3a od 18 maja do 22 maja

16 maja, 2020 14:51 Opublikowany przez Admin

22.05.2020r. piątek

Dzień dobry!

1.W zeszycie do j. polskiego napisz: lekcję, datę i temat.

Temat: Mamy swoje marzenia.

Otwórz podręczniki na str. 52-53 i przeczytaj wiersz pt. „Wędrówka”.

Zastanów się nad marzeniami osoby wypowiadającej się  w wierszu. Odpowiedz ustnie na zamieszczone pod wierszem pytania.

W ćwiczeniach na podstawie wiesza pokoloruj jednakowo pasujące do siebie części zdań mówiące o tym, jak będzie w miejscu, do którego chcą dojść wędrowcy – str. 54 ćw. 1. Narysuj, jak sobie wyobrażasz to miejsce.

 Uzupełnij ćw. 2,3 i 4 ze str.55.

2.Zobacz filmik „Duże liczby”. (link do pobrania)

https://view.genial.ly/5eafc5d4d948e90d85ccc5b8/presentation-duze-liczby?fbclid=IwAR2AgFPwTpDePM5AAucgilRkpRP1ZRSNV0g4DdzzvSNMtqkcKAtlrlu3wD0

W ćwiczeniach do matematyki rozwiąż wszystkie zadania ze  str. 70.

RELIGIA

Dzień dobry!

1.Dziś rozpoczynamy zajęciami z j. polskiego.

Otwórz  ćwiczenia do j. polskiego  – str. 48, 49 (Sprawdzam siebie).

W ćwiczeniu 1 przeczytaj tekst o kwiatach w ogrodzie Honoraty.

Pokoloruj ilustrację zgodnie z opisem.

Określ prawdziwość zdań.

Napisz nazwy kwiatów w kolejności alfabetycznej.

Utrwal wiadomości gramatyczne i ortograficzne – wykonaj ćw. 2, 3, 4 i 5 ze str. 49.

*Zaloguj się na www.eduelo.pl –  wybierz przedmiot język polski, kliknij   na zakładkę z napisem ortografia.

Najpierw rozwiąż quiz z części „Pisownia wyrazów z h” (drużyna – druh), a potem z części „Pisownia wyrazów z ch” (suchy – susza).

*W poniedziałek (25 V) na www.eduelo.pl będą do rozwiązania dwa testy: z „Pisowni wyrazów z h” i  z „Pisowni wyrazów z ch”.

2. Dopisz do wczorajszej lekcji z matematyki dzisiejszą datę (22 V).

Otwórz podręcznik do matematyki – str. 49 i wykonaj zad.4 (ustnie).

Zad. 5, 6 i 7 wykonaj w zeszycie.

Zad. 3 ze str.50 również wykonaj w zeszycie.

W ćwiczeniach do matematyki wykonaj wszystkie polecenia ze str.65.

JĘZYK ANGIELSKI:

p. Basia i p. Ala

21.05.2020r. czwartek

Dzień dobry!

1. Rozpoczynamy zajęciami przyrodniczymi.

Przeczytaj tekst informacyjny z podręcznika do j. polskiego – str. 42 i 43  na temat roślin i zwierząt wodnych.

Na podstawie informacji z podręcznika wykonaj ze str. 44 ćw. 7 i 8.

2. Zapisz w  zeszycie do matematyki: lekcję, datę i temat.

Temat: Rozszerzenie zakresu liczbowego do 10 000 ( do dziesięciu tysięcy).

W podręcznika do matematyki odczytaj liczby zapisane cyframi i słowami w zakresie 10 000 – str. 46 zad. 1

Wykonaj w zeszycie zadanie 2

Zobacz w podręczniku do matematyki, jak można rozpisać liczbę czterocyfrową – str. 48 zad.1

Spójrz na wzór w żółtej ramce i w podobny sposób rozpisz w zeszycie podane liczby.

Wykonaj zad. 2 i zad.3 do zeszytu.

W ćwiczeniach do matematyki wykonaj polecenia:

Str. 63 zad. 1, 2, 3 i 4.

Str. 64 zad. 1 i zad. 2.

