Klasa 2a
19 marca, 2020 12:02PIĄTEK 8.05.2020r.
JĘZYK ANGIELSKI
P. BASIA
Dzień odkrywców. Dzień Ziemi.
Witajcie w piątek, ostatni dzień tygodnia naszej pracy. Dzisiaj podsumujemy sobie wszystko to, czego dowiedzieliśmy się w tym tygodniu Gotowi? Zaczynamy😊
CZWARTEK 7.05.2020 r.
Ze starego – nowe.
Cześć i czołem!
Kochane Dzieci! Dziś zaczniemy od bajki. No i teraz główkowanie co zobaczycie na ekranie?! https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs
Mam nadzieję, że Wy i Wasze rodziny jesteście takimi „Ekomalińskimi” i dbacie wspólnie o środowisko.
Wobec tego trochę przypomnimy sobie co należy robić, aby zadbać o nasze najbliższe otoczenie a przy okazji chronić naszą planetę.
ŚRODA 6.05.2020r.
Dbamy o nasze otoczenie.
Witajcie moi Drodzy! Jak myślicie dlaczego wszyscy są odpowiedzialni za czystość w najbliższym otoczeniu? Co to jest uczciwość? Na te pytania będziemy szukać dzisiaj odpowiedzi.
WTOREK 5.05.2020r.
Jak pokonać siły natury?
Moi drodzy!
Dziś dowiecie się o siłach natury, dzięki którym możliwe jest życie na Ziemi. Jak inaczej je nazywamy? Może już ktoś z Was wie!?
Dobrego dnia!
JĘZYK ANGIELSKI
Zajęcia rozwijające kreatywność
Witajcie!
Dzisiaj wykonamy wiosenną łąkę, która pełna jest maleńkich owadów.
Zainspiruj się:
Popatrz jak wykonać:https://dzieciakiwdomu.pl/2016/05/biedronki-wiosenna-praca-plastyczna.html
Możesz wykonać według mojego opisu:
- Malujemy farbami tło na kolor brązowy i niebieski, odkładamy do wyschnięcia.
- Wycinamy podłużne paski zielonego papieru (źdźbła trawy) i przyklejamy do tła.
- Wycinamy kółeczka w kolorze czerwonym i przyklejamy w dowolnych miejscach na pracy (możesz wykorzystać dziurkacz do zrobienia kółek).
- Czarnym flamastrem dorysowujemy biedronkom główki, kropki i nóżki.
Miłej zabawy!
Do widzenia! p. Basia
PONIEDZIAŁEK 4.05.2020 r.
Co jest przyjazne, a co szkodliwe?
Witajcie po długim weekendzie.
Myślę, że każdy z Was jest wypoczęty i gotowy do dalszej pracy😊 W tym tygodniu będziemy dużo rozmawiać na temat środowiska i przyrody. Dowiecie jakie działania człowieka są przyjazne, a jakie wręcz przeciwnie dla naszego środowiska. Dzisiaj zapraszam Was do lasu…Czy wiecie, jak należy się tam zachowywać?
– RELIGIA
Katecheza 46 (omijamy kilka stron)
Temat: Maryja – jest naszą Matką i Królową.
Ćwiczenia .
Maj jest miesiącem Maryi. Maryja jest naszą Matką i Królową. Matką – ponieważ Pan Jezus do swojego ucznia Jana powiedział słowa: Oto Matka Twoja. Przez oznajmił, że Maryja jest nie tylko Jego mamą, ale mamą każdego z nas. Ona tak jak nasza mama – codziennie się nami opiekuje.
Maryja została ogłoszona Królową Polski przez Króla Polski – Jana Kazimierza po tym, jak pomogła Mu Ona pokonać wojsko Szwedów. Ponieważ król wiedział, że to prawdziwy cud ofiarował Maryi swoją koronę.
