klasa 3a od 25 maja do 29 maja
23 maja, 2020 22:5629.05.2020r. piątek
Dzień dobry!
1.W zeszycie do j. polskiego napisz: lekcję, datę i temat.
Temat: Mamy swoje marzenia.
Otwórz podręczniki na str. 52-53 i przeczytaj wiersz pt. „Wędrówka”.
Zastanów się nad marzeniami osoby wypowiadającej się w wierszu. Odpowiedz ustnie na zamieszczone pod wierszem pytania.
W ćwiczeniach na podstawie wiersza pokoloruj jednakowo pasujące do siebie części zdań mówiące o tym, jak będzie w miejscu, do którego chcą dojść wędrowcy – str. 54 ćw. 1. Narysuj w ćwiczeniach, jak sobie wyobrażasz to miejsce.
Uzupełnij ćw. 2,3 i 4 ze str.55.
2.Zobacz filmik „Duże liczby”. (link do pobrania)
W ćwiczeniach do matematyki rozwiąż wszystkie zadania ze str. 70.
JĘZYK ANGIELSKI
p. Basia i p. Ala
RELIGIA
Temat: Chrzest święty wprowadza nas do wspólnoty Kościoła.
Zadania:https://padlet.com/justynasop/4soejbg2nfey
Zwróć uwagę na temat!
28.05.2020r. czwartek
Dzień dobry!
1.Na dzisiejszych zajęciach poznasz wybrane prawa dziecka i dokument, w którym są one zapisane.
Zobacz film „Prawa dziecka”. (link do pobrania)
https://www.youtube.com/watch?v=f4tbWJo02q4
Przeczytaj wiersz Marcina Brykczyńskiego „O prawach dziecka” – str. 50 -51.
Jakie ważne stwierdzenie zostało zawarte w pierwszej zwrotce wiersza? Odszukaj je i odczytaj.
Jakie prawa mają dzieci? Odczytaj na głos te, które zostały wymienione w wierszu.
Na podstawie zdjęć oraz wiersza wklej zdania mówiące o tym, do czego każde dziecko ma prawo – ćwiczenia – str. 52 ćw. 1.
Wybierz z wiersza prawo, które jest dla Ciebie szczególnie ważne, i je przepisz do ćwiczeń.
Wykonaj polecenia ze str. 53 ćw. 2, 3 i 4.
2. W zeszycie do matematyki zapisz: lekcję, datę i temat.
Temat: Rozszerzenie zakresu liczbowego do 100 000 (do stu tysięcy).
Otwórz podręcznik do matematyki – str. 54 w ćw. 3 odczytaj zapisane liczby w zakresie 100 000 (stu tysięcy).
Następnie w ćwiczeniach do matematyki wykonaj ćw.1 ze str. 68.
W podręczniku do matematyki przyjrzyj się liczbom zapisanym w tabeli.
Która z nich jest największa? – str. 55 zad.4.
Wykonaj ustnie zad.5 i zad.6.
Zad. 6 z podręcznika napisz w zeszycie.
Teraz otwórz ćwiczenia do matematyki – str. 68 i wykonaj ćw. 2, 3 i 4.
3.Zapraszam na lekcję w f w domu. (link do pobrania)
https://www.youtube.com/watch?v=lJn9NDL8E8A
4. Oblicz sumy i różnice sposobem pisemnym.
27.05.2020r. środa
RELIGIA
Dzień dobry!
1. W zeszycie do matematyki napisz: lekcję, datę i temat.
Temat: Znaki rzymskie – ćwiczenia w pisaniu i odczytywaniu liczb oraz dat.
Na początek przypomnij sobie znaki rzymskie od I do XII.
Zobacz prezentację. (link do pobrania)
https://www.eduelo.pl/prezentacja/781/
Następnie zapoznaj się z zapisem znaków rzymskich powyżej XII – podręcznik do matematyki – str.53 zad.1.
W zad. 2 odczytaj liczby zapisane za pomocą znaków rzymskich.
Rozwiąż zad. 3 – rozwiązanie zapisz w zeszycie.
W ćwiczeniach do matematyki wykonaj wszystkie polecenia ze str.67.
2. Zapraszam na ćwiczenia ruchowe. (link do pobrania)
https://www.youtube.com/watch?v=Xw7aNr4vTbc
3. Przeczytaj fragment książki pt. „Drzewo do samego nieba” w podręczniku str. 46-48 i wykonaj polecenia, które zobaczysz na poniższym filmiku:
Otwórz zeszyt do j. polskiego, napisz datę i temat oraz tytuły (5) poleceń, które wykonałeś / wykonałaś.
Temat: Nasze podwórko.
Następnie w ćwiczeniach – str. 50 zaznacz prawidłowe odpowiedzi oraz wykreśl powtarzającą się sylabę.
Odczytaj i zapisz utworzone z pozostałych liter imię i nazwisko autorki książki „Drzewo do samego nieba” – ćw. 1 i 2.
Wykonaj ćw. 3 i 4 ze str. 51.
ZAPAMIĘTAJ PRZECZENIE NIE Z PRZYMIOTNIKAMI NAJCZĘŚCIEJ PISZEMY RAZEM !
Sprawdź to w podręczniku – str. 49, wykonaj ćw. 2 do zeszytu, zaznacz na kolorowo przymiotniki z przeczeniem „nie”.