3. Zapraszam na gimnastykę dla najmłodszych. (link do pobrania)

https://www.youtube.com/watch?v=GtIqgYZgPoU

4. Wykonaj ćwiczenia w mnożeniu i dzieleniu liczb.

Oblicz w zeszycie następujące działania:

400 : 400 =

200 : 50 =

420 : 6 =

210 : 70 =

720 : 80 =

 710 : 10 =

  80 x 8 =

30 x 20 =

50 x 10 =

4 x 100 =

250 x 10 =

5 x 200 =

20.05.2020r. środa

RELIGIA

Temat: Jezus uczy nas przez swój Kościół – przykazania kościelne.

Zadania: https://padlet.com/justynasop/4soejbg2nfey

Dzień dobry!

1.Dziś rozpoczynamy zajęciami z j. polskiego.

Przeczytaj wiersz Jana Brzechwy „Żuraw i czapla” – podręcznik str. 40 i 41.

Odpowiedz ustnie na pytania:

Kto jest bohaterem wiersza?

O jakich uczuciach jest mowa w wierszu?

Co obraziło czaplę?

Dlaczego żuraw i czapla nie mogą się pobrać?

Co mogło być przeszkodą w podjęciu wspólnej decyzji?

Uzupełnij polecenia w ćwiczeniach do j. polskiego:

Str. 42 ćw. 1, 2, 3, 4

Str. 43 ćw. 5 i ćw. 6

2. Zapraszam Cię na w f z Panią Kasią. ( link do pobrania)

https://www.youtube.com/watch?v=4P5F-3u-2OU

3. Dopisz do wczorajszej lekcji z matematyki dzisiejszą datę (20 V).

Oblicz w zeszycie:

Ile to milimetrów? 10 mm = 1 cm

 6 cm = …. mm               (Pomnóż liczby przez 10.)

10 cm = …. mm

12 cm = …. mm

36 cm = …. mm

Ile to centymetrów?

50 mm = …. cm                    (Podziel liczby przez 10.)

160 mm = …. cm

380 mm = …. cm

520 mm = …. cm

Wykonaj obliczenia w ćwiczeniach do matematyki – str. 62 ćw.1, ćw. 2 i ćw.3.

Rozwiązuj quizy na eduelo z mnożenia i dzielenia do 1000.

4.Kochane Dzieci!
Przeglądałam ostatnio Wasze piękne prace i pomyślałam, że może tym razem coś polepimy:) Obejrzyjcie krótki filmik jak wykonać masę solną.

https://www.youtube.com/watch?v=ljIP06Xfbpg

Przygotujcie odpowiednie składniki i zróbcie ciasto. Następnie wyciągnijcie białą kartkę i ulepcie coś śmiesznego. Gotową pracę odłóżcie na parapet i poczekajcie do następnego dnia. Kiedy już wszystko wyschnie proszę abyście przygotowali farby i pomalowali to co ulepiliście. Wasze pomysły prześlijcie na mój adres a.blokesz@sp18-pszczyna.pl
Gotowi do pracy? 3…2…1…. Startujemy!
Pozdrawiam serdecznie i życzę słonecznego dnia! p. Ala

    

 

19.05.2020r. wtorek

Dzień dobry!

1.Dziś rozpoczynamy zajęciami przyrodniczymi.

Przeczytaj tekst informacyjnego z podręcznika do j. polskiego – str.38  na temat podziału  zbiorników wodnych na wody płynące i stojące.

Przeczytaj także tekst informacyjny ze str.39 na temat krążenie wody w przyrodzie.

2.Zobacz prezentację:

Dlaczego Ziemia nazywana jest „błękitną planetą?” (link do pobrania)

https://www.eduelo.pl/prezentacja/825/

Zobacz animowany film edukacyjny na temat obiegu wody w przyrodzie. (link do pobrania)

https://www.youtube.com/watch?v=EXfEySFqfyQ

3.W ćwiczeniach do j. polskiego wykonaj następujące polecenia:

Str.39 ćw.1

Str. 39 ćw.2 (Rodzina wyrazów – dopisz wyrazy pokrewne).

Str.39 ćw. 3

Str. 40 ćw. 4 (Wyszukaj w dostępnych źródłach wyjaśnienia powiedzeń).

Str.41 ćw. 6

Str.41 ćw. 7

Str.41 ćw. 8

4.Zapraszam na ćwiczenia gimnastyczne w domu.  (link do pobrania)

https://www.youtube.com/watch?v=hg_NxIHkBX0

5. Zapisz w  zeszycie do matematyki: lekcję, datę i temat.

Temat: Mnożenie i dzielenie w zakresie 1000.