Str. 94 – Przeczytaj temat katechezy i słowa wypisane dużymi drukowanymi literami; pokoloruj je na niebiesko. Poszukaj w naklejkach korony i tak jak król Jan Kazimierz ofiaruj ją Maryi. Przeczytaj kiedy obchodzimy Święto Matki Bożej Królowej Polski.
Str. 95 – przepisz na kolorowo Słowo dnia. Litania to taka szczególna modlitwa do Matki Bożej. Nie da się Jej nauczyć na pamięć, bo jest bardzo długa. Z Litanii możemy się dowiedzieć kim Maryja tak naprawdę jest np. Królową Aniołów. Przeczytaj kilka wybranych wezwań z Litanii i wpisz odpowiednie numerki do pasujących obrazków. A na końcu wymyśl jakieś fajne określenie, tak prosto od serca – dla Mamy i Królowej Maryi. Zauważ, że w Litanii po każdym wezwaniu odpowiada się – módl się za nami.
Kochani Rodzice w tym tygodniu nie będę zadawać już nic w Ćwiczeń. Proszę, abyście w dowolnym czasie porozmawiali z dzieckiem na temat Maryi, Majówek – czyli nabożeństw na których śpiewa się Litanię; może jakieś wspomnienia z dzieciństwa; zachęcam – jeśli to możliwe – aby wybrać się na spacer do jakiejś najbliższej kapliczki Maryjnej i tam pomodlicie się z dzieckiem. Proponuje też pokazać dzieciom na mapie Częstochowę, zdjęcie Jasnej Góry i obrazu Matki Bożej Częstochowskiej. Może któregoś wieczoru zamiast bajki na Dobranoc włączcie dzieciom Apel Jasnogórski. Proszę też, aby przeczytać dzieciom modlitwę Pod Twoją obronę. Chętnym do nauczenia można zapisać w zeszycie i odmawiać z nimi wieczorem.
Na str 94 dzieci mogą przykleić trzy kwiatki, ale tylko wtedy kiedy pomodlą się Litanią. Dzieci mają przywilej wypraszania szczególnych łask u Maryi, zachęcajcie więc je do modlitwy. I ostatnia moja zachęta, dotyczy tego, o czym pisałam wcześniej – aby w pokoju zrobić jakiś mały ołtarzyk; może małą kapliczkę. Bardzo liczę na Waszą pomoc. Mile widziana jest też pomoc każdej babci i dziadzia.
CZWARTEK 30.04.2020 r
Majowe święta.
Witajcie moi Mili! Jesteście w dobrych humorach? Dzisiaj ostatni dzień kwietnia, a przed nami długi weekend !
Dlaczego taki długi? Bo obchodzić będziemy ważne państwowe święta i o nich dzisiaj przypomnimy.
ŚRODA 29.04.2020 r
Sprawdzam siebie. Zwierzęce rodziny.
Kochane Dzieci!
Przyszła upragniona WIOSNA. Zauważyłyście, że za oknem wszystko budzi się do życia, kwitną drzewa, trawa się zieleni, słychać śpiew ptaków. W świecie zwierząt też wiele się dzieje, bo wiosna to czas przychodzenia na świat młodych zwierzątek. Na pewno jesteście ciekawe jak to się dzieje?!
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
Wtorek 28.04.2020 r
RELIGIA
Szczęść Boże. Dziś zapraszam na program Ziarno, który jest poświęcony św. Bernadetce z Francji. Jest to dziewczynka, której objawiła się Maryja prosząc o modlitwę. Przed nami miesiąc Maj – poświęcony Maryi. Zachęcam, by po programie zrobić sobie w pokoju jakiś kącik Maryjny – można wykorzystać zrobiony na początku roku ołtarzyk. Po przygotowaniu takiego miejsca proszę o modlitwę za ludzi chorych. https://www.youtube.com/watch?v=fdcTYwfgpfs&feature=emb_logo
ZAJĘCIA SZACHOWE
Quiz w ramach programu „SZACH MATematyczny – czyli szachy jako gra matematyczna”: https://www.eduelo.pl/quiz/39/czesc/1/
JĘZYK ANGIELSKI
Good morning! Dzień dobry!
