KLASA 1a

19 marca, 2020 10:55 Opublikowany przez Admin

Piątek – 08.05.2020r.

Witajcie w ostatnim dniu nauki. Dziś piątek, a po nim zasłużony dla Was weekend. Czekają na Was zabawy logiczne i ćwiczenia językowe, utrwalenie dodawania w zakresie 20, zajęcia ruchowe z wykorzystaniem linii oraz praca plastyczna przygotowana przez panią Olę:)

Temat: Zabawy z wodą.

Czwartek – 07.05.2020r.

Kochani! Chciałam Was bardzo pochwalić za piękną i systematyczną pracę:) Jestem z Was dumna! Brawo:) Dzisiaj przygotowałam krótki film na temat oszczędzania wody. Porozmawiamy o tym jak racjonalnie z niej korzystać.

Temat: Oszczędzamy wodę.

Język angielski

Religia

Środa – 06.05.2020r.

Witam Was kochane pierwszaki! Cieszę się, że tak pilnie pracujecie i wykonujecie wszystkie zadania. Jestem pod wrażeniem Waszej ogromnej pracy i niesamowitych efektów! Dzisiaj czekają na Was zajęcia komputerowe, głoska miękka „zi” oraz zabawy ruchowe. Gotowi na kolejne wyzwania? Zaczynamy:)

Temat: Wszyscy potrzebują wody.

Wtorek – 05.05.2020r.

Witajcie kochani we wtorek! Jestem z Was bardzo dumna, pięknie pracujecie! Dbajcie o siebie🙂 Dzisiaj poznany głoskę „ź”, wykonamy kilka zadań z treścią oraz wspólnie pośpiewamy🙂

Temat: Czysta woda zdrowia doda.

Religia

Zajęcia kreatywne

Witajcie!

Dzisiaj na zajęciach wykonamy wiosenną łąkę pełną kwiatów i przeróżnych owadów.

  1. Przygotujcie niebieską kartkę z bloku technicznego (sztywną) i ułóżcie ją poziomo. 
  2. Przygotujcie zielone kartki papieru kolorowego w dwóch odcieniach, zielone paski bibuły marszczonej  w dwóch odcieniach, a także jeśli macie w domu zielone kawałki włóczki. Wytnijcie z nich paski i  naklejcie je na całą szerokość niebieskiej kartki. Przyklejone paski będą tworzyły zieloną trawę.
  1. Teraz wytnijcie różnokolorowe kwiatki z papieru kolorowego, bibuły marszczonej lub z innych materiałów i przyklejcie w różnych miejscach na kartce.
  2. Teraz wytnijcie owady na przykład pszczółki, motylki i też przyklejcie w różnych miejscach na kartkach.

Miłej zabawy!

Do widzenia! p. Basia

Poniedziałek – 04.05.2020r.

Witajcie Kochani! Dziś kolejny poniedziałek, minęło już wiele tygodni naszej pracy, która odbywa się w Waszych domach. Proszę starajcie się pracować systematycznie i jak najbardziej samodzielnie – rozumiem, że jest to bardzo trudne, dom przecież to nie szkoła.

Dzisiaj zaczniemy pracę w nowych ćwiczeniach i podręcznikach do edukacji polonistycznej (część 4). Przygotujcie je sobie 🙂

Temat dnia –Woda źródłem życia.

Język angielski

Czwartek – 30.04.2020r.

Witajcie Kochani! Pięknie wywiązujecie się z powierzonych zadań. Jestem z Was bardzo dumna! Dzisiaj ostatni dzień nauki. Czeka Was kilka dni wolnego:)

Dzisiaj również kończymy ćwiczenia z j. polskiego. Zatem czas na sprawdzenie Waszej wiedzy. Powodzenia 🙂

Temat: To już wiem, to już potrafię.

Religia

Szczęść Boże.

Język angielski

Środa – 29.04.2020r.

Witam Was bardzo serdecznie!
Jak Wam idzie nauka? Jesteście bardzo dzielni i pięknie pracujecie. Należą Wam się wielkie brawa. Dzisiaj mamy razem 2 edukacje wczesnoszkolne, zajęcia ruchowe oraz zajęcia komputerowe. Weźmiecie udział w rozmowie o teatrze lalek, rozwiążecie kilka zadań z matematyki, będziecie się świetnie bawić na zajęciach ruchowych. Zaczynamy 🙂

Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Aktorzy w teatrze lalek.

Wtorek – 28.04.2020r.

Kochani! Dzisiaj porozmawiamy o tym, jak należy zachowywać się w teatrze, poznamy głoskę miękką „ci” oraz wprowadzimy liczbę 20. Posłuchamy piosenki „Fantazja”. Mam nadzieję, że miło spędzimy ten dzień. Zatem do dzieła 🙂

Edukacja wczesnoszkolna

Temat: O zachowaniu w teatrze.

Zajęcia szachowe

Quiz w ramach programu „SZACH MATematyczny – czyli szachy jako gra matematyczna”: https://www.eduelo.pl/quiz/39/czesc/1/

Zajęcia kreatywne

Dzisiaj zrobimy pszczółkę z rolki.

Miłej zabawy,

pozdrawiam, p.Basia

Religia

Chrystus Zmartwychwstał! Alleluja!

Kochani uczniowie, dzisiejszy temat: Radośnie śpiewajmy Alleluja.

Pozdrawiam serdecznie!

Z Bogiem, s. Magdalena

Poniedziałek – 27.04.2020r.

Witajcie w kolejnym dniu nauki w domu. Mam nadzieję, że u Was wszystko dobrze. Pracujecie bardzo ładnie. Jestem z Was dumna 🙂 W piątek przypada Święto Pracy, dlatego przed nami tylko cztery dni nauki 🙂
Dzisiaj poznamy liczbę 19 oraz litery „Ć, ć”. Zaczynamy 🙂


Temat: Wieczór ciekawych opowieści.

Edukacja wczesnoszkolna

Bardzo proszę przygotujcie sobie do naszej pierwszej lekcji podręcznik i ćwiczenia z matematyki.

1. Otwórzcie proszę podręczniki na stronie 28.

Następnie włączcie filmik: https://www.youtube.com/watch?v=wKoeS5GcB2I&t=163s Obejrzyjcie film do minuty 2:25.

3. Rozwiążcie zadania z podręcznika (ustnie) z tej strony.

4. Otwórzcie ćwiczenia na stronie 35 i wykonajcie zadanie 1, 2 i 4.

5. Mała przerwa. Zakręć kołem z 5 razy:
https://wordwall.net/pl/resource/914539/%C4%87wiczenia-ruchowe

6. Teraz będą Wam potrzebne książki j. polskiego oraz zeszyt.

Otwórzcie podręczniki na stronie 68-69. Przyjrzyjcie się ilustracji. Posłuchajcie/Przeczytajcie opowiadanie. Odpowiedzcie na pytania:
Co robią chłopcy, gdy tata wyjmuje album ze zdjęciami?
Czym zajmuje się mama?
Jaka jest pora dnia?
Kto lubi słuchać wieczornych opowieści?
Odszukajcie w tekście wyrazy z literą „ć”. Przeczytajcie je.

7. Przed przystąpieniem do ćwiczeń obejrzyjcie film: https://www.youtube.com/watch?v=-umAHvPSxwg

8. Wykonajcie zadania w ćwiczeniach z j. polskiego na str. 59.

9. W zeszycie z j. polskiego zapiszcie lekcję, temat i dzisiejszą datę. Wklejcie karteczkę z literą i pokolorujcie schemat.

Zapiszcie zdania: Ćma leci do światła. Lubię pływać na basenie. Trzeba słuchać jak ktoś do nas mówi.

Pod zapisem wykonajcie piękny kolorowy szlaczek.

Zadania dla chętnych

Ćwiczenia z edukacji polonistycznej strona 57-58.
Ćwiczenia matematyczne strona 33; strona 35 zadanie 3.
Poćwicz liczenie: https://szaloneliczby.pl/plytki-domino/
Eksperyment tęczowy:

Do zabawy potrzebujecie:
-jednego opakowania cukierków Skittles, ewentualnie innych mocno barwionych drażetek,
-duży talerz najlepiej biały,
-wodę w temperaturze pokojowej.

Wokół rantu talerza układamy cukierki w kształcie okręgu, następnie wlewamy powoli na środek talerza wodę i obserwujemy co się dzieje. Ważne aby po wlaniu wody nie przestawiać i nie przesuwać talerza, bo barwniki się rozpłyną nierówno. Najlepiej jak talerz stoi w miejscu. Cukierki zaczynają puszczać barwnik w bardzo efektowny sposób już po kilku sekundach barwiąc wodę niczym powstająca tęcza. Eksperyment robi duże wrzenie na dzieciach i może być wstępem do nauki kolorów. Najlepiej efekty naszego eksperymentu zobaczycie na poniższym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=SfVVFCAmSmY

Powodzenia i miłego dnia 🙂

Język angielski


Hello! Witajcie!
Posłuchajcie i zaśpiewajcie piosenkę powitalną: https://youtu.be/gghDRJVxFxU
Teraz powtórzcie słówka. Zagrajcie w grę:
https://wordwall.net/pl/resource/989234/angielski/bugs-team-1-unit-5
Dzisiaj na lekcji będziemy przyporządkowywać produkty żywnościowe do 4 grup czyli FOOD GROUPS. Otwórzcie podręcznik na s.57 , popatrzcie na zdjęcia i powiedzcie, jakie produkty znalazły się w poszczególnych grupach. Oto ich nazwy:

  1. FRUIT (frut) – owoce
  2. VEGETABLES ( wedżitebls) – warzywa
  3. MEAT (mit) – mięso
  4. MILK PRODUCTS ( milk prodakts) – produkty mleczne
    Zagrajcie w grę polegającą na wybraniu nazwy odpowiedniej grupy dla danego produktu.
    https://wordwall.net/pl/resource/461898/angielski/food-groups
    Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na s. 54, wykonajcie z. 1 i 2 zgodnie z poleceniem.
    Bye-bye! Do widzenia! p. Basia
    Dla chętnych. Gra – połącz w pary rysunki z wyrazami:
    https://wordwall.net/pl/resource/910555/angielski/bugs-team-1-unit-5

Piątek – 24.04.2020r.

Witajcie Kochani!

Jestem z Was dumna, że tak dobrze radzicie sobie w tej trudnej dla nas wszystkich sytuacji. Jesteście niesamowici!

Dzisiaj piątek, na zajęciach utrwalimy wiadomości na temat głosek „ś” i „si”, poznamy kolejną liczbę oraz wykonamy pracę plastyczną z panią Olą. Przygotowała – jak zawsze coś ciekawego:) Zaczniemy od zajęć ruchowych.

