klasa 3a od 25 maja do 29 maja

23 maja, 2020 22:56 Opublikowany przez Admin

29.05.2020r. piątek

Dzień dobry!

1.W zeszycie do j. polskiego napisz: lekcję, datę i temat.

Temat: Mamy swoje marzenia.

Otwórz podręczniki na str. 52-53 i przeczytaj wiersz pt. „Wędrówka”.

Zastanów się nad marzeniami osoby wypowiadającej się w wierszu. Odpowiedz ustnie na zamieszczone pod wierszem pytania.

W ćwiczeniach na podstawie wiersza pokoloruj jednakowo pasujące do siebie części zdań mówiące o tym, jak będzie w miejscu, do którego chcą dojść wędrowcy – str. 54 ćw. 1. Narysuj w ćwiczeniach, jak sobie wyobrażasz to miejsce.

 Uzupełnij ćw. 2,3 i 4 ze str.55.

2.Zobacz filmik „Duże liczby”. (link do pobrania)

https://view.genial.ly/5eafc5d4d948e90d85ccc5b8/presentation-duze-liczby?fbclid=IwAR2AgFPwTpDePM5AAucgilRkpRP1ZRSNV0g4DdzzvSNMtqkcKAtlrlu3wD0

W ćwiczeniach do matematyki rozwiąż wszystkie zadania ze  str. 70.

JĘZYK ANGIELSKI

p. Basia i p. Ala

RELIGIA

Temat: Chrzest święty wprowadza nas do wspólnoty Kościoła.

Zadania:https://padlet.com/justynasop/4soejbg2nfey

Zwróć uwagę na temat!

28.05.2020r. czwartek

Dzień dobry!

1.Na dzisiejszych zajęciach poznasz wybrane prawa dziecka i dokument, w którym są one zapisane.

Zobacz film „Prawa dziecka”. (link do pobrania)

https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4

Przeczytaj wiersz Marcina Brykczyńskiego „O prawach dziecka” – str. 50 -51.

Jakie ważne stwierdzenie zostało zawarte w pierwszej zwrotce wiersza? Odszukaj je i odczytaj.

Jakie prawa mają dzieci? Odczytaj na głos te, które zostały wymienione w wierszu.

Na podstawie zdjęć oraz wiersza wklej zdania mówiące o tym, do czego każde dziecko ma prawo – ćwiczenia – str. 52 ćw. 1.

Wybierz z wiersza prawo, które jest dla Ciebie szczególnie ważne, i je przepisz do ćwiczeń.

Wykonaj polecenia ze str. 53 ćw. 2, 3 i 4.

2. W zeszycie do matematyki zapisz: lekcję, datę i temat.

Temat: Rozszerze­nie zakresu liczbowego do 100 000 (do stu tysięcy).

Otwórz podręcznik do matematyki – str. 54 w ćw. 3 odczytaj zapisane liczby w zakresie 100 000 (stu tysięcy).

Następnie w ćwiczeniach do matematyki wykonaj ćw.1 ze str. 68.

W podręczniku do matematyki przyjrzyj się liczbom zapisanym w tabeli.

Która z nich jest największa? – str. 55 zad.4.

Wykonaj ustnie zad.5 i zad.6.

Zad. 6 z podręcznika napisz w zeszycie.

Teraz otwórz ćwiczenia do matematyki – str. 68 i wykonaj ćw. 2, 3 i 4.

3.Zapraszam na lekcję w f w domu. (link do pobrania)

https://www.youtube.com/watch?v=lJn9NDL8E8A

4. Oblicz sumy i różnice sposobem pisemnym.

27.05.2020r. środa

RELIGIA

Dzień dobry!

1. W zeszycie do matematyki napisz: lekcję, datę i temat.

Temat: Znaki rzymskie – ćwiczenia w pisaniu i odczytywaniu liczb oraz dat.

 Na początek przypomnij sobie znaki rzymskie od I do XII.

Zobacz prezentację. (link do pobrania)

https://www.eduelo.pl/prezentacja/781/

Następnie zapoznaj się z zapisem znaków rzymskich powyżej XII – podręcznik do matematyki – str.53 zad.1.

W zad. 2 odczytaj liczby zapisane za pomocą znaków rzymskich.

Rozwiąż zad. 3 – rozwiązanie zapisz w zeszycie.

W ćwiczeniach do matematyki wykonaj wszystkie polecenia ze str.67.

2. Zapraszam na ćwiczenia ruchowe. (link do pobrania)

https://www.youtube.com/watch?v=Xw7aNr4vTbc

3. Przeczytaj fragment książki pt. „Drzewo do samego nieba” w podręczniku str. 46-48 i wykonaj polecenia, które zobaczysz na poniższym filmiku:

https://view.genial.ly/5ebb90ccaa50920d7ff43a07/vertical-infographic-list-drzewodosamegonieba?fbclid=IwAR1GOUy_kOQMCONNmJlh3RGtNbKAcwXBD3mo9q5fXq9Hm1IWXEuvi81WX3U

Otwórz zeszyt do j. polskiego, napisz datę i temat oraz tytuły (5) poleceń, które wykonałeś / wykonałaś.

Temat: Nasze podwórko.

Następnie w  ćwiczeniach – str. 50 zaznacz prawidłowe odpowiedzi oraz wykreśl powtarzającą się sylabę.

Odczytaj i zapisz utworzone z pozostałych liter imię i nazwisko autorki książki „Drzewo do samego nieba” – ćw. 1 i 2.