Dzisiaj oglądniecie historyjkę z rozdziału 5 zatytułowną „The Wild Wasps” czyli „Dzikie Osy”.
Najpierw powtórzymy słówka . Zaczniemy od nazw potraw. Oglądnijcie film i powtórzcie słówka za mróweczką Annie: https://youtu.be/efhNHQz1stk SUPER!
Teraz przypomnimy sobie, jak zamawia się w restauracji potrawy po angielsku. Do tego celu użyjemy zdania: CAN I HAVE SOME (PIZZA), PLEASE? ( KEN AJ HEW SAM PIZZA, PLIZ) czyli Poproszę (pizzę).
Otwórzcie podręcznik na s. 54-55. Popatrzcie na obrazek nr 1 : Drużyna Robaczków czyta gazetę i zauważa artykuł o „Dzikich Osach”. Z treści artykułu Robaczki dowiadują się, że jest to grupa rabusiów (they’re bank robbers), okradających banki, a także, że są sprytni (clever) i niebezpieczni (dangerous). Robaczki postanawiają znależć (find them) grupę niebezpiecznych przestępców. Idą do restauracji na lunch i obmyślają plan ich złapania. Na obrazku nr 2 Bugsy są w restauracji i przeglądają jadłospis (menu). Kelner podchodzi do ich stolika i pyta czy może przyjąć zamówienie (Are you ready to order?). Na obrazkach 2, 3 i 4 usłyszycie zdania, dzięki którym Bugsy zamawiają jedzenie: Can I have some …. ? Poproszę porcję …. ? Na obrazku nr 5 detektyw Danny zauważa Dzikie Osy. ( Look. I think they’re the Wild Wasps). Mróweczka Annie spostrzega, że osy przebrały się, aby ich nikt nie rozpoznał (in disguise – w przebraniu). Danny podsłuchuje rozmowę os i postanawia je zaaresztować (You’re under arrest).
Teraz oglądnijcie film z historyjką „The wild wasps” https://youtu.be/9LA2uABdNLw
Otwórzcie zeszyt ćwiczeń na s. 52, wykonajcie z. 1 zgodnie z poleceniem. Naklejki znajdziecie w środku zeszytu ćwiczeń, na ostatniej stronie wkładki z napisem: Unit 5 str.52 ćw. 1.
Jeśli nie pamiętacie co zamawiały Bugsy, oto podpowiedź:
Biedronka Lucy – meatballs and cabbage, Pszczółka Bella – chicken and chips, Świetlik Gary – soup and pizza, Mróweczka Annie – chicken and cabbage , Colin Gąsienica – pasta and salad, Detektyw Danny – soup and salad
WELL DONE! DOBRA ROBOTA!
Bye-bye! Do widzenia! p.Basia
ZAJĘCIA ROZWIJAJĄCE KREATYWNOŚĆ
Witajcie!
Na dzisiejszej lekcji zrobimy kwitnące drzewko z rolki i plasteliny.
Zainspiruj się: https://images.app.goo.gl/U2wngcK3X7b4yHp68
- Do zrobienia pnia drzewa możesz wykorzystać rolkę po papierze toaletowym lub zwinąć i skleić końcami pasek kartki z bloku technicznego. Oklej rulon brązową bibułką.
- Zrób na rulonie nacięcia nożyczkami w górnej jego części po jego prawej i lewej stronie.
- Wytnij z białej kartki bloku technicznego koronę drzewa.
- Na koronie drzewa narysuj brązową plasteliną gałęzie.
- Zielonym mazakiem narysuj młode listki po każdej stronie gałązki.
- Z różowej bibułki zrób małe kwiatuszki i przyklej na gałązki.
- Włóż koronę drzewa w nacięcia rulonu.
Miłej zabawy!