Temat: Powtarzamy wiadomości o głoskach.

Zajęcia ruchowe

Poćwicz razem z Lenką: https://www.youtube.com/watch?v=Ip4tmGx6FSg

Edukacja wczesnoszkolna

1. W tym tygodniu poznaliście „ś” oraz „si”. Pora powtórzyć wiadomości o tych głoskach.

Zapamiętaj!

Gdy po niebieskiej jest niebieska to niebieską zmiękcza kreska.
Gdy po niebieskiej jest czerwona to niebieska jest przez „i” zmiękczona.

(Przypominam: niebieskim kolorem oznaczamy spółgłoski, czerwonym samogłoski)

Jeżeli głoska ś występuje na końcu wyrazu zapisujemy ją, jako ś (ktoś, łoś, coś).

Natomiast, jeżeli głoska ś występuje przed samogłoską zapisujemy ją jako dwuznak si (siano, siodło, łosie).
https://wczesnoszkolni.pl/wp-content/uploads/2018/04/wierszyk-kiedy-si-a-kiedy-%C5%9B.pdf
https://learningapps.org/watch?v=pfhzg0sn319

2. Czas na krótką przerwę. Wykonajcie poniższe ćwiczenia:

– „Drzewa na wietrze” – unieś ręce w górę i spróbuj falować całym ciałem naśladując delikatny wietrzyk, umiarkowany wiatr, wichurę

– „Rozwijający się kwiatek” – usiądź na podłodze i zwiń się w kłębek, jakbyś był pączkiem kwiatka. Następnie powoli zacznij unosić głowę, ramiona, prostować kończyny i unosić się do pozycji stojącej

– „Wkręcanie żarówek” – stań na palcach, unieś ręce w górę i ruszaj nadgarstkami tak, jakbyś chciał wkręcić żarówki.

3. Wyjmijcie proszę podręczniki, ćwiczenia i zeszyty z matematyki.

Otwórzcie elementarz na str. 25 i obejrzyjcie film: https://www.youtube.com/watch?v=3amFKTZHoBo&t=188s do minuty – 7:15.

4. Zadanie 1/25 wykonajcie w zeszycie. Pozostałe ćwiczenia (2,3,4) zróbcie ustnie razem z filmem.

5. Teraz otwórzcie ćwiczenia z matematyki na stronie 32 i wykonajcie zadanie 1,2,3. Zapiszcie w kratkach liczbę 18.

Plastyka

Dzisiaj wykonacie pracę plastyczno-techniczną. Pani Ola przygotowała dla Was koguta. Film dostępny na naszej platformie. Czekam na wasze prace do przyszłego tygodnia.

Zadania dla chętnych

Ćw. matematyczne, str. 33.

Utrwalenie „ś” i „si”: https://www.youtube.com/watch?v=dUa6lLhhgJo&feature=youtu.be
Wiosenne kwiaty: https://www.youtube.com/watch?v=F9SnoGwMkRw
Kot z talerzyka: https://www.youtube.com/watch?v=5RQTTR7t8oA

Czwartek – 23.04.2020r.

Religia

Chrystus Zmartwychwstał! Alleluja!

Kochane dzieci dzisiejszy temat znajdziecie w podręczniku na stronie 82-83.

Zobaczcie fragment animowanego filmu o Zmartwychwstaniu Jezusa

Od min. 14:09 – 16:00
https://www.youtube.com/watch?v=sC4o9AuysWw&feature=youtu.be

Wykonajcie poleceniana stronie 82-83. Znaki zmartwychwstałego, które należy wkleić to: paschał (żółta świeca z literami Ʌ i Ω) i baranek wielkanocny

Na koniec radośnie zaśpiewajcie:
https://www.youtube.com/watch?v=dA7x-nx7WtY&feature=youtu.be

Słowa piosenki:

Dotknął mnie dziś Pan

I radość ogromną w sercu mam.O Alleluja!

Z tej radości chcę śpiewać i klaskać w dłonie swe.

/ Więc wszyscy razem chwalmy Go

Za to, że trzyma nas ręką swą./ 2x

Pozdrawiam radośnie, z Bogiem

s. Magdalena

Język angielski

Hello everyone! Witam Was!
Czy potrafisz powiedzieć, jaka jest dzisiaj pogoda? Tak: It’s sunny.( its sani) = Jest słonecznie.
Teraz powtórz poznane nazwy jedzenia. Otwórz podręcznik na s. 84 i wskazując produkty na zdjęciu nazwij je po angielsku albo zagraj w grę. Znajdziesz w niej wszystkie produkty żywnościowe, które pojawiły się w historyjce. Nowe słówka to: honey (hani) – miód, sweet (słit) – słodki. Niedźwiadek mówił: I want somethig sweet to eat ( aj łont samfing słit tu it). czyli Ja chę coś słodkiego do jedzenia. Oto link do gry: (połącz w pary zdjęcia z jedzeniem z wyrazami)
https://wordwall.net/pl/resource/1080344/angielski/bugs-team-1-story-food
Czy pamiętasz historyjkę „The picnic„? Posłuchaj jej jeszcze raz i klaśnij w dłonie, gdy usłyszysz nazwę jedzenia: ham, cheese, tomato, chicken, carrot, yoghurt, banan, apple, honey: https://youtu.be/fOGr76JCSCQ SUPER!
Ostatnio uczyliśmy się zadawać pytanie o nasze upodobania kulinarne. Do tego celu używaliśmy pytania: DO YOU LIKE ….. ? ( du ju lajk) – Czy ty lubisz ….. ? Na to pytanie można odpowiedzieć: YES, I DO. ( jeśli coś lubimy) lub NO, I DON’T (jeśli czegoś nie lubimy). Aby je poćwiczyć, zagraj w grę: What does the baby bear like to eat? czyli Co niedźwiadek lubi jeść? Udzielaj odpowiedzi zgodnie z treścią historyjki.
https://wordwall.net/pl/resource/1587098/angielski/what-does-baby-bear-like-eathttps://wordwall.net/pl/resource/1587098/angielski/what-does-baby-bear-like-eat
Otwórz zeszyt ćwiczeń na s. 53 i wykonaj z. 1 (tylko pokoloruj ukryte na rysunkach produkty) i z. 2 (Wzory wyrazów znajdziesz w podręczniku na s.84)
Well done! Dobra robota!
Goodbye! Do widzenia p.Basia

Dla chętnych!!!
Zagraj w grę: Ułóż wyrazy z podanych liter. Wzory wyrazów znajdziesz w podręczniku na s.84: https://wordwall.net/pl/resource/1329884/food

Kochani! Witam Was w czwartek. Pięknie pracujecie! Jestem z Was dumna!!! Brawo 🙂

Dzisiaj zastanowimy się nad ważnym pytaniem: Co to znaczy dobre wychowanie? Zaczynamy!

Temat: Kwoka.

Edukacja wczesnoszkolna

1. Przygotujcie proszę podręczniki, ćwiczenia i zeszyty z języka polskiego.

Otwórzcie podręczniki na str. 64 i przeczytajcie wiersz Jana Brzechwy „Kwoka” lub posłuchajcie wiersza tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=DEYO0J78ycw

2. Ustnie odpowiedzcie na 3 pierwsze pytania zamieszczone pod wierszem na str. 64. Porozmawiajcie z rodzicami o tym co to znaczy dobre wychowanie.

3. Otwórzcie zeszyty z j. polskiego i wykonajcie zad. 2 i 3/65 (z podręcznika).

4. W ćwiczeniach z j. polskiego wykonajcie zadnie 1 i 2/55.

Zajęcia ruchowe

Spróbujcie wykonać chociaż połowę lekcji, jeżeli ktoś dotrwa do końca to znaczy, że jest Mistrzem 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=6WDctpWeRiQ

Zadania dla chętnych

Ćw. polonistyczne, str. 56/3,4
Zadania z treścią: https://learningapps.org/view5200270
Kurze piórko: https://www.youtube.com/watch?v=OyCSH9gS3aE

Środa – 22.04.2020r.

Witajcie w kolejnym dniu nauki. Zaczniemy od zajęć komputerowych, później poznamy liczbę 17, oraz głoskę miękką „si”. Na koniec naszych zmagań zaproszę Was na zajęcia ruchowe 🙂

Temat: Zwierzęta wokół nas.

Zajęcia komputerowe

Otwórzcie ćwiczenia do zajęć komputerowych na str. 40-41. Poproście dorosłego o przeczytanie tekstu. Wykonajcie ćw. 1,2 na komputerze w programie Word. Dla Chętnych dzieci – ćwiczenie 3 które znajduje się na płycie. Powodzenia!!!

Edukacja wczesnoszkolna

1. Wyjmijcie proszę podręczniki, ćwiczenia i zeszyty z matematyki.

Otwórzcie elementarz na str. 24 i obejrzyjcie film: https://www.youtube.com/watch?v=lYVf25xAHl8 do minut- 4:39.

2. Otwórzcie ćwiczenia z matematyki na str. 31, wykonajcie zad. 1, 2 i 3. Zapiszcie w kratkach liczbę 17.

3. W zeszycie z matematyki zapiszcie działania i obliczcie je.

Wykonane zadania prześlijcie na naszą platformę.

4. Zróbcie sobie przerwę. Zaśpiewajcie piosenkę z wczorajszych zajęć muzycznych.

5. Przygotujcie podręcznik, ćwiczenia i zeszyty z j. polskiego.

Otwórzcie podręcznik na stronie 61. Posłuchajcie/przeczytajcie tekst. Odszukajcie wyrazy zawierające spółgłoskę miękką – „si”.

6. Otwórzcie ćwiczenia z j. polskiego. Wykonajcie str. 52.
Podczas wykonywania zadań możesz skorzystać z pomocy filmu: https://www.youtube.com/watch?v=7EYpyEGETEs&feature=youtu.be

7. Czas na przerwę – masażyk „Kanapka”:

Najpierw chleb pokroję (uderzamy lekko brzegami dłoni po plecach dziecka),
Potem posmaruję (głaszczemy całą powierzchnią dłoni plecy),
Na to ser położę (przykładamy wiele razy i na krótko dłonie do pleców),
Pomidora dołożę (rysujemy małe kółka na plecach),
I posolę i popieprzę (dotykamy delikatnie plecy, przebierając palcami),
Żeby wszystko było lepsze (masujemy).
Już nie powiem ani słowa, bo kanapka jest gotowa! https://www.youtube.com/watch?v=yM58cz4OEMw

8. Wróćcie do ćwiczeń z j. polskiego. Otwórzcie je na stronie 53, wykonajcie zadanie 3.

9. Obejrzyjcie krótki film: https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U

10. Otwórzcie ćwiczenia na stronie 54 i wykonajcie zadanie 5,6,7.

11. Na koniec zagadki:

Choć się zielonej trawy naje, to jednak białe mleko daje.
Bywa siwy, gniady, kary. Wozi ludzi i ciężary.
Słabo fruwa, choć to ptak. A jak śpiewa? – ko, ko,dak.
Krzywo chodzi niebioraczka, lubi pływać, zwie się…
Chodzą zwykle jedna za drugą. Gęgają, wyciągając szyję długą.
Podczas upału, mrozu i pluchy one na sobie noszą kożuchy.

