOiwT1g5NWJ9IKsu14

 Dla ambitnych, tylko dla tych których podpór tyłem leżąc łukiem to „pestka”, czyli  nie stanowi żadnego problemu  propozycja wykonania ćwiczenia z postawy.

LINKhttps://www.youtube.com/watch?v=cr8IMRcPK1k&fbclid=IwAR14AIGE3Bp0xvuW2iuMNfktm8r6lZFHeMcABGQ7dHfKHnEaIv-jeyq6T-U

Pamiętaj! Rób tylko tyle, ile dasz radę wykonać!

Spokojnej zabawy!                                                                                                                                                                

JĘZYK POLSKI

MATEMATYKA

RELIGIA

Wtorek 26.05.2020

INFORMACJA OD WYCHOWAWCY

Przypominam, że jeszcze 3 os. (A.M, O.S i I.K) nie uzupełnili ankiety- termin był do poniedziałku- proszę, zróbcie to teraz. To ważne:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeWceZ7086qdbgu43ZQrFBsU76yXF5sILnV41NpOth9HvYojw/viewform

MATEMATYKA

JĘZYK POLSKI

HISTORIA

Nowy dział:  Polska i Litwa (zapisz)

Temat: Unia Polski z Litwą

  1. Unia polsko –węgierska
  2. Królowa Jadwiga.
  3. Pogańska Litwa
  4. Przyczyny unii polsko -litewskiej
  5. Zawarcie unii
  6. Odnowienie uniwersytetu

Proszę przeczytać treść lekcji w podręczniku str.194-198 a następnie obejrzeć film

 pt.: Przyczyny unii polsko-litewskiej

https://gwo.pl/przyczyny-unii-polsko-litewskiej-p4408

Proszę odpowiedzieć na pytania w zeszycie:

  1. Dlaczego Polska dążyła do zawarcia unii?  (patrz. podr. str. 198)
  2. Dlaczego Litwa dążyła do zawarcia unii?

Nie trzeba posyłać odpowiedzi na maila.

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry!

Wskaźnik BMI – jak go obliczyć?

Czym jest BMI. Jest to skrót wywodzących się z języka angielskiego i oznacza Body Mass Index. BMI jest współczynnikiem, który wskazuje, czy stosunek naszej masy ciała do wzrostu jest prawidłowy. Chcesz wiedzieć, jak obliczyć BMI? Jest to bardzo proste, wystarczy zastosować prosty wzór. Warto wiedzieć, że BMI nie mierzy zawartości tłuszczu w organizmie. To dzięki niemu jesteśmy w stanie określić, czy nie grozi nam niedowaga, nadwaga lub otyłość. BMI wylicza się w taki sam sposób dla kobiet i dla mężczyzn. Warto znać swoje BMI szczególnie, jeśli decydujemy się na odchudzanie. Dzięki niemu będziemy w stanie określić moment, w którym nasza waga jest prawidłowa.

Jak oblicza się BMI?

Obliczanie wskaźnika BMI jest proste. Wzór na BMI wygląda następująco:

BMI = masa ciała (kg)/wzrost (m²)

Czyli mówiąc obrazowo – należy swoją wagę, wyrażoną w kilogramach, podzielić przez nasz wzrost, wyrażony w metrach i podniesiony do kwadratu.

Oto przykład, jak obliczać BMI:

Przy wzroście 160 cm: należy pomnożyć 1,60×1,60 i otrzymamy 2,56.

Przy wadze 62 kilogramy: należy podzielić ją przez wynik otrzymany wcześniej, czyli przez 2,56. Otrzymamy 24,22. Czyli wartość wskaźnika BMI w tym przypadku wynosi 24,22.

Teraz otrzymany wynik należy znaleźć w międzynarodowej klasyfikacji BMI dla osób pełnoletnich. Międzynarodowa klasyfikacja BMI to tabela, która posłuży nam do określenia, czy nasza waga jest prawidłowa. Wygląda ona następująco:

  • wskaźnik BMI poniżej 16,0 – wskazuje na wygłodzenie,
  • wskaźnik BMI 16,0–17,0 – wskazuje na wychudzenie, które może być spowodowane chorobą,
  • wskaźnik BMI 17–18,5 – wskazuje na niedowagę, na którą mogło wpłynąć ekstremalne odchudzanie,
  • wskaźnik BMI 18,5–25,0 – wskazuje na wagę prawidłową,
  • wskaźnik BMI 25,0–30,0 – wskazuje na nadwagę,
  • wskaźnik BMI 30,0–35,0 – wskazuje na I stopień otyłości,
  • wskaźnik BMI 35,0–40,0 – wskazuje na II stopień otyłości,
  • wskaźnik BMI powyżej 40,0 – wskazuje na III stopień otyłości i jest to klasyfikowane jako otyłość skrajna.

Jak widać, wskaźnik BMI na poziomie 24,22 oznacza wagę prawidłową.
Jeśli chodzi o dzieci, to u nich BMI obliczane jest w ten sam sposób. Jest jednak porównywane ze średnimi wynikami pojawiającymi się w określonej grupie wiekowej. Czyli u dzieci wskaźnik BMI umożliwia porównanie wyników współczynnika dla danej płci i danego wieku. Przeprowadzone w UK badania dowodzą, że dziewczynki w przedziale dwunastu i szesnastu lat wykazują wyższą wartość wskaźnika BMI niż chłopcy w tym samym wieku.