Pozdrawiam! p. Basia
Co słychać wiosną u zwierząt?
Dzień dobry wszystkim😊 Przed nami kolejny, piękny wiosenny dzień. Mam nadzieję, że jesteście wszyscy w dobrych nastrojach i gotowi do pracy. Czy zastanawialiście się kiedyś, co wiosną słychać w świecie zwierząt? Albo dlaczego cielę ogonem miele? 😊 Ciekawa jestem jakie są Wasze pomysły na tą odpowiedź😊 Już za chwilę wszystko się wyjaśni.
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
Poniedziałek 27.04.2020r.
Wiosna w polu i ogrodzie.
Witajcie! Jaką mamy teraz porę roku ? Właśnie – wiosnę! Dzisiaj poszukamy wiosny w polu i ogrodzie.
EDUKACJA POLONISTYCZNO-PRZYRODNICZA
Na początek film: https://www.youtube.com/watch?v=nWS6MHbPJz4&feature=youtu.be&fbclid=IwAR0TmIuIsBazvntpUvA6jmI4mGO68-HeaG9zEP3zQhsRF0LB4LIbcpt
- Otwórz podręcznik na str. 72, przyjrzyj się ilustracjom., przeczytaj zdania.
- Otwórz ćwiczenia na str. 79 i wykonaj zad.1, 2.
- Zapisz w zeszycie temat: Wiosna w polu i ogrodzie i wykonaj zadanie 3 z Ćwiczeń str.79
Dla chętnych: Sprawdź się https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/bf6d08c5783f50bfa1850b26f173e626_/index.html
Kolorowanka https://www.kolorowankionline.net/w-ogrodzie-mojej-babci
Czas na przerwę : https://www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg
EDUKACJA FIZYCZNA
Zaproś do ćwiczeń kogoś dorosłego! Miłej zabawy! https://www.youtube.com/watch?v=qHobgNEjrrQ
EDUKACJA MATEMATYCZNA
Dzisiaj potrzebny ci będzie zegar, (najlepiej papierowy) na którym będziesz ćwiczyć ustawianie godzin i minut.
- Obejrzyj film : https://www.youtube.com/watch?v=n_AlMYmWo18
- Otwórz podręcznik na stronie 33 i wykonaj zadanie 3
- Wykonaj w Ćwiczeniach do matematyki zad. 1, 3,4 str. 44
Poćwicz: http://scholaris.pl/resources/run/id/102196
Dla chętnych : Poćwicz liczenie- „Który zegar” : http://scholaris.pl/resources/run/id/101973
Do jutra! Trzymajcie się!
- RELIGIA
Katecheza 38
Temat: Jezu ufam Tobie – Niedziela Miłosierdzia Bożego.
Ćwiczenia .
Str.78 – Przeczytaj temat katechezy i krótkie wprowadzenie. Posłuchaj piosenki i przyjrzyj się Jezusowi, który nazywany jest obrazem Jezusa Miłosiernego lub obrazem Jezu ufam Tobie. Poszukaj w naklejkach napis, który będzie pasował do tego obrazu i naklej go pod stopami Jezusa. Dokończ ołówkiem szkicować białą szatę Jezusa i narysuj dwa promienie od serca Jezusa biały i niebieski. Zapytaj rodziców czy taki obraz można zobaczyć w naszym kościele?
Str. 79 – przepisz na kolorowo Słowo dnia i przeczytaj historię Helenki, która została siostrą zakonną i przyjęła imię Faustyna. Zobacz kogo s. Faustyna miała szczęście spotkać osobiście. Z pomocą rodziców rozwiąż rebus. Czekam na zdjęcie
Piątek 24.04.2020r.
Wiosna w sadzie.
Kochane Dzieci! Popatrzcie przez okno! Jak pięknie i kolorowo! Tak to wiosna zmienia nam wszystko dookoła! Dziś przyjrzymy się dokładniej co też wyczynia w sadzie. Przypominacie sobie co to za miejsce?