Wykonaj obliczenia w zeszycie:

2 x 50 =

2 x 500 =

3 x 300 =

6 x 80 =

50 x 10 =

34 x 10 =

700 : 10 =

600 : 100 =

800 : 80 =

900 : 300 =

360 : 6 =

810 : 9 =

Rozwiąż  zadania tekstowe w ćwiczeniach do matematyki:

Str. 60 zad.1, 2, 3

Str. 61 zad.4 (Kwintal to jednostka masy.)

1 kwintal to 100 kilogramów.

1 q = 100 kg

Str.61 zad.5 (Jedna tona to tysiąc kilogramów.)

18.05.2020r. poniedziałek

Dzień dobry!

1.Dziś rozpoczynamy zajęciami z matematyki.

Na dzisiejszych zajęciach poznacie sposób mnożenia i dzielenia typu:

4 x 20 =,  4 x 200 = ,  800 : 20 =,  800 : 200 = ,

Przypomnij sobie jak nazywają się liczby w mnożeniu i dzieleniu oraz co to jest iloczyn i iloraz?

*Liczby, które mnożymy nazywamy czynnikami, a wynik mnożenia nazywamy iloczynem. Mnożenie oznaczamy symbolem kropki, czasami zamiast kropki używa się znaku krzyżyka.

*W dzieleniu występują dzielna i dzielnik, a wynik dzielenia nazywamy ilorazem.

Jak obliczyć działania typu: 4 x 20 =?    4 x 200 =?

Mnożenie wykonujemy w ten sposób, że mnożymy liczby 4 i 2 oraz dopisujemy do wyniku sumę zer z mnożonych liczb.

4 x 20 = 80

4 x 200 = 800

A jak obliczyć taki przykład ?  

40 x 20 =?

Mnożymy liczby 4 i 2 oraz dopisujemy do wyniku sumę zer z obu mnożonych liczb.

40 x 20 = 800

Jak obliczyć działanie typu: 800 : 20 = ?  

Dzielenie wykonujemy w ten sposób, że najpierw skreślamy z obu liczb taką samą liczbę zer, a potem dzielimy 80 przez 2.

80Ø : 2Ø = 40 sprawdzenie : 40 x 20 = 800

Jak obliczyć taki przykład: 800 : 200 = ?  

Dzielenie wykonujemy w ten sposób, że najpierw skreślamy z obu liczb taką samą liczbę zer, a potem dzielimy 8 przez 2.

8ØØ : 2ØØ = 4 sprawdzenie: 4 x 200 = 800

A jak obliczyć taki przykład ?  

800 : 2 = ?

W dzielnej mamy dwa zera, więc dzielimy liczby 8 przez 2, a zera z dzielnej dopisujemy do wyniku.

800 : 2 = 400  sprawdzenie: 400 x 2 = 800

A jak obliczyć taki przykład ?  

320 : 8 = ?

W dzielnej mamy jedno zero, więc dzielimy liczby 32 przez 8, a zero  z dzielnej dopisujemy do wyniku.

320 : 8 = 40 sprawdzenie: 40 x 8 = 320

Dzielenie sprawdzamy za pomocą mnożenia.

W podręczniku do matematyki ze str. 44 przeanalizuj w zad.4 sposób obliczania ilorazów.

2. Wykonaj wszystkie polecenia w ćwiczeniach z matematyki – str. 59 oraz wykonaj obliczenia działań ze str. 62  ćw.4

Wykonaj obliczenia na karcie pracy.

Możesz też rozwiązywać quizy na eduelo z mnożenia i dzielenia do 1000.

3.Zapraszam Cię na krótką rozgrzewkę rytmiczno-ruchową (link do pobrania).

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

4. Zapisz w  zeszycie do j. polskiego: lekcję, datę i temat.

Temat: Zielono mi.

Przeczytaj wiersz Janusza Stannego „Dywan” – podręcznik do j. polskiego str.36.

Odpowiedz ustnie na pytania, które są pod wierszem. Ćwiczenie 3 z podręcznika wykonaj w zeszycie. 

5.Następnie w ćwiczeniach do j. polskiego wykonaj rysunek i polecenia ze str. 38 ćw.1, 2 i ćw.3. 

JĘZYK ANGIELSKI

p. BASIA

Kategoria:

Napisany przez: Admin