Wykonaj ćw. 3 i 4 ze str. 51.

ZAPAMIĘTAJ PRZECZENIE NIE Z PRZYMIOTNIKAMI NAJCZĘŚCIEJ PISZEMY RAZEM !

Sprawdź to w podręczniku – str. 49, wykonaj ćw. 2 do zeszytu, zaznacz na kolorowo przymiotniki z przeczeniem „nie”.

4. Zajęcia kreatywne.

Cóż za piękny dzień! Ale mam dzisiaj dobry humor po wczorajszych prezentach i życzeniach z okazji „Dnia Matki”! Mam nadzieję, że każdy z Was nie zapomniał i uściskał swoją kochaną mamę:). Moi Drodzy… dzisiejsze zadanie będzie związane właśnie z tym świętem. Chciałabym, abyście napisali do mnie list, w którym (krótko) opiszecie co u Was słychać i jak świętowaliście wczorajszy dzień.
List proszę przesłać na adres a.blokesz@sp18-pszczyna.pl
Już się nie mogę doczekać!
Pozdrawiam p. Ala

26.05.2020r. wtorek

Dzień dobry!

1. Dziś Dzień Matki – jest to święto obchodzone jako wyraz szacunku dla wszystkich Matek.

Złóż swojej Mamusi życzenia i wręcz przygotowaną niespodziankę.

Następnie w zeszycie do j. polskiego napisz: lekcję, datę i temat.

Temat: Moja mama jest wspaniała.

Napisz w zeszycie kilka zdań na temat:

Jaka jest Twoja mama?

Co Twoja mama robi najlepiej?

Za co jesteś wdzięczny / wdzięczna swojej mamie?

Pod notatką narysuj dla mamy kwiaty.

2.Dopisz do wczorajszej lekcji z matematyki dzisiejszą datę (26 V).

Rozwiąż zadania tekstowe w ćwiczeniach do matematyki – str.66 zad.1.

Rozwiąż zadania tekstowe z podręcznika – str. 51 zad. 9 i zad. 10.

3.Zapraszam Cię na lekcję WF dla dzieci. (link do pobrania)

https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-ćwiczenia

4. Zapraszam Cię na zabawy matematyczne utrwalające umiejętności rachunkowe.

Wykonaj na www.eduelo.pl quizy:

Odejmowanie w zakresie  do 10000.

Dodawanie w zakresie do 10000.

5.Zagraj w wybrane przez siebie quizy na www.eduelo.pl lub zaproś kogoś z klasy do pojedynku.

25.05.2020r. poniedziałek

Dzień dobry!

1. Dziś rozpoczynamy zajęciami z j. polskiego.

Przeczytaj ze str. 44 opowiadanie Roksany Jędrzejewskiej – Wróbel „Zamiana”.

Odpowiedz ustnie na pytania:

O czym zapomniała Julka?

Jak w związku z tym postanowiła uczcić Dzień Matki?

Co wymyśliła?

Co robiła Julka jako mama?

Jak sobie radziła? Opowiedz o tym.

Jak myślisz, dlaczego Julce nie całkiem udał się prezent dla mamy?

Jak zareagowała mama?

Co powiedziała? Jak sądzisz dlaczego?

Na podstawie opowiadania wykonaj polecenia:

 Str. 45 ćw. 1, 2

W ćw. 3 dopisz czasowniki według wzoru i uzupełnij zasadę ortograficzną. (Nie z czasownikami piszemy zawsze oddzielnie.)

Wykonaj ćw. 4, 5 i 6 ze str. 46.

Skorzystaj z pomocnej dłoni i wykonaj ćw. 7 i ćw. 8 ze str. 47.

2. Rozwiąż na www.eduelo.pl  testy: z „Pisowni wyrazów z h” i  z „Pisowni wyrazów z ch”.

3. Zapisz w  zeszycie do matematyki: lekcję, datę i temat.

Temat: Dodawanie i odejmowanie pełnych setek i tysięcy w zakresie 10 000.

Przepisz działania do zeszytu i oblicz – podręcznik do matematyki –  str. 50 zad.1.

Rozwiąż zadanie tekstowe 2 – rozwiązanie i odpowiedź napisz w zeszycie.

Oblicz działania w pamięci – podręcznik do matematyki –  str.51 zad.6.

Rozwiąż zadanie tekstowe 7 – rozwiązanie i odpowiedź napisz w zeszycie.

Oblicz działania w pamięci – podręcznik do matematyki –  str.51 zad. 8.

4. Posłuchaj piosenki „Jesteś mamo skarbem mym” i naucz się jej. (link do pobrania)

https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g

Słowa piosenki „Jesteś mamo skarbem mym”.

1. Kiedy mija noc i dzień nastaje,
Zawsze mówisz mi – witaj kochanie
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę

Refr.: Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam.

2. Kiedy mija dzień i noc nastaje,
Mówisz – miłych snów, moje kochanie
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę.

5. Przygotuj laurkę dla mamy.

Dzień Matki obchodzimy 26 maja. Przygotuj dla swojej mamusi laurkę. W załącznikach przesyłam pomysły na laurkę. Wykonaj wybraną laurkę i napisz podziękowania dla mamy, np.: Dziękuję Ci Mamo, za serce ( troskę, dobro, miłość, itp.) lub własne życzenia.

JĘZYK ANGIELSKI

p. Basia i p. Ala

Kategoria:

Napisany przez: Admin