EDUKACJA POLONISTYCZNO-PRZYRODNICZA
1. Otwórz podręcznik na str. 70 i przeczytaj wiersz „ Sad rozkwita”
2. Teraz zapisz w zeszycie temat zajęć: Wiosna w sadzie i wykonaj zadanie 1 i 2 z ćwiczeń str. 76
Czas na przerwę: https://www.youtube.com/watch?v=XR6teK6GNyM ( poćwicz do muzyki – dowolne ćwiczenia)
3. Zobacz krótki filmik , który pomoże Ci zrozumieć skąd biorą się owoce: https://www.youtube.com/watch?v=pcMM8SiOIDg
4. Żeby łatwiej Ci było wykonać zadania na str. 77 w ćwiczeniach posłuchaj myszki, która podsumuje dzisiejsze wiadomości: http://scholaris.pl/resources/run/id/49562
5. Jeśli jednak masz jeszcze z czymś problem wróć do podręcznika na str. 71
Czas na przerwę: No to skaczemy! 10 pajacyków, 10 podskoków na lewej nodze, 10 podskoków na prawej nodze. Gotowe? Zjedz drugie śniadanie!
Dla chętnych: ćwiczenia str. 78/6 (przyślij mi zdjęcie !)
EDUKACJA MATEMATYCZNA
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL2_ORE_V7_WIOSNA_2_3_25_114_p5( blok 25, temat 114- dodawanie i odejmowanie gramów i kilogramów)
WYCHOWANIE FIZYCZNE- Dobrej zabawy Wam życzę! https://www.youtube.com/watch?v=OhhjWolQkj4 , https://www.youtube.com/watch?v=5PcvTkMDK3A
JĘZYK ANGIELSKI
Hello everyone! Witajcie!
Dzisiaj chcę Was przywitać piosenką: https://youtu.be/tVlcKp3bWH8 . Posłuchajcie i zaśpiewajcie: Hello! How are you? Witaj! Jak się masz?
Poćwiczcie nazywanie potraw po angielsku. Oto link do ćwiczenia: https://wordwall.net/pl/resource/1005470/bugs-team-2
Możecie także ponazywać potrawy wskazując je na zdjęciach w podręczniku na s.52.
A teraz poćwiczcie ich pisownię. Możecie to zrobić grając w grę klikając w link:
https://wordwall.net/pl/resource/1131712/angielski/bugs-team-2-unit-5-food
Jeśli nie macie takiej możliwości przepiszcie ze s. 52 każdy wyraz do zeszytu po 2 razy. Super!
Dzisiaj nauczycie się zamawiać potrawy po angielsku. Gdy chcesz zamówić coś do jedzenia, powiedz: CAN I HAVE SOME (PIZZA), PLEASE? ( KEN AJ HEW SAM PIZZA, PLIZ) czyli Poproszę (pizzę). A teraz oglądnijcie pierwszy filmik, który znajduje się pod linkiem :
https://youtu.be/Sw-slfFSpFU . W nagraniu usłyszycie pytanie : Can I have….. Po jego wysłuchaniu przerwijcie dalsze oglądanie.
Przygotujcie karty obrazkowe z potrawami, które wycinaliśmy na jednej z poprzednich lekcji. Ułóżcie je przed sobą w dowolnej kolejności. Następnie podnosząc obrazki po kolei zamawiajcie potrawy tak, jakbyście to robili w restauracji. W pytaniu zmienia się tylko nazwa potrawy, np.: Can I have some (SOUP), please? Poproszę zupę czy Can I have some (CHIPS), please? Poproszę frytki. Poćwiczcie z wszystkimi potrawami. Super!
Wykonajcie w zeszycie ćwiczeń z. 2 na s. 51. oraz z. 2 na s.52 zgodnie z poleceniem.
Great! Wspaniale!
