3a od 18 maja do 22 maja
16 maja, 2020 14:5122.05.2020r. piątek
Dzień dobry!
1.W zeszycie do j. polskiego napisz: lekcję, datę i temat.
Temat: Mamy swoje marzenia.
Otwórz podręczniki na str. 52-53 i przeczytaj wiersz pt. „Wędrówka”.
Zastanów się nad marzeniami osoby wypowiadającej się w wierszu. Odpowiedz ustnie na zamieszczone pod wierszem pytania.
W ćwiczeniach na podstawie wiesza pokoloruj jednakowo pasujące do siebie części zdań mówiące o tym, jak będzie w miejscu, do którego chcą dojść wędrowcy – str. 54 ćw. 1. Narysuj, jak sobie wyobrażasz to miejsce.
Uzupełnij ćw. 2,3 i 4 ze str.55.
2.Zobacz filmik „Duże liczby”. (link do pobrania)
W ćwiczeniach do matematyki rozwiąż wszystkie zadania ze str. 70.
RELIGIA
Dzień dobry!
1.Dziś rozpoczynamy zajęciami z j. polskiego.
Otwórz ćwiczenia do j. polskiego – str. 48, 49 (Sprawdzam siebie).
W ćwiczeniu 1 przeczytaj tekst o kwiatach w ogrodzie Honoraty.
Pokoloruj ilustrację zgodnie z opisem.
Określ prawdziwość zdań.
Napisz nazwy kwiatów w kolejności alfabetycznej.
Utrwal wiadomości gramatyczne i ortograficzne – wykonaj ćw. 2, 3, 4 i 5 ze str. 49.
*Zaloguj się na www.eduelo.pl – wybierz przedmiot język polski, kliknij na zakładkę z napisem ortografia.
Najpierw rozwiąż quiz z części „Pisownia wyrazów z h” (drużyna – druh), a potem z części „Pisownia wyrazów z ch” (suchy – susza).
*W poniedziałek (25 V) na www.eduelo.pl będą do rozwiązania dwa testy: z „Pisowni wyrazów z h” i z „Pisowni wyrazów z ch”.
2. Dopisz do wczorajszej lekcji z matematyki dzisiejszą datę (22 V).
Otwórz podręcznik do matematyki – str. 49 i wykonaj zad.4 (ustnie).
Zad. 5, 6 i 7 wykonaj w zeszycie.
Zad. 3 ze str.50 również wykonaj w zeszycie.
W ćwiczeniach do matematyki wykonaj wszystkie polecenia ze str.65.
JĘZYK ANGIELSKI:
p. Basia i p. Ala
21.05.2020r. czwartek
Dzień dobry!
1. Rozpoczynamy zajęciami przyrodniczymi.
Przeczytaj tekst informacyjny z podręcznika do j. polskiego – str. 42 i 43 na temat roślin i zwierząt wodnych.
Na podstawie informacji z podręcznika wykonaj ze str. 44 ćw. 7 i 8.
2. Zapisz w zeszycie do matematyki: lekcję, datę i temat.
Temat: Rozszerzenie zakresu liczbowego do 10 000 ( do dziesięciu tysięcy).
W podręcznika do matematyki odczytaj liczby zapisane cyframi i słowami w zakresie 10 000 – str. 46 zad. 1
Wykonaj w zeszycie zadanie 2
Zobacz w podręczniku do matematyki, jak można rozpisać liczbę czterocyfrową – str. 48 zad.1
Spójrz na wzór w żółtej ramce i w podobny sposób rozpisz w zeszycie podane liczby.
Wykonaj zad. 2 i zad.3 do zeszytu.
W ćwiczeniach do matematyki wykonaj polecenia:
Str. 63 zad. 1, 2, 3 i 4.
Str. 64 zad. 1 i zad. 2.
3. Zapraszam na gimnastykę dla najmłodszych. (link do pobrania)
https://www.youtube.com/watch?v=GtIqgYZgPoU
4. Wykonaj ćwiczenia w mnożeniu i dzieleniu liczb.
Oblicz w zeszycie następujące działania:
400 : 400 =
200 : 50 =
420 : 6 =
210 : 70 =
720 : 80 =
710 : 10 =
80 x 8 =
30 x 20 =
50 x 10 =
4 x 100 =
250 x 10 =
5 x 200 =
20.05.2020r. środa
RELIGIA
Temat: Jezus uczy nas przez swój Kościół – przykazania kościelne.