Wady i zalety BMI

Największą zaletą wskaźnika BMI jest to, że możemy go łatwo i samodzielnie obliczyć. Przeprowadzone badania pokazały, że wskaźnik BMI o wartości 18,5–25 posiadają osoby mające dobre zdrowie i rzadko zapadają na choroby, których przyczyną jest zła dieta. Czyli osoby z takim BMI rzadko chorują na miażdżycę lub cukrzycę. Wszystko, co odbiega od normy, jest sygnałem, że należy zainteresować się naszym zdrowiem. Zarówno nadwaga, jak i niedowaga mogą być groźne dla organizmu. Nie mówiąc już o otyłości, która wymaga leczenia.

Należy pamiętać, że nawet BMI będące w normie nie jest gwarancją tego, że mamy prawidłową masę ciała. Jeśli nasza aktywność fizyczna jest niska, może nam grozić otyłość ukryta. Jeśli tak jest, to najlepiej przeprowadzić badanie procentowej zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie. Również wskaźnik BMI, który jest podwyższony, nie musi oznaczać nadwagi. Osoby, które mają duże mięśnie, uprawiają sporty siłowe, będą miały wysoki wskaźnik BMI, lecz ich stan zdrowia będzie doskonały. Rozważa się także wprowadzenie klasyfikacji wyników BMI, która będzie zależała od uwarunkowań kulturowych oraz od warunków geograficznych.

Wskaźnik BMI służy także do określania, jaki procent osób w krajach zachodnich cierpi na nadwagę lub otyłość. W większości krajów zachodnich otyłość staje się coraz popularniejszą chorobą cywilizacyjną. Dlatego, skoro wiadomo, jak obliczyć BMI, warto zrobić to już teraz. Wynik może sugerować, czy to nie najwyższa pora, aby przejść na dietę. Może też doprowadzić do wprowadzenia zdrowych zmian w naszym trybie życia.

Proszę, aby każdy z was policzył swoje BMI, odnalazł się w tabeli i spróbował zinterpretować wyniki.

Powodzenia!

Poniedziałek 25.05.2020

BIOLOGIA

Dzień dobry 🙂

Mam nadzieję, że spodobał się Wam „Roślinny escape room”?

Powodzenia!

MATEMATYKA

WYCHOWANIE FIZYCZNE

Dzień dobry!

Pilates. Czy wiecie co to jest? To połączenie jogibaletu i ćwiczeń izometrycznych. Według założeń Pilatesa, czyli niemieckiego twórcy tej formy ruchu: metoda ta przyczyniać się ma do: wzmocnienia mięśni bez ich nadmiernego rozbudowania, odciążenia kręgosłupa, poprawy postawy, uelastycznienia ciała, obniżenia poziomu stresu oraz ogólnej poprawy zdrowia osób ćwiczących.

Najbardziej pilates kojarzy nam się z ćwiczeniami z duuużą piłką. Jednak w warunkach domowych możecie ćwiczyć pilates bez piłki.

Link z rozgrzewką https://www.youtube.com/watch?v=AgWiBLO6Nzk

Powodzenia!

RELIGIA

TECHNIKA

Temat: Powtórzenie wiadomości-ABC-zdrowego życia.(zapisz temat)

Proszę otworzyć podręcznik do lekcji techniki, na stronie 76 i wykonać

w zeszycie pytania:

Nr.1,2,3,4

Odpowiedzi do zadań zapisujemy w zeszycie nie trzeba przepisywać treści pytania.

Nie wysyłamy zdjęć odpowiedzi na maila.

Za tydzień będzie praktyczna kartkówka –niespodzianka z tego działu

GEOGRAFIA

JĘZYK ANGIELSKI

ZAJĘCIA Z WYCHOWAWCĄ

Witajcie!
Już jutro obchodzimy ważny dzień- Dzień Mamy. Każdy z nas z pewnością ma za co podziękować swojej mamie, tym bardziej teraz, kiedy spędzamy razem w domu prawie cały dzień. Myślę, że po chwili namysłu można sporządzić dłuuuuuugą listę „Za co mogę podziękować mamie?” Poniżej wrzucam Wam pomocne pytania 😉
MOJA MAMA
Jako pomysł w przygotowaniu prezentu, wrzucam karnety, które Wasze mamy mogą zrealizować u Was 😉
https://scontent.fktw4-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/s960x960/98330303_124925545872466_6041851162389381120_o.jpg?_nc_cat=110&_nc_sid=110474&_nc_ohc=kZCodZkCLQAAX_-Vstc&_nc_ht=scontent.fktw4-1.fna&_nc_tp=7&oh=85d0fb5268118096a4c0e72fe0885b0d&oe=5EEFE60E
A może macie inne pomysły? Zachęcam Was do przygotowania jakichś kreatywnych prezentów- pochwalcie się zdjęciami na naszym klasowym padzie.
Pozdrawiam serdecznie i ściskam Was gorąco
Wasza P. Mariola 🙂

Kategoria:

Napisany przez: Admin