4. Zajęcia kreatywne.
Cóż za piękny dzień! Ale mam dzisiaj dobry humor po wczorajszych prezentach i życzeniach z okazji „Dnia Matki”! Mam nadzieję, że każdy z Was nie zapomniał i uściskał swoją kochaną mamę:). Moi Drodzy… dzisiejsze zadanie będzie związane właśnie z tym świętem. Chciałabym, abyście napisali do mnie list, w którym (krótko) opiszecie co u Was słychać i jak świętowaliście wczorajszy dzień.
List proszę przesłać na adres a.blokesz@sp18-pszczyna.pl
Już się nie mogę doczekać!
Pozdrawiam p. Ala
26.05.2020r. wtorek
Dzień dobry!
1. Dziś Dzień Matki – jest to święto obchodzone jako wyraz szacunku dla wszystkich Matek.
Złóż swojej Mamusi życzenia i wręcz przygotowaną niespodziankę.
Następnie w zeszycie do j. polskiego napisz: lekcję, datę i temat.
Temat: Moja mama jest wspaniała.
Napisz w zeszycie kilka zdań na temat:
Jaka jest Twoja mama?
Co Twoja mama robi najlepiej?
Za co jesteś wdzięczny / wdzięczna swojej mamie?
Pod notatką narysuj dla mamy kwiaty.
2.Dopisz do wczorajszej lekcji z matematyki dzisiejszą datę (26 V).
Rozwiąż zadania tekstowe w ćwiczeniach do matematyki – str.66 zad.1.
Rozwiąż zadania tekstowe z podręcznika – str. 51 zad. 9 i zad. 10.
3.Zapraszam Cię na lekcję WF dla dzieci. (link do pobrania)
https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-ćwiczenia
4. Zapraszam Cię na zabawy matematyczne utrwalające umiejętności rachunkowe.
Wykonaj na www.eduelo.pl quizy:
Odejmowanie w zakresie do 10000.
Dodawanie w zakresie do 10000.
5.Zagraj w wybrane przez siebie quizy na www.eduelo.pl lub zaproś kogoś z klasy do pojedynku.
25.05.2020r. poniedziałek
Dzień dobry!
1. Dziś rozpoczynamy zajęciami z j. polskiego.
Przeczytaj ze str. 44 opowiadanie Roksany Jędrzejewskiej – Wróbel „Zamiana”.
Odpowiedz ustnie na pytania:
O czym zapomniała Julka?
Jak w związku z tym postanowiła uczcić Dzień Matki?
Co wymyśliła?
Co robiła Julka jako mama?
Jak sobie radziła? Opowiedz o tym.
Jak myślisz, dlaczego Julce nie całkiem udał się prezent dla mamy?
Jak zareagowała mama?
Co powiedziała? Jak sądzisz dlaczego?
Na podstawie opowiadania wykonaj polecenia:
Str. 45 ćw. 1, 2
W ćw. 3 dopisz czasowniki według wzoru i uzupełnij zasadę ortograficzną. (Nie z czasownikami piszemy zawsze oddzielnie.)
Wykonaj ćw. 4, 5 i 6 ze str. 46.
Skorzystaj z pomocnej dłoni i wykonaj ćw. 7 i ćw. 8 ze str. 47.
2. Rozwiąż na www.eduelo.pl testy: z „Pisowni wyrazów z h” i z „Pisowni wyrazów z ch”.
3. Zapisz w zeszycie do matematyki: lekcję, datę i temat.
Temat: Dodawanie i odejmowanie pełnych setek i tysięcy w zakresie 10 000.
Przepisz działania do zeszytu i oblicz – podręcznik do matematyki – str. 50 zad.1.
Rozwiąż zadanie tekstowe 2 – rozwiązanie i odpowiedź napisz w zeszycie.
Oblicz działania w pamięci – podręcznik do matematyki – str.51 zad.6.
Rozwiąż zadanie tekstowe 7 – rozwiązanie i odpowiedź napisz w zeszycie.
Oblicz działania w pamięci – podręcznik do matematyki – str.51 zad. 8.
4. Posłuchaj piosenki „Jesteś mamo skarbem mym” i naucz się jej. (link do pobrania)
https://www.youtube.com/watch?v=RvHfN-4Va4g
Słowa piosenki „Jesteś mamo skarbem mym”.
1. Kiedy mija noc i dzień nastaje,
Zawsze mówisz mi – witaj kochanie
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę
Refr.: Jesteś mamo skarbem mym,
Kocham Ciebie z całych sił
Jesteś wszystkim tym co mam,
Wszystko Tobie jednej dam.
2. Kiedy mija dzień i noc nastaje,
Mówisz – miłych snów, moje kochanie
Po czym tulisz mnie, czule całujesz,
Więc zaśpiewam Ci, to co ja czuję
Proszę otwórz serce swe,
Niech w nie wpadną słowa te,
Które Tobie teraz ja,
Podarować właśnie chcę.
5. Przygotuj laurkę dla mamy.
Dzień Matki obchodzimy 26 maja. Przygotuj dla swojej mamusi laurkę. W załącznikach przesyłam pomysły na laurkę. Wykonaj wybraną laurkę i napisz podziękowania dla mamy, np.: Dziękuję Ci Mamo, za serce ( troskę, dobro, miłość, itp.) lub własne życzenia.
JĘZYK ANGIELSKI
p. Basia i p. Ala
Kategoria: Klasa 3a
Napisany przez: Admin