Zajęcia ruchowe

Spróbujcie wykonać połowę lekcji, jeżeli ktoś dotrwa do końca to znaczy, że jest Mistrzem 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE

Zadania dla chętnych

Podręcznik z matematyki str. 23.
Ćwiczenia polonistyczne zad 4 str. 53.

Kaligrafia str. 48 (2 część z „si”)
Kogut: https://www.youtube.com/watch?v=orI_yF1YKrk

Wtorek – 21.04.2020r.

Religia

Chrystus Zmartwychwstał! Alleluja!

Drogie dzieci, dzisiejszy temat to: Jezu ufam Tobie – Niedziela Miłosierdzia Bożego,

Zobacz fragment programu (od 9:10 min do 11:14): https://www.youtube.com/watch?v=WJ9c0lJPCRQ&feature=youtu.be

Pokoloruj obrazek, a jeśli nie masz możliwości wydrukowania to spróbuj sam narysować Pana Jezusa.

Podczas kolorowania posłuchaj piosenkę: https://youtu.be/ZrMBAP9gtlA

Pozdrawiam serdecznie, z Bogiem

s. Magdalena

Kochani! Witam Was we wtorek. Przed nami kolejny dzień nauki. Dzisiaj 3 edukacje wczesnoszkolne oraz zajęcia muzyczne. Miłego dnia! 🙂

Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Na wiejskim podwórku.

1. Przygotujcie podręczniki i ćwiczenia z j. polskiego.

2. Otwórzcie podręczniki na stronie 60. Posłuchajcie/przeczytajcie tekst. Porozmawiajcie z rodzicami na jego temat. Odpowiedzcie na pytania: Co robiły kury? Co robił kogut? Co robiła kobyła Jaśmina? Odszukajcie w tekście wyrazy zawierające „ś”.

3. Możecie wykonać zadania z pomocą filmu: https://www.youtube.com/watch?v=rOeRtEP6k_I&feature=youtu.be

4. Otwórzcie ćwiczenia z j. polskiego. Wykonajcie str. 50.

5. Czas na przerwę: https://www.youtube.com/watch?v=zxntyealq1g

6. Wróćcie do ćwiczeń z j. polskiego. Otwórzcie je na stronie 51, wykonajcie zadanie 2 i 4.

7. W zeszycie z j. polskiego przyklejcie karteczkę ze spółgłoską miękką „ś” – pokolorujcie schemat.

Przepiszcie zdania do zeszytu:
Ślimak myśli o jedzeniu. Struś skubie pióra z ogona. Gęś Gęgula nastroszyła pióra.

Zakończcie wszystko kolorowym szlaczkiem.
Przepisane zdania prześlijcie na naszą platformę. Czekają oceny:)

8.Czas na odpoczynek: https://wordwall.net/pl/resource/912412/wf/wf-zwierzaki-pani-kasia

9. Teraz będą Wam potrzebne książki z matematyki: podręcznik i ćwiczenia.
Otwórzcie podręcznik na stronie 22. Wykonajcie ustnie z rodzicami zadania z tej strony. Następnie otwórzcie ćwiczenia matematyczne na str. 30, wykonajcie zadanie 1,2,3.

Muzyka

Myślę, że znacie tą piosenkę, jeśli nie – posłuchajcie i spróbujcie śpiewać. https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA Piosenka trwa do minuty 4:25.

Możecie wykonać grzechotkę z butelki po napoju, wsypując do niej coś sypkiego (np. ryż lub kaszę). Zagrajcie na instrumencie perkusyjnym do piosenki.
Grzechotka: https://www.youtube.com/watch?v=bpcYsyYDUZk

Zadania dla chętnych:

Ćw. polonistyczne str. 51/3.
Kaligrafia z j. polskiego str. 48 (część 1 z „ś”).
Kot i mysz z papieru: https://www.youtube.com/watch?v=eEO7-UlXYaA

Szachy

Temat: Figury geometryczne – powtórka.

Spróbujcie rozwiązać zagadki matematyczne pod linkiem: https://www.matzoo.pl/klasa1/6

Na pewno świetnie sobie poradzicie.

Pozdrawiam p. Asia

Szachy

Dzień dobry. Kto ma ochotę to może zagrać  w turnieju szachowym. Potrwa 45 minut. To łatwe- trzeba się tylko zarejestrować w serwisie: http://www.lichess.org, a potem kliknąć w link: https://lichess.org/tournament/q75tQw43.

Turniej jest przeznaczony dla dzieci z klas 1-3.

Pozdrawiam, Paweł Więcek

Zajęcia rozwijające kreatywność

Na dzisiejszych zajęciach wykonamy kwitnące wiosenne drzewo. Przygotujcie białą kartkę z bloku technicznego czyli sztywną. Teraz wyszukajcie w zeszycie papierów kolorowych kartkę w kolorze brązowym; możecie użyć kartki z kolorowego bloku rysunkowego. Ołówkiem narysujcie pień drzewa i przyklejcie na białą kartkę. Teraz dorysujcie brązowym mazakiem lub kredką kilka gałązek. Przygotujcie farby w kolorach: jasnozielonym i różowym (wymieszaj czerwoną farbę z białą). Teraz nabieraj różową farbę i rób pędzlem „pieczątki” wokół gałązek. To będą kwiatki na drzewach. Poczekaj chwilę aż wyschną. Następnie weź zieloną farbę i zrób kilka „pieczątek” pomiędzy kwiatkami. To będą rozwijające się listki.

Zainspiruj się:

kwitnące drzewko

Miłej zabawy!

Pozdrawiam! p.Basia

Poniedziałek – 20.04.2020r.

Witajcie Kochani w kolejnym dniu nauki w domu. Mam nadzieję, że wolny czas upłynął Wam przyjemnie. Pięknie pracujecie! Brawo! Dzisiaj mamy 3 edukacje wczesnoszkolne. Porozmawiamy o tym co dzieje się wiosną na polu. Pozdrawiam Was serdecznie, pani Dorota 🙂


Temat: Na polu.

Edukacja wczesnoszkolna

Bardzo proszę przygotujcie sobie do naszej lekcji podręcznik i ćwiczenia z j.polskiego.

1. Otwórzcie proszę podręczniki na stronie 58-59, następnie włączcie filmik: https://www.youtube.com/watch?v=BjcsTs5UgVg&feature=youtu.be

2. Odpowiedzcie na pytania znajdujące się w podręczniku na stronie 59.

3. Włączcie kolejne filmiki, z których dowiecie się co to są rośliny okopowe oraz jak powstają niektóre produkty:
https://www.youtube.com/watch?v=25v7UhuUExM&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA&feature=youtu.be

4. Czas na przerwę: zróbcie 3 podskoki, 3 skłony, 3 przysiady, 3 pajacyki.

5. Otwórzcie ćwiczenia z j. polskiego na stronie 48. Wykonajcie zadane 1, 2, 3, 4. Możecie skorzystać z filmiku, który wyjaśnia co i jak należy wykonać: https://www.youtube.com/watch?v=S3046aviKFA&feature=youtu.be

6. Zróbcie sobie małą przerwę:
https://wordwall.net/pl/resource/912412/wf/wf-zwierzaki-pani-kasia

7. Teraz będą Wam potrzebne książki z matematyki: podręcznik i ćwiczenia.

Otwórzcie elementarz z matematyki na str. 21. i obejrzyjcie film: https://www.youtube.com/watch?v=QGnYJNTRA6E

8. Otwórzcie ćwiczenia z matematyki, str. 29, wykonajcie zad. 1, 2 i 3 . Zapiszcie w kratkach liczbę 16.

Zadania dla chętnych

Wykonaj wybraną stronę z kaligrafii matematycznej.
Układanie wyrazów z sylab:
https://www.buliba.pl/nasze-gry/gry-edukacyjne/sklep-z-sylabami.html

Język angielski

Hello everyone! Witam Was wszystkich bardzo serdecznie!
Dzisiaj oglądniecie historyjkę pt.”The picnic” czyli „Piknik„. Nasi podręcznikowi bohaterowie czyli Colin gąsienica, Gary świetlik, Lucy biedronka, Bella pszczółka wybierają się właśnie na piknik. Do kosza piknikowego spakowali różne smakołyki. Podczas pikniku spotykają płaczącego niedźwiadka czyli „Baby bear„(bejbi ber). Okazuje się, że miś jest głodny czyli hungry (hangri).
W historyjce będziecie słyszeli pytania, w których robaczki pytają misia czy lubi dany produkt np.: DO YOU LIKE CHICKEN, BABY BEAR? ( du ju lajk tsziken, bejbi ber) czyli Czy lubisz kurczaka, misiu?
Miś najczęściej odpowiada: NO, I DON’T. (noł aj dont) czyli Nie, ja nie lubię.
Miś mówił, że chciałby czegoś słodkiego do jedzenia: I want something sweet to eat. (aj łont samfing słit tu it)
Jak zapewne wiecie przysmakiem misiów jest…….. . Tak Miód czyli Honey (hani)
Bears like honey! Misie lubią miód. Honey is sweet! Miód jest słodki!
Oglądnijcie film, a dowiecie się, co wymyśliła drużyna robaczków, żeby pomóc misiowi: https://youtu.be/fOGr76JCSCQ
Mam nadzieję, że podobała Wam się historyjka! Już wiecie, jak robaczki pomogły głodnemu misiowi. Tak, idą do domu pszczólki Belli i zabierają duży słoik miodu dla misia czyli a big jar of honey (e big dżar of hani).
Wykonajcie w zeszycie ćwiczeń z. 1 na s.52 zgodnie z poleceniem. Otwórzcie podręczniki na s. 54-55 i spójrzcie na ilustracje, a następnie przyklejcie naklejki. W środku zeszytu ćw. jest wkładka i na jej ostatniej stronie znajdziecie naklejki Unit 5 str.52 ćw.1. Przyklejcie na obrazek „a” kurczaka i szynkę, na obrazku „b” ser i jogurt, na obrazku „c” marchewkę i pomidory, a na obrazku „d” słoik miodu.
Teraz zróbcie ćwiczenie 2 s.52 zgodnie z poleceniem.
Great! Wspaniale!
Goodbye! Do widzenia! p.Basia
🙂

Piątek – 17.04.2020r.

