3a od 11 maja do 15 maja

10 maja, 2020 12:21 Opublikowany przez Admin

15.05.2020r. piątek

JĘZYK ANGIELSKI

p. Basia i p. Ala

Dzień dobry!

1.Dziś rozpoczynamy zajęciami z j. polskiego.

Wykonaj ćwiczenia utrwalające znajomość alfabetu w „Potyczkach ortograficznych”  – str. 63 ćw. 4, 5 i 6.

Wykonaj wszystkie ćwiczenia ortograficzne utrwalające pisownię wyrazów z ,,h” w „Potyczkach ortograficznych” – str. 45. 46 i 47.

2. Zaloguj się  na www.eduelo.pl i rozwiąż samodzielnie najpierw test z dodawania, a potem z odejmowania do 1000.

RELIGIA

Temat: 100 rocznica urodzin Jana Pawła II.

Zadania: https://padlet.com/justynasop/4soejbg2nfey

Zwróć uwagę na temat!

14.05.2020 r. czwartek

Dzień dobry!

1.Dziś rozpoczynamy zajęciami z matematyki.

Wykonaj ćwiczenia powtórzeniowe, których jeszcze nie wykonywałeś / nie wykonywałaś w zakresie dodawania i odejmowania do 1000 na www.eduelo.pl

W piątek (15 V) na www.eduelo.pl będzie test do rozwiązania z dodawania i odejmowania do 1000.

2. Zapisz w  zeszycie do matematyki : lekcję, datę i temat.

Temat: Sprawdzam siebie.

Oblicz w zeszycie  sumy i różnice:

400 + 600 = 

900 – 300 =

370 + 220 =

790 – 350 =

600 + 300 =

1000 – 500 =

250 + 340 =

780 – 450 =

492 + 8 =

796 + 9 =

400 – 8 =

905 – 9 =

304 – 8 =

Rozwiąż zadania tekstowe i udziel odpowiedzi na pytania:

Z Krakowa do Warszawy jest 290 km. Tylko 130 km pokonuje się autostradą. Jaką długość ma pozostała część tej trasy?

Tata Łukasza jechała z Wałbrzycha do Olsztyna. Trasa wynosi 550 km. Z powodu objazdów tata musiał przejechać trasę o 60 km dłuższą. Ile kilometrów przejechał tata Łukasza?

W trzech wagonach metra jedzie 470 osób. W pierwszym wagonie jedzie 130 osób. W drugim wagonie jedzie o 40 osób więcej niż w pierwszym. Ile osób jedzie w trzecim wagonie?

Mama Wiktorii kupiła torebkę, apaszkę i rękawiczki. Zapłaciła 435 zł. Torebka i apaszka kosztowały razem 320 zł. Apaszka i rękawiczki kosztowały razem 195 zł. Oblicz ceny: torebki, apaszki i rękawiczek.

3. Czas na przerwę muzyczno – ruchową. ( link do pobrania)

https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464

4. Zapisz w  zeszycie do j. polskiego: lekcję, datę i

Temat: Zamieszanie z ,, samym h”.

Przeczytaj poniższy zapis i przepisz informację do zeszytu.

Samo „h” piszemy rzadko, dlatego warto zapamiętać wyrazy , w których się pojawia. To wyrazy takie jak np.: historia, hałas, herbata, hulajnoga, bohater, wahadło.

Przeczytaj  ze zrozumieniem wiersz Wandy Chotomskiej „Ale heca!”- podręcznik do j. polskiego – str.35.

Wyszukaj w wierszu wszystkie wyrazy z „h” i zapisz je w zeszycie.

Znajdź w słowniku ortograficznym lub poszukaj w Internecie innych wyrazów z „h”. Pamiętaj, żeby były to wyrazy, w których „h” występuje nie tylko na początku, ale i w środku wyrazu. Czy pamiętasz, w jakim wyrazie „h” jest na końcu? Możesz również takie wyrazy znaleźć w „Potyczkach ortograficznych”- str. 46 i 47.

W ćwiczeniach do j. polskiego wykonaj wszystkie polecenia ze str. 36 i 37.

13.05.2020r. środa

RELIGIA

Temat: Pan Jezus jest z nami w swoim Kościele.

Zadania: https://padlet.com/justynasop/4soejbg2nfey

Zwróć uwagę na temat!

Dzień dobry!

Witam Was serdecznie i życzę Wam dobrego dnia!

1.Dziś rozpoczynamy zajęciami z matematyki.

Wykonaj ćwiczenia powtórzeniowe, których jeszcze nie wykonywałeś / nie wykonywałaś w zakresie dodawania i odejmowania do 1000 na www.eduelo.pl

Przypominam, że  w piątek (15 V) na www.eduelo.pl będzie test do rozwiązania z dodawania i odejmowania do 1000.

Rozwiąż cztery zadania tekstowe i wykonaj samokontrolę, na dole karty pracy są odpowiedzi.

Wykonaj ćwiczenia powtórzeniowe z dodawania i odejmowania w zakresie 1000. 

2. Zapraszam Cię na wf z Panią Kasią. ( link do pobrania)

https://www.youtube.com/watch?v=4P5F-3u-2OU

3.Zapisz w  zeszycie do j. polskiego: lekcję, datę i temat.

Temat: Świat gazet i czasopism.

Przeczytaj tekst informacyjny dotyczący czasopism – podręcznik do j. polskiego – str.33.