Zadania: https://padlet.com/justynasop/4soejbg2nfey
Dzień dobry!
1.Dziś rozpoczynamy zajęciami z j. polskiego.
Przeczytaj wiersz Jana Brzechwy „Żuraw i czapla” – podręcznik str. 40 i 41.
Odpowiedz ustnie na pytania:
Kto jest bohaterem wiersza?
O jakich uczuciach jest mowa w wierszu?
Co obraziło czaplę?
Dlaczego żuraw i czapla nie mogą się pobrać?
Co mogło być przeszkodą w podjęciu wspólnej decyzji?
Uzupełnij polecenia w ćwiczeniach do j. polskiego:
Str. 42 ćw. 1, 2, 3, 4
Str. 43 ćw. 5 i ćw. 6
2. Zapraszam Cię na w f z Panią Kasią. ( link do pobrania)
https://www.youtube.com/watch?v=4P5F-3u-2OU
3. Dopisz do wczorajszej lekcji z matematyki dzisiejszą datę (20 V).
Oblicz w zeszycie:
Ile to milimetrów? 10 mm = 1 cm
6 cm = …. mm (Pomnóż liczby przez 10.)
10 cm = …. mm
12 cm = …. mm
36 cm = …. mm
Ile to centymetrów?
50 mm = …. cm (Podziel liczby przez 10.)
160 mm = …. cm
380 mm = …. cm
520 mm = …. cm
Wykonaj obliczenia w ćwiczeniach do matematyki – str. 62 ćw.1, ćw. 2 i ćw.3.
Rozwiązuj quizy na eduelo z mnożenia i dzielenia do 1000.
4.Kochane Dzieci!
Przeglądałam ostatnio Wasze piękne prace i pomyślałam, że może tym razem coś polepimy:) Obejrzyjcie krótki filmik jak wykonać masę solną.
https://www.youtube.com/watch?v=ljIP06Xfbpg
Przygotujcie odpowiednie składniki i zróbcie ciasto. Następnie wyciągnijcie białą kartkę i ulepcie coś śmiesznego. Gotową pracę odłóżcie na parapet i poczekajcie do następnego dnia. Kiedy już wszystko wyschnie proszę abyście przygotowali farby i pomalowali to co ulepiliście. Wasze pomysły prześlijcie na mój adres a.blokesz@sp18-pszczyna.pl
Gotowi do pracy? 3…2…1…. Startujemy!
Pozdrawiam serdecznie i życzę słonecznego dnia! p. Ala
19.05.2020r. wtorek
Dzień dobry!
1.Dziś rozpoczynamy zajęciami przyrodniczymi.
Przeczytaj tekst informacyjnego z podręcznika do j. polskiego – str.38 na temat podziału zbiorników wodnych na wody płynące i stojące.
Przeczytaj także tekst informacyjny ze str.39 na temat krążenie wody w przyrodzie.
2.Zobacz prezentację:
Dlaczego Ziemia nazywana jest „błękitną planetą?” (link do pobrania)
https://www.eduelo.pl/prezentacja/825/
Zobacz animowany film edukacyjny na temat obiegu wody w przyrodzie. (link do pobrania)
https://www.youtube.com/watch?v=EXfEySFqfyQ
3.W ćwiczeniach do j. polskiego wykonaj następujące polecenia:
Str.39 ćw.1
Str. 39 ćw.2 (Rodzina wyrazów – dopisz wyrazy pokrewne).
Str.39 ćw. 3
Str. 40 ćw. 4 (Wyszukaj w dostępnych źródłach wyjaśnienia powiedzeń).
Str.41 ćw. 6
Str.41 ćw. 7
Str.41 ćw. 8
4.Zapraszam na ćwiczenia gimnastyczne w domu. (link do pobrania)
https://www.youtube.com/watch?v=hg_NxIHkBX0
5. Zapisz w zeszycie do matematyki: lekcję, datę i temat.
Temat: Mnożenie i dzielenie w zakresie 1000.