Witajcie Drodzy Uczniowie! Jestem bardzo zadowolona z Waszej pracy. Radzicie sobie doskonale. Brawo!

Dzisiaj porozmawiamy o bezpieczeństwie i o tym jak należy się zachować w sytuacji zagrożenia. Na zajęciach potrzebne będą podręczniki oraz ćwiczenia z j. polskiego. Zapraszam Was najpierw na zajęcia ruchowe. Zaczynamy 🙂

Temat: Kto nam pomaga?

Zajęcia ruchowe

Dzisiaj zumba. Bawcie się świetnie:) https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q

Edukacja wczesnoszkolna

1.Na początek kilka zagadek:

Pożar, pożar, straszna sprawa, dym widać w oddali.
Kto tak szybko drogą jedzie, kiedy dom się pali?

Kto na skrzyżowaniu, bez obawy staje,
bo ręką zatrzyma auta i tramwaje?
Bystrym okiem, dobrym słuchem, kieruje drogowym ruchem.

Kto tak prędko, na sygnale do chorego jedzie.
Jeśli trzeba do szpitala prędko go zawiezie?

2. Zobaczcie filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=kzMubL2dHAk

3. Otwórzcie teraz podręczniki z j. polskiego na stronie 56-57 i przyjrzyjcie się ilustracjom.

Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

– Na czyją pomoc możemy liczyć, gdy wydarzy się coś niedobrego?

– W jaki sposób policja, straż pożarna i pogotowie pomagają ludziom?

– Wymieńcie numery alarmowe. Jeżeli ich jeszcze nie znacie proszę nauczcie się ich na pamięć.

– Czy wiecie co należy powiedzieć, kiedy chcecie wezwać pomoc przez telefon?

4. Zobaczcie proszę filmik, a będziecie wiedzieć, jak należy prawidłowo wezwać pomoc.
https://www.youtube.com/watch?v=i5AceLZJVjY

5. Czas na odpoczynek. Zaproście do wspólnej zabawy rodzeństwo lub rodziców:)
https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg

6. Teraz mały test. Proszę dopasujcie numery alarmowe do ilustracji https://learningapps.org/display?v=p4nd82i6n20

7. Otwórzcie ćwiczenia z j. polskiego na str. 46 – 47 i wykonajcie ćwiczenie 1, 2 oraz 3.

8. Otwórzcie proszę jeszcze raz podręcznik na stronie 54 i spróbujcie przeczytać tekst.

– Powiedzcie co się wydarzyło, gdy Magda została sama w domu?

– Czy wiecie jak powinno się zachować dziecko, gdy zostaje samo w domu? Porozmawiajcie o tym z rodzicami.

9. Spójrzcie na ilustracje w podręczniku, str. 55.
– Opowiedzcie co zostało na nich pokazane.
– Co sądzicie o zachowaniu dzieci?
– Porozmawiajcie proszę z rodzicami o tym, dlaczego należy być ostrożnym w kontaktach z nieznajomymi i jak należy się wtedy zachować.

10. Otwórzcie proszę ćwiczenia do edukacji polonistycznej na stronie 44 i spróbujcie wykonać ćwiczenie 1, 2 i 3.

Zadania dla chętnych

Ćw. polonistyczne, str. 45/4 i 5.
Ćw. polonistyczne, str. 47/4.
Ozdoby z papieru: https://www.youtube.com/watch?v=6OMdJ1X_sbM

Czwartek – 16.04.2020r.

Religia

Kochane Dzieci chcę się z wami podzielić radosną wiadomością, że CHRYSTUS ZMARTWYCHWSTAŁ! ALLELUJA!

Na takie pozdrowienie odpowiadamy PRAWDZIWIE ZMARTWYCHWSTAŁ! ALLELUJA!

Mam nadzieję, że pięknie spędziliście święta. Na początek zaśpiewajmy: https://youtu.be/diX38k_Be70

Otwórzcie podręczniki na stronie  80, gdzie znajdziecie temat: W Wielką Sobotę odwiedzamy Jezusa.

Popatrzcie uważnie na obrazek na stronie 80. Widzimy na nim udekorowany kwiatami grób Pana Jezusa. Nad leżącym Jezusem jest puste miejsce, w które trzeba wkleić naklejkę z monstrancją. Osoby modlące się do Pana Jezusa, które klęczą prze Jego grobem trzymają koszyki ze święconką. Popatrzcie na stronę obok i nazwijcie to co znajduje się w koszyku. Czy na Waszym stole wielkanocnym znajdowały się podobne pokarmy? Pokoloruj koszyk, oraz rozwiąż zagadkę. Rozwiązanie wpisz w linie i narysuj w ramce.

Zadanie domowe (TERMIN DO 21.04)

Proszę przesłać zdjęcia uzupełnionych ćwiczeń z lekcji 38 i 39

Radosnego Alleluja!

Pozdrawiam, z Bogiem

s. Magdalena

Język angielski

Hello! Witajcie!
Zaśpiewaj piosenkę na powitanie: https://youtu.be/1l6x2aix98I . Oto tłumaczenie:
Witaj! Jak się masz?
Mam się dobrze / wspaniale / cudownie.
Opisz, jaka dzisiaj jest pogoda? Oglądnij film i powtórz słówka za pomocą których, możesz opisać pogodę: https://youtu.be/CXKj7bm4Ops. SUPER!
Gdy chcesz powiedzieć w j. angielskim, że coś lubisz, wtedy powiedz: I like ….. . Gdy chcesz powiedzieć, że czegoś nie lubisz, wtedy powiedz: I don’t like … .
Oglądnij film i powtarzaj usłyszane zdania: https://youtu.be/W_siaVSv3Qs
GREAT! ŚWIETNIE!
Otwórz podręcznik na s.53 na zadaniu 2. Na rysunku znajdują się trzy talerze: a, b i c , a na nich różne produkty. Przy każdym produkcie znajdują się uśmiechnięte i smutne buźki. Powiedz o każdym produkcie odpowiednie zdanie, np.:
Talerz a: I like tomatoes. I don’t like yoghurt. I like ham.
Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zad. 1 i 2 ze s. 51 zgodnie z poleceniem.
Bye-bye! Do widzenia! p. Basia

Witajcie kochani! Dzisiaj mamy krótki dzień, ale bardzo urozmaicony! Zapraszam Was na matematykę, muzykę i zajęcia ruchowe. Zaczynamy 🙂

Temat: Ostrożności nigdy za wiele.

Edukacja wczesnoszkolna

1. Czas na sprawdzenie Waszych umiejętności matematycznych. Otwórzcie ćwiczenia z matematyki i wykonajcie zadania na stronie 25 -26.

Poproście rodziców o przesłanie zdjęcia na naszą platformę.
Powodzenia!

Zajęcia ruchowe

Pobawcie się razem z dziećmi:)
https://www.youtube.com/watch?v=3e2zmlfgGqo&list=PLu-PQjO_Kbyfgilfb0v3YXeRZRiBCu-jo&index=5

Muzyka

Posłuchajcie piosenki „Znam numery alarmowe”. Jeśli macie ochotę śpiewajcie razem z dziećmi.
https://www.youtube.com/watch?v=EoeHbcDItx0

Zadania dla chętnych

Ćw. matematyczne, str 27-28

http://pisupisu.pl/klasa1/odkrywanka-12

Środa – 15.04.2020r.

Witajcie kochani po krótkiej przerwie świątecznej. Mam nadzieję, że ten szczególny czas spędziliście miło, przyjemnie i troszkę odpoczęliście od nauki! Przed nami nowe wyzwania! Dzisiaj zajęcia komputerowe, trochę matematyki i języka polskiego. Na koniec zajęcia ruchowe 🙂 Zaczynamy!

Temat: Wyruszamy na rowerowy szlak.

Zajęcia komputerowe

Dzisiaj pomożemy wiewiórce pozbierać przysmaki. Aby to zrobić przypomnimy sobie zajęcia komputerowe, na których poznaliśmy zasady programowania. Jeśli nie pamiętacie, otwórzcie ćwiczenia do zajęć komputerowych na str. 20-21. Następnie wydrukujcie kartę pracy (jeśli nie macie takiej możliwości przerysujcie na kartce w kratkę rysunek) i postępujcie zgodnie z podaną instrukcją. Czekam na zdjęcia z rozwiązaniami! Życzę Wam powodzenia!

Edukacja wczesnoszkolna

Do zajęć potrzebne będą: podręcznik, ćwiczenia oraz zeszyt z j. polskiego.

1. Otwórzcie podręcznik na str. 52-53. Następnie obejrzyjcie fragment filmu (wysłuchacie opowiadania, odszukacie w nim wyrazy z dwuznakiem „dz”, nauczycie się zapisać dwuznak oraz zapoznajcie się z wyrazem dzwonek, który ma wiele znaczeń). Film oglądamy od 1:39-8:10. https://youtu.be/Mo_OraTeSF8?list=TLPQMTMwNDIwMjCiGC1FEeu9Dw&t=99

2. Otwórzcie ćwiczenia z j. polskiego i wykonajcie str. 42 oraz ze str, 43 zad.3.

3. Czas na krótką przerwę, wykonajcie:

– 5 przysiadów,
– 5 podskoków na prawej nodze,
– 5 podskoków na lewej nodze.

4. W zeszycie z j. polskiego przyklejcie karteczkę z dwuznakiem „dz” – pokolorujcie schemat.

Przepiszcie zdania do zeszytu: Zadzwonił dzwonek na lekcje. Marzena bardzo lubi rydze i rodzynki. W dzbanku są żonkile i róże.
Pod zdaniami wykonajcie piękny wiosenny szlaczek.

5. Przygotujcie proszę podręcznik i ćwiczenia matematyki.
Otwórzcie podręcznik na str. 20 oraz obejrzyjcie film. https://www.youtube.com/watch?v=tlFdowTjjVw
Wykonajcie ustnie zad. 1, 2, i 3/20.

6. Otwórzcie ćwiczenia z matematyki na str. 24, wykonajcie zad. 1, 2, 3 i 4. Zapiszcie w kratkach liczbę 15.

Zajęcia ruchowe

Ćwiczcie razem  🙂 Milej zabawy!
https://www.youtube.com/watch?v=pQjB7kgnQpI&list=OLAK5uy_nfyZnGeuNkxA53PJtX6MxY936fXoXnkKc

Zadania dla chętnych

Ćw. polonistyczne, str. 43/4.
Kaligrafia z j. polskiego str. 47.