Goodbye! Do widzenia! p.Basia
Dla chętnych! Ułóż wyrazy w takiej kolejności, jak w zdaniu, gdy zamawiamy jedzenie. Kelner przyjmując nasze zamówienie, mówi: YES, OF COURSE. RIGHT AWAY! TAK, OCZYWIŚCIE. ZARAZ PRZYNIOSĘ.
https://wordwall.net/pl/resource/1016791/angielski/can-i-have-bugs-team-2
Czwartek 23.04.2020 r.
Najważniejszy jest uśmiech.
Dzień dobry wszystkim😊 Jak Wasze nastroje? Mam nadzieję, że w porządku. Pamiętajcie, że najważniejszy jest uśmiech😊 Zaczynamy?
EDUKACJA POLONISTYCZNA
1. Posłuchaj opowiadania , które jest w podręczniku na stronie na stronie 68, 69. https://www.youtube.com/watch?v=bCTUa65chyc.
Możesz spróbować samodzielnie przeczytać opowiadanie pt. „Zosia i fiołkowy kapelusz”. Odpowiedz na pytania ze strony 69.
Krótka przerwa: wstań, zrób 10 przysiadów i 10 głębokich oddechów.
2. W zeszycie zapisz temat: Najważniejszy jest uśmiech
3. Otwórz ćwiczenia na stronie 74 i wykonaj zadanie 1 i 2, a na stronie 75 zadanie 3
Dla chętnych: zadanie 4 strona 75
Posłuchaj😊 https://www.youtube.com/watch?v=zd9IC6w7gNo
Czas na przerwę: wykonaj z uśmiechem na twarzy😊 10 pajacyków, 10 podskoków wysoko w górę
Posłuchaj: https://www.youtube.com/watch?v=w_WMn3izatU
EDUKACJA MATEMATYCZNA
- Zapisz w zeszycie z matematyki temat: Dodawanie w zakresie 100.
- Otwórz podręcznik Matematyka na str. 28, wykonaj do zeszytu zadanie 2
- Następnie w ćwiczeniach na stronie 41 zrób zadanie 1,2,4.
- Poćwicz liczenie: https://www.matzoo.pl/klasa2/dodawanie-w-zakresie-100_7_32
Dla chętnych: http://scholaris.pl/resources/run/id/102088
EDUKACJA MUZYCZNA
Posłuchaj piosenki https://www.youtube.com/watch?v=U_a15r4DgaA
Maszeruj w rytm piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=rxjyVXRWAao
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Zakręć kołem: https://wordwall.net/pl/resource/906341/wychowanie-fizyczne-gimnastyka-korekcyjna/%c4%87wiczenia-ruchowe
Środa 22.04.2020 r.
Dzień Odkrywców. Mój najbardziej niezwykły sen.
Witajcie dzieci! Kto jest wyspany? – niech zrobi 3 pajacyki! Kto pamięta swój sen ?- niech zrobi 5 wyskoków w górę ! Gotowi ? To zaczynamy. Dzisiaj będziemy opowiadać swoje niezwykłe sny.
EDUKACJA POLONISTYCZNA
Na początek film o snach: https://www.youtube.com/watch?v=q1D2NeSa7JM
- Otwórz zeszyt i zapisz temat: Mój najbardziej niezwykły sen.
- Następnie zapisz w zeszycie pytanie : Jakie mogą być sny ?
- Wykonaj do zeszytu zadanie 1 z ćwiczeń str. 56 ( Swój niezwykły sen opowiedz rodzicom)
- Wykonaj zadanie 2 w ćwiczeniach str. 56
Czas na przerwę: Zrelaksuj się, popatrz za okno, poszukaj najbardziej oddalonego punktu, najbliżej położonego obiektu. Następnie wykonaj kilka podskoków , skłonów. Napij się lub zjedz jakiś owoc.