Wykonaj obliczenia w zeszycie:
2 x 50 =
2 x 500 =
3 x 300 =
6 x 80 =
50 x 10 =
34 x 10 =
700 : 10 =
600 : 100 =
800 : 80 =
900 : 300 =
360 : 6 =
810 : 9 =
Rozwiąż zadania tekstowe w ćwiczeniach do matematyki:
Str. 60 zad.1, 2, 3
Str. 61 zad.4 (Kwintal to jednostka masy.)
1 kwintal to 100 kilogramów.
1 q = 100 kg
Str.61 zad.5 (Jedna tona to tysiąc kilogramów.)
18.05.2020r. poniedziałek
Dzień dobry!
1.Dziś rozpoczynamy zajęciami z matematyki.
Na dzisiejszych zajęciach poznacie sposób mnożenia i dzielenia typu:
4 x 20 =, 4 x 200 = , 800 : 20 =, 800 : 200 = ,
Przypomnij sobie jak nazywają się liczby w mnożeniu i dzieleniu oraz co to jest iloczyn i iloraz?
*Liczby, które mnożymy nazywamy czynnikami, a wynik mnożenia nazywamy iloczynem. Mnożenie oznaczamy symbolem kropki, czasami zamiast kropki używa się znaku krzyżyka.
*W dzieleniu występują dzielna i dzielnik, a wynik dzielenia nazywamy ilorazem.
Jak obliczyć działania typu: 4 x 20 =? 4 x 200 =?
Mnożenie wykonujemy w ten sposób, że mnożymy liczby 4 i 2 oraz dopisujemy do wyniku sumę zer z mnożonych liczb.
4 x 20 = 80
4 x 200 = 800
A jak obliczyć taki przykład ?
40 x 20 =?
Mnożymy liczby 4 i 2 oraz dopisujemy do wyniku sumę zer z obu mnożonych liczb.
40 x 20 = 800
Jak obliczyć działanie typu: 800 : 20 = ?
Dzielenie wykonujemy w ten sposób, że najpierw skreślamy z obu liczb taką samą liczbę zer, a potem dzielimy 80 przez 2.
80Ø : 2Ø = 40 sprawdzenie : 40 x 20 = 800
Jak obliczyć taki przykład: 800 : 200 = ?
Dzielenie wykonujemy w ten sposób, że najpierw skreślamy z obu liczb taką samą liczbę zer, a potem dzielimy 8 przez 2.
8ØØ : 2ØØ = 4 sprawdzenie: 4 x 200 = 800
A jak obliczyć taki przykład ?
800 : 2 = ?
W dzielnej mamy dwa zera, więc dzielimy liczby 8 przez 2, a zera z dzielnej dopisujemy do wyniku.
800 : 2 = 400 sprawdzenie: 400 x 2 = 800
A jak obliczyć taki przykład ?
320 : 8 = ?
W dzielnej mamy jedno zero, więc dzielimy liczby 32 przez 8, a zero z dzielnej dopisujemy do wyniku.
320 : 8 = 40 sprawdzenie: 40 x 8 = 320
Dzielenie sprawdzamy za pomocą mnożenia.
W podręczniku do matematyki ze str. 44 przeanalizuj w zad.4 sposób obliczania ilorazów.
2. Wykonaj wszystkie polecenia w ćwiczeniach z matematyki – str. 59 oraz wykonaj obliczenia działań ze str. 62 ćw.4
Wykonaj obliczenia na karcie pracy.
Możesz też rozwiązywać quizy na eduelo z mnożenia i dzielenia do 1000.
3.Zapraszam Cię na krótką rozgrzewkę rytmiczno-ruchową (link do pobrania).
https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg
4. Zapisz w zeszycie do j. polskiego: lekcję, datę i temat.
Temat: Zielono mi.
Przeczytaj wiersz Janusza Stannego „Dywan” – podręcznik do j. polskiego str.36.
Odpowiedz ustnie na pytania, które są pod wierszem. Ćwiczenie 3 z podręcznika wykonaj w zeszycie.
5.Następnie w ćwiczeniach do j. polskiego wykonaj rysunek i polecenia ze str. 38 ćw.1, 2 i ćw.3.
JĘZYK ANGIELSKI
p. BASIA
Kategoria: Klasa 3a
Napisany przez: Admin