Utrwalenie nazw miesięcy: https://www.matzoo.pl/klasa1/miesiace-poziom-zaawansowany_6_343

Środa – 08.04.2020r.

Witajcie kochani!

Przed nami ostatni dzień nauki przed świętami, dlatego tematyka będzie świąteczna. Zaczniemy od zajęć komputerowych, później zajęcia edukacji wczesnoszkolnej i plastyka z panią Olą. Mam nadzieję, że będzie miło i przyjemnie 🙂

Temat: Wielkanocne zwyczaje.

Zajęcia komputerowe

Wykonajcie w programie paint piękną, kolorową pisankę.

Edukacja wczesnoszkolna

1. Na początek obejrzyjcie filmik, przedstawiający zwyczaje świąteczne: https://www.youtube.com/watch?v=r-to1UXYMUA

2. Otwórzcie podręczniki z j. polskiego na stronie 74, przeczytajcie wiersz oraz odpowiedzcie na pyt. 1 pod wierszem.

3. Otwórzcie ćwiczenia na stronie 68, wykonajcie zadanie 1 i 2 oraz zadanie 3 i 4/69.

4. Mała przerwa dla Was: zróbcie 3 okrążenia po pokoju, wykonajcie 5 pajacyków oraz 3 podskoki na jednej lewej nodze i 3 podskoki na prawej nodze.

Plastyka

W tym tygodniu przygotowujemy się już do Świąt Wielkanocnych, dlatego dzisiejsza praca plastyczna jest w tym temacie. Pracę plastyczną wykonujecie na ocenę. Proszę o przesłanie zdjęć na naszą platformę.

Zadania dla chętnych

Zajączek: https://www.facebook.com/watch/?ref=saved&v=559347998027322

Kartka wielkanocna: https://www.youtube.com/watch?v=7naE8mGTztE

Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych życzę Wam i Waszym rodzinom dużo zdrowia, spokoju i radości! Pani Dorota 🙂

WESOŁYCH ŚWIĄT!

Wtorek – 07.04.2020r.

Religia

Szczęść Boże kochani uczniowie klasy 1a

Temat: Pan Jezus umiera na krzyżu z miłości do nas. (strona 78-79)

W ostatnią niedzielę, czyli Niedzielę Palmową rozpoczęliśmy Wielki Tydzień. Najważniejszy czas w całym roku. Każdy dzień tego tygodnia nazywamy wielkim: Wielki Wtorek, Wielki Czwartek, Wielki Piątek. Po Wielkiej Sobocie nadejdzie najradośniejsza niedziela w całym roku, czyli Niedziela Wielkanocna. Nareszcie będziemy świętować Zmartwychwstanie Pana Jezusa!

Ale zanim zaśpiewamy radosne Alleluja. Dzisiaj dowiemy się co wydarzyło się w Wielki Piątek.

Zobaczcie film od minuty 15:41
https://youtu.be/RM6YAfIl6Z4?t=937

następnie wykonajcie polecenia w podręczniku na stronach 78-79

Pamiętajcie Pan Jezus umarł na krzyżu z miłości do nas. Aby nam otworzyć bramę do nieba!

Pomódlmy się wspólnie dziękując Panu Jezusowi za Jego miłość: Któryś za nas cierpiał rany – Jezu Chryste zmiłuj się nad nami (3x)

Czekam na wasze oceny za palmy! Przypominam, że rodzice mają ocenić prace swoich dzieci (strona 75) i przesłać oceny na dziennik elektroniczny albo maila: s.magdalenakumorek@gmail.com

Pamiętam o Was w modlitwie i serdecznie pozdrawiam

z Bogiem, s. Magdalena

Kochani! Witam Was we wtorek. Dzisiaj założymy hodowlę rzeżuchy, poznamy dwuznak „rz” i nauczymy się świątecznej piosenki. Macie też zajęcia kreatywne, religię i szachy. Miłego dnia 🙂

Temat: Wiosna nad rzeką.

Edukacja wczesnoszkolna (3 lekcje)

1. Załóżcie w domu hodowlę rzeżuchy. Potrzebne będą:
– nasiona rzeżuchy;
– talerzyk, słoiczek, tacka lub skorupki z jajka;
– podłoże: wata, ręcznik papierowy, lignina lub ziemia;
– woda do podlewania.
Postępujcie zgodnie z filmikiem. Rzeżucha to świetna dekoracja świąteczna, jest również bardzo zdrowa!
https://www.youtube.com/watch?v=MfCoSQRMgfk

2. Wyjmijcie podręczniki z j. polskiego na str.47. Przeczytajcie tekst. Porozmawiajcie z rodzicami na jego temat. Zwróćcie uwagę, na dwojaki sposób zapisania głoski „ż”. Jako „ż” i jako dwuznak „rz”.

3. Popatrzcie, w jaki sposób piszemy małą i wielką literę: https://www.youtube.com/watch?v=TeQzxNcxenc

4. Otwórzcie ćwiczenia z j. polskiego. Wykonajcie zadania ze str. 38.

5. W zeszycie z j. polskiego przyklejcie karteczkę z dwuznakiem „rz” – pokolorujcie schemat.

Przepiszcie zdania do zeszytu: Marzena rzuca okiem na morze. Marzec przyniósł ciepły wiatr. Brzoza się kołysze. Zwierzęta budzą się z zimowego snu.

6. Czas na przerwę:
https://www.youtube.com/watch?v=zxntyealq1g

7. Czas na matematykę. Otwórzcie zeszyty z matematyki. Napiszcie 5 działań na dodawanie i 5 na odejmowanie w zakresie 14. Wykonajcie zdjęcie i prześlijcie na naszą platformę.

Muzyka

Posłuchajcie piosenki świątecznej: https://www.youtube.com/watch?v=9pCJGz1jOzk
Śpiewajcie razem dziewczynką.

Zadania dla chętnych

Ćw. matematyczne str. 23/1 i 2.
Kaligrafia z j. polskiego str. 46
Krótki film o koronawirusie: https://www.youtube.com/watch?v=H0mx90NbvuM&feature=youtu.be
Pisanki wielkanocne: https://www.youtube.com/watch?v=bKHunXK0WpQ

Zajęcia kreatywne

Witajcie!

Dzisiaj zachęcam Was do zrobienia pracy o tematyce świątecznej.

Przygotujcie kartkę z bloku technicznego czyli sztywną. Na niej będziemy umieszczać wycięte elementy. Z papieru kolorowego wytnij koszyczek w kolorze brązowym. Jeżeli Twój papier kolorowy jest wielkości kartki z bloku to zagnij ją na pół, odetnij. Teraz obetnij rogi w dolnej części kartki. Przygotowany koszyczek przyklej w dolnej część kartki. Zrób uchwyt – możesz wykorzystać bibułkę, skręcić pasek z bibułki i nakleić. Wytnij z papieru kolorowego 3 jajka i przyklej tak, aby wystawały z koszyczka.

Oto wzór, którym możesz się zainspirować!

Pozdrawiam! p.Basia

Zajęcia szachowe

Temat: Obrona.

Witam Was, spróbujcie obronić swoje bierki .

Jesteście białymi bierkami (kliknijcie w podany link): https://lichess.org/learn#/7/1

Pozdrawiam p. Asia

Poniedziałek – 06.04.2020r.

Witajcie w kolejnym dniu nauki w domu, dzisiaj macie j. angielski i 3 godziny edukacji. Na pewno świetnie sobie poradzicie! Życzę Wam miłego dnia 🙂 pani Dorota

Edukacja wczesnoszkolna

Bardzo proszę przygotujcie sobie do naszych lekcji podręcznik, ćwiczenia i zeszyt z języka polskiego. Później potrzebny będzie elementarz z matematyki i ćwiczenia.

Temat: Co słychać u zwierząt?

1. Na początek zagadki:
– Można ją spotkać na łąkach w złocistych promieniach słonka, czerwona w czarne kropeczki, maleńka, skrzydlata to …
– Skacze po trawie od rana, chociaż się boi bociana, do stawu szybko umyka, chowa się też pod kamykiem…
– Wylegując się na słońcu, w kłębuszek się zwija, wije się wśród ściółki leśnej, syczy, gdy się do niej zbliżysz, to zygzakowata….

2. Otwórzcie proszę podręczniki na stronie 46, włączcie filmik: https://www.youtube.com/watch?v=C42msXW43V0

3. Przeczytajcie jeszcze raz tekst ze str. 46 i odpowiedzcie na pytania:
– Co krąży nad polami?
– Co robią niektóre zwierzęta?
– Co robi żaba, a co robią jeże?

4. Czas na krótką przerwę:
Możecie napić się wody, zjeść coś, popatrzeć w okno, pospacerować po pokoju, wziąć 3 głębokie wdechy.

5. Literę „ż” zapisujemy tak samo jak „z” tylko dodajemy kropkę nad literką.

6. Otwórzcie ćwiczenia z j. polskiego na stronie 36, w wyrazach napisanych na górze strony zaznaczcie literę „ż” odpowiednim kolorem, oraz „falbankami” podział na sylaby. Wykonajcie zadanie 1 i 2 ze strony 36.

7.  W zeszycie z j. polskiego przyklejcie karteczkę z literką – pokolorujcie schemat. Przepiszcie z podręcznika 8 wyrazów z „ż”.

8. Zróbcie sobie małą przerwę: skaczcie jak żaba do refrenu piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s

9. Otwórzcie elementarz z matematyki na str. 17 i obejrzyjcie film: https://www.youtube.com/watch?v=4UlquUE-nKM

10. Otwórzcie ćwiczenia z matematyki, str. 22, wykonajcie zad. 1, 2 i 3. Zapiszcie w kratkach liczbę 14.

Zadania dla chętnych

Literka „ż” w kaligrafii s. 45.