Wykonaj polecenia w ćwiczeniach do j. polskiego:

Str.29 ćw.1

Str. 29 ćw.2

Str. 30 ćw. 3

Zobacz krótki film: „Jak napisać ogłoszenie?” (link do pobrania).

https://www.youtube.com/watch?v=WRkoxG_yGyE

Wykonaj polecenia w ćwiczeniach do j. polskiego:

Str. 30 ćw. 4

Str.30 ćw.5

W „Potyczkach ortograficznych” wykonaj ćwiczenia ze str. 62 ćw. 1, 2 i 3.

4.Drogie Dzieci!

Choć na podwórku pada deszcz i wieje zimny wiatr, mam nadzieję, że humory Wam dopisują. Dziś pora na taneczne szaleństwo! Przesyłam linki do dwóch piosenek – pierwsza jest Wam znana, a druga to taneczna niespodzianka. Powiem Wam, że wcale nie taka łatwa jak się wydaje;) Spróbujcie i zatańczcie do końca:) Pozdrawiam! p. Ala

https://www.youtube.com/watch?v=XdZ5R0Ixmlg

https://www.youtube.com/watch?v=VoI6k1qVt60

12.05.2020r. wtorek

Dzień dobry!

1.Dziś rozpoczynamy zajęciami z matematyki. Zaloguj się na http://www.eduelo.pl w celu doskonalenia umiejętności matematycznych z zakresu dodawania i odejmowania do 1000. Zadania wykonuj systematycznie – masz czas do czwartku. (Poszukaj przedmiotu matematyka i poćwicz obliczenia z zakresu dodawania  i odejmowania do 1000 oraz dodawania i odejmowania do 1000 – działania z okienkami).

W piątek (15 V) na www.eduelo.pl będzie test do rozwiązania z dodawania i odejmowania do 1000.

2. Rozwiąż zadania tekstowe na karcie pracy lub w zeszycie do matematyki (karta pracy do pobrania).

*Poproś Rodziców o pomoc i prześlij zdjęcie rozwiązanych zadań na adres mailowy: (j.kulicka @sp18-pszczyna.pl (termin przesłania środa  – 13 maja).

3. Zapisz w  zeszycie do j. polskiego: lekcję, datę i temat.

Temat: Kto lubi czytać?

Zobacz filmiki „Jak powstaje książka?” (linki do pobrania).

https://www.youtube.com/watch?v=Oo0bSS0bNIs

https://www.youtube.com/watch?v=icdV3QZb10Q

Przeczytaj opowia­dania Pawła Beręsewicza „Sposób na Adama” – podręcznik do j. polskiego –  str. 30, 31 i 32.

Udziel odpowiedzi ustnej na pytania, które są pod tekstem – str.32.

Ustala kolejność wydarzeń w opowiadaniu – ćwiczenia do j. polskiego str.26 ćw.1.

Powtórz alfabet  ( Polski alfabet składa się z 32 liter: a, ą, b, c, ć, d, e, ę, f, g, h, i, j, k, l, ł, m, n, ń, o, ó, p, (q), r, s, ś, t, u, (v), w, (x), y, z, ź, ż).

Wykonaj ze str.26 ćw. 2.

Wykonaj ze str. 27 ćw. 3.

Zobacz film „Zasady korzystania z książek” (link do pobrania).

https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE

Wykonaj ze str.27 ćw.4.

Wykonaj ze str. 28 ćw.6. (Antykwariat to sklep zajmujący się handlem starymi przedmiotami).

4.Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne (link do pobrania).

https://www.youtube.com/watch?v=vkwzFVN2Bds

5.Uruchom płytę CD do zajęć komputerowych i wykonaj ćwiczenia, których jeszcze nie wykonywałeś /nie wykonywałaś.

11.05.2020r. poniedziałek

Dzień dobry!

1.Dziś rozpoczynamy zajęciami z matematyki.

Wykonaj obliczenia w ćwiczeniach do matematyki:

Str.57 ćw. 2

Str.58 ćw. 5

Str. 58 ćw. 7

Str.58 ćw. 8

2. Zapisz w  zeszycie do j. polskiego: lekcję, datę i temat.

Temat: Wycieczka w góry.

Przeczytaj tekst informacyjny „Góry Polski” z podręcznika do j. polskiego str.28 i 29.

Zobacz film dla dzieci „Nasze polskie góry!” ( link do pobrania)

https://www.youtube.com/watch?v=oGjfOzvojwg

Zobacz również film „Klimat oraz roślinność i zwierzęta w Tatrach”.

https://www.youtube.com/watch?v=a9ptaGDSv4k

3.”Na szlaku” – do wykonania karta pracy, mówiąca o tym, jak oznaczane są szlaki w Polsce? Uzupełnij kartę pracy lub narysuj w zeszycie tylko znaki szlaków turystycznych.

W ćwiczeniach do j. polskiego wykonaj polecenia na str. 24 i 25.

Utrwal wiedzę przyrodniczą i wykonaj na http://www.eduelo.pl quiz, kliknij  na przedmiot „Przyroda”, a potem na zakładkę z napisem „Polska” i „Polskie góry”.

Następnie obowiązkowo rozwiąż na http://www.eduelo.pl test, który dla Ciebie przygotowałam (Termin do 12 V).

4. Narysuj w zeszycie do j. polskiego wybrane zwierzę żyjące w polskich górach, zwróć uwagę na charakterystyczne elementy jego wyglądu. Podpisz rysunek.

5. Utrwal tekst piosenki „Nie ma jak dom”  – Muzyka  (str. 83).

 Zaśpiewaj piosenkę z nagraniem. (link do pobrania)

https://www.youtube.com/watch?v=SAxem9LqlK0

Kategoria:

Napisany przez: Admin