Ćw. polonistyczne, zad.3 i 4/37

Dziewczynki tu zadanie dodatkowe specjalnie dla Was:
https://www.facebook.com/watch/?ref=saved&v=573409146604199

Język angielski

Today’s lesson is about Easter! czyli Dzisiejsza lekcje będzie o tradycjach wielkanocnych i o symbolach, z jakimi kojarzą Wam się te święta!
Oglądnij film, poznasz symbole związane z Wielkanocą: https://youtu.be/5BH0LjFanSY
Otwórz podręcznik na s.78 z.1, znajdziesz tam listę ze słówkami, nazwij obrazki po angielsku:

  1. rabbit / bunny – królik
  2. chick (czik) – kurczaczek
  3. Easter egg (iste eg) – jajko wielkanocne
  4. Flowers (flałers) – kwiaty
  5. basket (baskit|) – koszyk
    Popatrz na rysunek w z.3 s.78 – dzieci zbierają jajka do koszyków. W wielkanocną niedzielę czyli Easter Day, brytyjskie dzieci szukają czekoladowych jajek w ogrodzie. Zabawa nazywa się „Easter egg hunt”. Wygrywa to dziecko, które zbierze do koszyka najwięcej jajek.
    Popatrz na rysunek z.2 s.78, policz, ile jest króliczków? Tak, 5 króliczków. A teraz policz po angielsku. Policz ile jest jajek? – 5; Jakiego są koloru? – red, yellow, blue, green, pink. SUPER!
    Posłuchaj piosenki i wskaż odpowiednie króliczki oraz jajka zgodnie z nagraniem. Piosenka „Five little rabbits”: https://youtu.be/WpiLCCIpGQg
    Oto tekst i tłumaczenie:
    Five little rabbits go out to play – Pięć króliczków wychodzi do ogródka, żeby się pobawić
    And hunt for eggs on Easter Day – i aby poszukać jajek w niedzielę wielkanocną
    One little rabbit finds a big, red egg – jeden króliczek znajduje duże, czerwone jajko
    Eats it all and runs away! – zjada je całe i ucieka!
    Otwórz zeszyt ćwiczeń i wykonaj zadanie 1 i 2 ze s.76 zgodnie z poleceniami
    podpowiedź do z. 2: 1 – red, 2- yellow, 3 – blue, 4 – green, 5 – pink
    Great! Wspaniale!
    HAPPY EASTER! ŻYCZĘ WAM I WASZYM RODZICOM WESOŁYCH ŚWIĄT!
    Bye-bye! Do widzenia. p.Basia

Piątek – 03.04.2020r.

Kochani, dzisiaj piątek! Zaczniemy od zajęć ruchowych przy muzyce, później będziemy uczyć się o wiośnie i wykonamy pracę plastyczną z panią Olą. Zapraszam:)

Temat: Szukamy wiosny.

Zajęcia ruchowe

Zapraszam dzisiaj na zumbę:
https://www.youtube.com/watch?v=SOBEPiqlz48

Edukacja wczesnoszkolna

Bardzo proszę przygotujcie do zajęć podręcznik, ćwiczenia i zeszyt z j. polskiego.

1.Obejrzyjcie krótki filmik na temat zwiastunów wiosny: https://www.youtube.com/watch?v=0J8-ca6vK_k

2. Otwórzcie podręczniki z j. polskiego na stronie 42. Przeczytajcie wiersz Władysława Broniewskiego „Pierwiosnek”/ poproście rodziców o przeczytanie. Odpowiedzcie na pytanie: 1,2 i 3/42. Następnie wykonajcie zadania ze strony 43 (ustnie).

3.Otwórzcie elementarze na stronie 44-45. Przyjrzyjcie się zamieszczonym tam ilustracjom. Porozmawiajcie o nich z rodzicami. Przepiszcie starannie do zeszytu zdania z elementarza.
(Już wiosna! Przyleciały skowronki….)

Wykonane zadanie prześlijcie na naszą platformę  https://classroom.google.com/

4. Mała przerwa dla Was: Zabawa paluszkowa ,,Pięć małpek”
W dżungli kilka małpek żyło (kręcimy młynek rękami)
a dokładnie pięć ich było (wysuwamy rozłożoną dłoń do przodu)
Pierwsza małpka taka mała (zaginamy mały palec)
Druga małpka wciąż skakała (zaginamy palec serdeczny)
Trzecia małpka wciąż płakała (zaginamy palec środkowy)
Czwarta małpka wciąż się śmiała (zaginamy palec wskazujący)
Piąta małpka tak śpiewała (pokazujemy kciuk)
W dżungli kilka małpek żyło (kręcimy młynek rękami)
A dokładnie pięć ich było. (wysuwamy rozłożoną dłoń

5. Otwórzcie ćwiczenia z j. polskiego na str. 34. Wykonajcie zad. 1 i 2.

Plastyka

Dziś macie do wybory trzy prace. Wybierzcie sobie jedną z nich. Wykonajcie zadanie razem z panią Olą. Na efekty czekam z niecierpliwością. Do wyboru: gąsienica, tęcza lub laptop.
Powodzenia!

Zadania dla chętnych

Ćw. polonistyczne, str. 35/3 i 4.

Zabawy plastyczne dla dzieci: https://www.youtube.com/watch?v=1qmiCGgUvMM

Deszczowa chmura: https://www.youtube.com/watch?v=928PGLsReSM

Czwartek – 02.04.2020r.

Drogi uczniu, dziś obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Zanim przystąpisz do lekcji ubierz się proszę na niebiesko i zrób sobie zdjęcie. Możesz też zachęcić do tego swoich domowników. Porozmawiaj z rodziną na temat autyzmu, możesz skorzystać z materiałów internetowych, w tym tych na stronie szkoły. Później możesz przystąpić do lekcji. Zastanów się przy tym proszę, jakie trudności napotykają w edukacji dzieci ze spektrum autyzmu.

Język angielski

Hello! Witajcie!
Opisz wyrazami lub zdaniami dzisiejszą pogodę, np.: It’s sunny. It’s cloudy. It’s cold. Jeżeli nie pamiętasz wyrazów i zdań, to oglądnij film: https://youtu.be/CXKj7bm4Ops
Great! Wspaniale!
Ułóż przed sobą mini-obrazki z produktami spożywczymi, oglądnij film i ułóż je w takiej samej kolejności: https://youtu.be/RYxEIJK8YuM .
Spróbuj samodzielnie nazwać wszystkie produkty. Jeśli ci się nie udało, to poćwicz kilka razy.
Super!
Weź teraz kartkę z bloku rysunkowego i zagnij ją na pół. Na jednej części narysuj „uśmiechniętą buzię”, a na drugiej „smutną buzię”. Połóż pod „uśmiechniętą buzią” te produkty, które lubisz, a pod „smutną buzią” te , których nie lubisz. Jeżeli lubisz wszystkie to wylosuj 3 i połóż pod „smutną buzią”.

    JA LUBIĘ ...                     JA NIE LUBIĘ ...
      I LIKE ...                    I DON'T LIKE ...

Gdy chcemy w j. angielskim powiedzieć, że coś lubimy , to mówimy:
I like …(aj lajk) czyli Ja lubię… na przykład: I like bananas. czyli Ja lubię banany.
Gdy chcemy powiedzieć, że czegoś nie lubimy, to mówimy:
I don’t like … (aj dont lajk) czyli Ja nie lubię… na przykład: I don’t like ham. czyli Ja nie lubię szynki.
Oglądnij film https://youtu.be/W_siaVSv3Qs
A teraz sam spróbuj powiedzieć po angielsku o tym, jakie produkty lubisz, a jakich nie lubisz.
SUPER!
Bye-bye! Do widzenia! p.Basia

Religia

Szczęść Boże,

Na początku pomódl się za swoich rodziców, rodzeństwo, dziadków, wszystkich chorych modlitwą Aniele Boży..

Otwórz książkę na lekcji 37: Jezus jest z nami ukryty w chlebie – Ostatnia Wieczerza

Zobacz fragment filmu (od min 2:55 – 4:21) https://www.youtube.com/watch?v=DI6Uet4pmzs

Przeczytaj z pomocą rodziców polecenia w podręczniku i wykonaj je

Posłuchaj  https://www.youtube.com/watch?v=hAFDUTEjRww

Pozdrawiam, z Bogiem, s. Magdalena

Witajcie w kolejnym dniu. Dzisiaj zajmiemy się pogodą marcową. Na pewno sobie świetnie poradzicie!
Pozdrawiam Was serdecznie,
pani Dorota 🙂

Temat zajęć: Kłopoty z marcową pogodą.

Edukacja wczesnoszkolna (2 lekcje)

1. Otwórzcie podręczniki na stronie 41. Przeczytajcie/posłuchajcie informacji. Wykonajcie zadanie 1 i 2 rozmawiając z rodzicami na ten temat.

2. Obejrzyjcie filmik wyjaśniający przysłowie „W marcu jak w garncu”:
https://www.youtube.com/watch?v=3Ezy-me6pIE

Rymowanka z filmu:
Powiedz drogi marcu:
co tam mieszasz w garncu?
Czym zaskoczysz nas?
W ten wiosenny czas.

3. Wykonajcie zadanie 1, 2, 3 i 4 z ćwiczeń ze stron 32 – 33.

4. Zapraszam na krótką przerwę. Bawcie się dobrze:)
https://wordwall.net/pl/resource/912412/wf/wf-zwierzaki-pani-kasia

5. Wyjmijcie zeszyty do matematyki. Poproście rodziców, by wpisali wam jedną linię liczby 13. Poćwiczcie pisanie. Postarajcie się pisać powili i bardzo starannie.

6. Rozwiążcie zadania tekstowe. W zeszycie z matematyki wykonajcie obliczenia i zapiszcie odpowiedź. (Obl.: Odp.:)

Zadanie 1

Mama kupiła 13 pomidorów. Z 4 pomidorów zrobiła sałatkę. Ile pomidorów zostało mamie?

Zadanie 2

Magda ma 7 cukierków czekoladowych i 5 cukierków owocowych. Ile dziewczynka na wszystkich cukierków razem?

Zadanie 3

W koszyku było 11 gruszek. Marcin zjadł 2 gruszki. Po chwili Kasia zjadła też 2 gruszki. Ile gruszek zostało w koszyku?


Proszę o przesłanie rozwiązanych zadań wraz z odpowiedziami na naszą platformę: https://classroom.google.com/

Zajęcia ruchowe

Poćwicz z dziećmi, baw się dobrze:)
https://www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

Zadania dla chętnych

Zadania on-line: https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_22_111_p1.html?v=682
Zabawki z recyklingu: https://www.youtube.com/watch?v=AStAgINKgXE
Gra matematyczna: https://szaloneliczby.pl/rozpoznawanie-liczb-ze-sluchu-1-10/

Środa – 01.04.2020r.

Witajcie w kolejnym dniu nauki szkolnej. Dzisiaj zaproszę Was na zajęcia komputerowe (poćwiczymy pisanie), utrwalimy również zasady segregacji śmieci. Zaczynamy 🙂

Temat: Mamy sposoby na śmieci.

Zajęcia komputerowe

Otwórzcie ćwiczenia do zajęć komputerowych na str. 38-39. Poproście dorosłego o przeczytanie tekstu. Wykonajcie ćw. 1,2 i 3 na komputerze w programie Word. Możecie wykonać również ćwiczenie 4 z płyty, która znajduje się z tyłu ćwiczeń (dla chętnych). Powodzenia!!!

Edukacja wczesnoszkolna (2 lekcje)

1. Otwórzcie elementarze z j. polskiego na str. 36. Poproście rodzica o przeczytanie wiersza. Odpowiedzcie na pytanie 1,2 i 3/36 umieszczone pod tekstem.

2. Obejrzyjcie krótki filmik na temat ekologii:
https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs

Następnie otwórzcie ćwiczenia z j. polskiego na str. 30-31 i wykonajcie zadanie 1/30, 3 i 4/31.

3. Obejrzyjcie filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=9eZGeVdTuv4

4. Przepiszcie do zeszytu z j. polskiego wyrazy o znaczeniu przeciwnym:

wysoki – niski

chudy – gruby

mokry – suchy

chory – zdrowy

Zajęcia ruchowe

Pobawcie się razem z dziećmi:
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

Dla chętnych

Praca plastyczno-techniczna, akwarium: https://www.youtube.com/watch?v=VLny3vKs6eM&t=151s

Bajka o segregowaniu śmieci: https://www.youtube.com/watch?v=RtvakFSCE9I
Gra: https://learningapps.org/watch?v=pktift6it01

Wtorek – 31.03.2020r.

Religia

Szczęść Boże kochane pierwszaki!

Mam nadzieję, że pamiętacie o zadaniu ze strony 73? Zaznaczajcie na obrazku każdy wasz dobry uczynek oraz waszą modlitwę!

Dzisiaj przechodzimy do lekcji na stronie 74-75 Radośnie witamy Jezusa Króla – Niedziela Palmowa

Gdyby nie koronawirus wszyscy spotkalibyśmy się w naszym kościele w najbliższą niedzielę. Będzie to już niedziela palmowa! Każdy z nas przyniósłby wspaniałą palmę, na pamiątkę wjazdu Pana Jezusa do Jerozolimy! Niestety nie spotykamy się też na naszych lekcjach religii, dlatego poproście rodziców/ dziadków by opowiedzieli Wam o tym jak Pan Jezus wjeżdżał do Jerozolimy, możecie też wspólnie obejrzeć https://www.youtube.com/watch?v=mBBvNukgCsw&feature=emb_title

My też chcemy przywitać Jezusa wspaniałymi palmami. Wykonajcie polecenie ze strony 74 i 75.

Poproście rodziców by ocenili Wam Wasze palmy na stronie 75. Oceny proszę przesłać do mnie poprzez platformę classroom.

Pomódlcie się także modlitwę Zdrowaś Maryjo w intencji zatrzymania epidemii!

Pozdrawiam serdecznie, z Bogiem, s. Magda


Witajcie we wtorek! Życzę Wam miłego dnia i zapraszam na zajęcia:)

Dzisiaj zastanowimy się co możemy zrobić dla naszej planety. Poznamy dwuznak „ch” oraz liczbę 13. Zaczynamy!

Materiały do zajęć znajdziecie również na naszej platformie: https://classroom.google.com/

Temat: Co możemy zrobić dla środowiska?

Edukacja wczesnoszkolna (3 lekcje)

1. Otwórzcie podręczniki z języka polskiego na str. 35. Z pomocą opiekuna przeczytajcie tekst. Odpowiedzcie na pytania:

– Co to jest gajówka?

– Co rodzina zjadła w gajówce?

– Jakie fotografie znalazł Hubert?

– Co to znaczy, że zwierzęta/rośliny są pod ochroną?

2. W języku polskim występuje „h” i „ch”. „Ch” jest dwuznakiem (słyszymy jedną głoskę, zapisujemy dwie litery). Pamiętamy również, że „ch” jest spółgłoską.

3. Odszukajcie w tekście wyrazy z dwuznakiem „ch”. Przeczytajcie je.

4. Otwórzcie ćwiczenia z języka polskiego na str. 29. Odczytajcie wyrazy pod rysunkami. Podzielcie je na sylaby, zaznaczcie sylaby „falbankami”.

5. Zanim zaczniecie pisać „ch” popatrzcie, w jaki sposób piszemy małą i wielką literę:
https://www.youtube.com/watch?v=UgqprSJXk68

– Zapiszcie w liniaturze literę „ch”.

– Przepiszcie wyrazy starannie do liniatury.

– Wykonajcie zadania: 1, 2/29.

6. W zeszycie z j. polskiego przyklejcie karteczkę z dwuznakiem „ch” – pokolorujcie schemat. Poproście rodzica, by w zeszycie napisał po jednej linii dużej litery „ch” i małej.

7. Czas na krótką przerwę. Zakręćcie ruletką i wykonajcie kilka ćwiczeń.
https://wordwall.net/pl/resource/939075/wychowanie-fizyczne-1-3

8. Obejrzyjcie filmik wprowadzający liczbę 13:

https://www.youtube.com/watch?v=k_Ex4LPx3q4

Otwórzcie elementarz z matematyki na str. 16, wykonajcie zad.3.

9. Otwórzcie ćwiczenia z matematyki, str. 21, wykonajcie zad. 1 i 2. Zapiszcie w kratkach liczbę 13.

Edukacja muzyczna

Posłuchajcie piosenki, zatańczcie do niej. Do tańca możecie wykorzystać chustki, apaszki, lub kawałki bibuły. Bawcie się dobrze!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk

Dla chętnych:

Kaligrafia z języka polskiego, str. 43

Zajęcia rozwijające kreatywność


Temat: Pisanka wielkanocna
Narysuj ołówkiem na białej kartce z bloku technicznego kształ jajka – kartkę ułóż pionowo i wykorzystaj jak największą jej powierznię.
Oglądnij link, który pomoże Ci w wykonaniu pracy:
https://images.app.goo.gl/haBJo9HhhPWsGu7i7
Teraz wytnij z papieru kolorowego paski w różnych kolorach. Przyklej je – jeden pod drugim – tak, aby zakleić całą powierzchnię jajka. Długość pasków dopasuj do szerokości jajka i obetnij niepotrzebną część. Paski możesz również wyciąć z papieru do pakowania prezentów, jeśli takie posiadasz.
Miłej pracy!
Pozdrawiam. p.Basia

Edukacja przez szachy

Jeśli chcesz to zagraj w turnieju szachowym!

 Wejdź o godzinie 11:30 na stronę https://lichess.org/tournament i znajdź turniej SP6 Pszczyna lub za pomocą linku, który podam na stronie szkoły na godzinę przed początkiem turnieju. Turniej będzie trwał godzinę, ale nie musisz tak długo grać, możesz grać krócej. Turniej we wtorek będzie przeznaczony tylko dla dzieci z klas 1-3 z naszej szkoły. W środę spróbujemy dla wszystkich uczniów naszej szkoły. Spróbuj!


Poniedziałek – 30.03.2020r.

Witajcie w kolejnym dniu nauki w domu. Mam nadzieję, że weekend upłynął Wam miło i korzystaliście z pięknej wiosennej pogody.
Dzisiaj potrzebne będą: podręcznik, ćwiczenia i zeszyt z języka polskiego oraz piórnik. Zaczynamy!

Materiały do zajęć znajdziecie również na naszej platformie: https://classroom.google.com/

Temat: Hałas nam szkodzi.

Edukacja wczesnoszkolna (3 lekcje)

1. Otwórzcie proszę podręczniki z języka polskiego na stronie 34.

2. Przeczytajcie opowiadanie. Odpowiedzcie na pytania:

– Dokąd pojechali Kuba z Hubertem?
– Kto i czym ich zawiózł?
– Kto powitał ich w puszczy?

3. Poszukajcie w tekście wyrazów z „h”, przeczytajcie je. Czy znacie jakieś imiona, które rozpoczynają się od tej litery?

4. Czas na krótką przerwę:

– wykonajcie 10 pajacyków

– 10 przysiadów

– 5 podskoków na prawej nodze i 5 podskoków na lewej nodze.

5. Otwórzcie ćwiczenia z języka polskiego na stronie 27. Czy już wiecie, jakim kolorem będziemy zaznaczać literę „h”? Czy to jest samogłoska czy spółgłoska?

6. Odczytajcie wyrazy pod rysunkami. Podzielcie je na sylaby, zaznaczcie sylaby „falbankami”.

7. Zanim zaczniecie pisać „h” popatrzcie, w jaki sposób piszemy małą i wielką literę „h”:
https://www.youtube.com/watch?v=bhztOW9Pj0w

– Zapiszcie w liniaturze literę „h”

– Przepiszcie starannie do liniatury wyrazy.

– Wykonajcie zadania: 1, 2, 3 i 4 ze stron 27/28.

Ważne! Wyrazy „głośne” takie jak: huk, hałas, harmider zawsze piszemy przez „h”!

8. Czas na krótką przerwę: umyj ręce, zjedz drugie śniadanie, porozciągaj się:)

9. W zeszycie z języka polskiego przyklejcie karteczkę z literą „h” – pokolorujcie schemat. Poproście rodzica, by w zeszycie napisał po jednej linii dużej litery „h” i małej.

10. Czas na utrwalenie nazw miesięcy, obejrzyjcie krótki film:
https://www.youtube.com/watch?v=m_-qLMJjmnU

Postarajcie się nauczyć do piątku nazw miesięcy. Powodzenia!

Dla chętnych:

Kaligrafia z języka polskiego, str. 43

https://www.youtube.com/watch?v=q_gx6c-UNz0&list=PLNs-EL-

Język angielski

Hello! Witajcie!
Czy potrafisz samodzielnie powiedzieć, jaka jest dzisiaj pogoda?
Jeżeli nie pamiętasz jeszcze słów, to oglądnij film: https://youtu.be/CXKj7bm4Ops
Wybierz te zdania, które pasują do opisu pogody na dziś.
Great! Świetnie!
Wewnątrz zeszytu ćwiczeń znajduje się wkładka z wycinankami. Poszukaj minikart z produktami żywnościowymi i wytnij je. Oglądnij film i ułóż na stole obrazki według kolejności , w której pojawią się na filmie: https://youtu.be/RYxEIJK8YuM .
Spróbuj samodzielnie nazwać wszystkie produkty. Jeśli ci się nie udało, to poćwicz kilka razy.
Super!

Bye-bye! Do widzenia! p.Basia

27.03.2020 Piątek

Witajcie kochani! Dzisiaj będziemy uczyć się o naszej planecie Ziemi. Zastanowimy się co zagraża Ziemi i jak możemy o nią dbać. Wykonamy piękną pracę plastyczną oraz zatańczymy zumbę:) Zaczynamy!

Zajęcia ruchowe

Zapraszam Was na zumbę. Myślę, że świetnie będziecie się bawić:)
https://www.youtube.com/watch?v=ymigWt5TOV8

Edukacja wczesnoszkolna (2 lekcje)

1. Otwórzcie proszę elementarze z języka polskiego na str. 32-33. Razem z rodzicem obejrzycie zdjęcia. Spróbujcie odpowiedzieć na pytania:

– W jaki sposób człowiek szkodzi przyrodzie?

– Czy dzieci mogą przyczynić się do niszczenia środowiska?

– W jaki sposób człowiek może spowodować pożar?

2. Obejrzyj film:
https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

3. Otwórz ćwiczenia z języka polskiego na str. 25. Wykonaj zadanie 1. Na podstawie obejrzanego filmu i własnych doświadczeń powiedz w jaki sposób Ty dbasz o środowisko?

4. Zapraszam Was na krótką przerwę

– Ręce w dole, ręce w górze (unosimy ręce do góry i opuszczamy w dół)

– Najpierw w lewo, potem w prawo, maszerują dzieci żwawo (robimy krok w lewo i prawo, potem marsz w miejscu)

5.Otwórz ćwiczenia z języka polskiego na stronie 26, wykonaj zadanie 2 i 3.

Plastyka

Do wykonania pracy plastycznej potrzebne będą kredki – pastele (jeśli nie macie w domu mogą być te z piórnika), biała i zielona kartka z bloku rysunkowego, taśma klejąca, nożyczki, klej. Film instruktażowy znajdziecie na https://classroom.google.com/
Z niecierpliwością czekam na Wasze prace:)

Zadania dla chętnych

https://drive.google.com/file/d/19H8nTe-JdCmBxSGkE5MORxbithIBdBD8/view
https://panimonia.pl/2018/01/23/masy-sensoryczne-plastyczne-przepisy/

Życzę Wam miłego weekendu, pozdrawiam
pani Dorota:)

26.03.2020 czwartek

Religia

Szczęść Boże

Dzisiejszy temat: Staramy się być lepsi, jest na stronie 72-73 w podręczniku.

Poznajemy dziś Zacheusza, który pragnął zmienić się na lepsze. Zobacz film o spotkaniu Zacheusza z Panem Jezusem. Proszę włączyć od minuty 13:38  https://www.youtube.com/watch?v=BmCutDYLWss

Pan Jezus zaprasza nas abyśmy zmienili się na lepsze. Pomyśl, co powinieneś zmienić w swoim zachowaniu? Za każdym razem, kiedy zrobisz w tym tygodniu jakiś dobry uczynek, pomodlisz się, poprawisz swoje zachowanie, w odpowiedni sposób zaznacz to na stronie 73. Wykonaj polecenie na stronie 72.

Pozdrawiam serdecznie

Z Bogiem

s. Magdalena

Język angielski

Hello! Witajcie!

Oglądnij film: https://youtu.be/CXKj7bm4Ops
Powiedz, jaką mamy dzisiaj pogodę: It’s… /Dzisiaj jest …

Rozpoczynamy dzisiaj piąty rozdział „The picnic” czyli piknik. Nauczysz się nazywać niektóre produkty spożywcze. Oto lista:

ham – szynka, cheese (tsziz) – ser, tomato (temateł) – pomidor, chicken (tsziken) – kurczak, carrot (keret) – marchewka, yoghurt (jogert) – jogurt, banana (benane) – banan

Otwórz podręcznik do j. angielskiego na s.52 z.2;

Oglądnij film i powtarzaj za gąsienicą Colinem nowe słówka

https://youtu.be/RYxEIJK8YuM

Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie 1 i 2 ze strony 50 zgodnie z poleceniem.

Bye-bye!

Dzień dobry kochani!!! Na dzisiejsze zajęcia potrzebne będą: ćwiczenia z języka polskiego, elementarz z matematyki i zeszyt, klej, nożyczki, kredki i ołówek.

Zadania, które dla Was przygotowałam znajdują się również na https://classroom.google.com/

Edukacja wczesnoszkolna

Otwórz ćwiczenia z j. polskiego na str. 23.

– Odczytaj wyrazy pod rysunkami. Podziel je na sylaby, zaznacz sylaby „falbankami”.

– Zapisz w liniaturze dwuznak „cz”.

– Przepisz starannie do liniatury wyrazy.

– Wykonaj zadanie 1 i 2/23.

– Wykonaj zad. 3/24.

Zajęcia ruchowe

Zakręć ruletką i wykonaj kilka ćwiczeń. Miłej zabawy!
https://wordwall.net/pl/resource/939075/wychowanie-fizyczne-1-3

Edukacja wczesnoszkolna

Otwórz podręcznik do matematyki na str. 15. Wykonaj zadanie 1.

Wydrukuj załączoną kartę pracy. Wytnij rysunki, pokoloruj je i przyklej do zeszytu z matematyki. Jeśli nie masz takiej możliwości przerysuj do zeszytu z matematyki rysunki, pokoloruj je i podpisz.

Zadania dla chętnych

Zaproszenie na wirtualny spacer po Muzeum Zamkowym w Pszczynie http://www.zamek-pszczyna.home.pl/wz/index.html

Przygotuj kolację dla rodziców 🙂

Życzę Wam miłego dnia!!! Pozdrawiam:)

25.03.2020 środa

Drogie dzieci! Mam nadzieję, że jesteście zdrowe i macie się dobrze! Pozdrawiam Was serdecznie🙂

Zadania, które dla Was przygotowałam proszę przesłać na https://classroom.google.com/

Zajęcia komputerowe

Narysuj w programie paint wiosenną ilustrację. Zwróć uwagę na staranne wykonanie pracy. Zapisz plik i prześlij z pomocą rodzica na https://classroom.google.com/

Edukacja wczesnoszkolna

Wykonaj ćwiczenia z matematyki, str. 20, zad 1,2,3.

Wypisz z elementarza (str. 30-31) do zeszytu z języka polskiego dziesięć wyrazów z dwuznakiem „cz”.

Zajęcia ruchowe

Poćwicz razem z dziećmi. Baw się dobrze!
https://www.youtube.com/watch?v=KbPDyPV4yps

24.03.2020 wtorek

I. Wykonaj kartę pracy z matematyki (STRONA DRUGA). Jeśli nie masz dostępu do drukarki działania zapisz w zeszycie. Powodzenia!

II. Karta pracy zawiera krzyżówkę. Wydrukuj i rozwiąż ją. Jeśli nie masz dostępu do drukarki przerysuj krzyżówkę do zeszytu.

III. W tym tygodniu nauczymy się piosenki „Maszeruje wiosna”
https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

IV. Czytaj przez 20 minut swoja ulubioną książkę.

Edukacja przez szachy

Zachęcam do rozwiązania zagadek szachowych: http://www.abecadlo.cauchy.pl/szachy/wieze_szachowe/

Religia

Szczęść Boże 🙂

Na początek zaśpiewajmy to co znamy i lubimy śpiewać https://www.youtube.com/watch?v=pcRjRY1nHI4

Otwórzcie Wasze podręczniki na stronie 36 – 37. Wykonajcie polecenia.

Poproście rodziców / dziadków by pomogli Wam wpisać pod jakim wezwaniem jest nasz kościół parafialny 

Pomódlmy się dzisiaj o ustanie epidemii.

Pozdrawiam serdecznie, z Bogiem

s. Magdalena

23.03.2020 poniedziałek

I. Z pomocą rodziców napisz kilka zdań o tym jak spędziłaś/spędziłeś pierwszy tydzień w domu. Wiadomość napisz w formie maila. Możesz go wysłać poprzez dziennik elektroniczny lub na maila, z którego wysyłam karty pracy. Czekam na Wasze wiadomości!

II. Wykonaj kartę pracy z matematyki (PIERWSZA STRONA). Jeśli nie masz dostępu do drukarki działania zapisz w zeszycie. Powodzenia!

III. Na kartce z bloku rysunkowego namaluj farbami lub narysuj kredkami „Panią Wiosnę”.

IV. Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne. Pamiętaj o dokładności i staranności!

https://www.youtube.com/watch?v=vTWUa0rAcpw

V. Czytaj przez 20 minut swoja ulubioną książkę.

VI. Zadania dla chętnych:

https://www.matzoo.pl/klasa1/dodawanie-w-zakresie-10_1_4
https://www.matzoo.pl/klasa1/dopelnianie-do-10_1_556

20.03.2020 piątek

I. Wiosna zbliża się wielkimi krokami. Wyjdź na krótki spacer i poszukaj jej oznak.

II. Obejrzyj filmik o zwiastunach wiosny.
https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

III. Jeżeli masz możliwość poproś rodzica o wydrukowanie karty pracy. Pokoloruj rysunki, wytnij i wklej je do zeszytu z języka polskiego. Jeśli nie masz takiej możliwości  narysuj podobne rysunki.

PLIK_DO_POBRANIA

IV. W zeszycie z języka polskiego zapisz następujące zdania:
Wiosna to piękna pora roku. Ptaki wracają do kraju. Spotykamy skowronki i bociany. Rosną kwiaty: krokusy, sasanki i stokrotki.

V. Czytaj 20 minut swoją ulubioną książkę.

19.03.2020 czwartek

I . Znajdź wszystkie wyrazy z dwuznakiem sz i cz. Wyrazy, które udało Ci się znaleźć
zapisz w zeszycie do języka polskiego.
https://wordwall.net/pl/resource/886599/wyrazy-z-sz-cz
Jeśli strona nie działa, wymyśl kilka wyrazów i zapisz je.

II. Sprawdź z Rybką MiniMini+, jak dobrze radzisz sobie z dodawaniem.
https://www.miniminiplus.pl/rybka-minimini/gry/wesole-dodawanie
– Zapisz w zeszycie z matematyki 5 działań na dodawanie i 5 działań na odejmowanie w zakresie 12.

III. Jeśli masz dostęp do telefonu, wyślij zdjęcie koledze lub koleżance tego co robisz w czasie wolnym! Pamiętaj o częstym myciu rąk!

IV. Czytaj codziennie 20 minut.

Wychowawca: Dorota Chodzidło-Dratwa

JĘZYK ANGIELSKI Barbara Jonderko

Pogoda: https://youtu.be/5TkIo9p_H7s

Szachy

Uczniowie zachecani do gry w szachy pod linkiem https://www.chesskid.com/pl/register/user-type

Zachęcam do rozwiązania zagadek szachowych pod tym linkiem:
http://www.abecadlo.cauchy.pl/szachy/wieze_szachowe/

Kategoria:

Napisany przez: Admin