4. Otwórz Ćwiczenia z edukacji polonistycznej na stronie 57 i wykonaj zadanie 3 ( kołysankę zaśpiewaj rodzicom)
Dla chętnych : Sprawdź się – napisz dyktando. ( Możesz napisać tylko 4 pierwsze zdania) https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/dee77e56d801eb82d772c29ced7e1933_/index.html
Jeśli wykonasz to zadanie przyślij mi zdjęcie !
Czas na przerwę: https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464
EDUKACJA MATEMATYCZNA
1. Otwórz podręcznik na str. 26- wykonaj ćwiczenie 1
2. Teraz poćwicz:
http://scholaris.pl/resources/run/id/102135 oraz http://scholaris.pl/resources/run/id/49539
3. ŚWIETNIE CI POSZŁO! Zatem możesz przejść do ćwiczeń- str. 39/2
Dla chętnych: pozostałe zadania w ćwiczeniach str. 39 ( 1 i 3)
EDUKACJA PLASTYCZNA
Dziś do wykonania tej pracy potrzebny będzie: papier kolorowy, trochę waty lub kilka wacików, nożyczki, klej i zszywacz. Mam nadzieję, że udało Ci się to wszystko przygotować, więc zachęcam do pracy: https://www.youtube.com/watch?v=fOVx0T-f-zM
Życzę udanego dnia! I… tęsknię za Wami!
Wtorek 21. 04.2020 r.
RELIGIA
Katecheza 37
Temat: W każdą Niedzielę cieszymy się zmartwychwstaniem Jezusa.
Ćwiczenia .
Str.76 – Przeczytaj fragment Pisma Świętego i odpowiedź na pytanie:
– jak miała na imię kobieta, która przyszła do grobu Jezusa wczesnym rankiem?
– w którym dniu – po szabacie – Maria Magdalena przyszła do grobu?
Połącz literki, które wskazują ludziom drogę do kościoła, a dowiesz się który dzień tygodnia nazywamy pierwszym. Pokoloruj literki i dokończ kolorować obrazek.
Str. 77 – przepisz na kolorowo Słowo dnia i przeczytaj lub posłuchaj piosenki pt. ”Oto jest dzień”. Połącz tekst piosenki z odpowiednim dniem tygodnia. Z pomocą rodziców rozwiąż rebus.
Czekam na zdjęcie.
SZACHY
Temat: Zagadki matematyczne.
Spróbujcie rozwiązać zagadki matematyczne: https://www.matzoo.pl/klasa2
Pozdrawiam p. Asia
JĘZYK ANGIELSKI
Hello everyone! Witam Was wszystkich bardzo serdecznie!
Powiedzcie, jak nazywa się po angielsku dzisiajszy dzień? Jeśli musicie sobie przypomnieć, to oglądnijcie film: https://youtu.be/loINl3Ln6Ck
Czy już wiecie? Tak, wtorek to ….
Dzisiaj nauczycie się , jak zapytać kogoś czy lubi jakąś potrawę, a także nauczycie się odpowiadać na to pytanie.
Gdy chcemy zapytać kogoś, czy lubi pizzę to w języku angielskim trzeba powiedzieć:
DO YOU LIKE PIZZA? ( du ju lajk pica) czyli Czy ty lubisz pizzę?
Na to pytanie można odpowiedzieć albo: YES, I DO. czyli krótko mówiąc: TAK.
Najczęściej w j. polskim odpowiadamy: TAK, LUBIĘ.
Zwróćcie uwagę, że w odpowiedzi w j. angielskim nie ma słowa LIKE – LUBIĘ.
Można też odpowiedzieć przecząco czyli: NO, I DON’T. (noł aj dont) czyli: NIE
Najczęściej w j. polskim odpowiadamy: NIE, NIE LUBIĘ.
W angielskiej odpowiedzi znowu nie ma słowa: LIKE.
Oglądnijcie film i zaśpiewajcie: https://youtu.be/oEHiJsHFzLI
Fantastic! Fantastycznie!
Wykonajcie w zeszycie ćwiczeń z. 2 na s.50. Uzupełnijcie dialogi. Wpiszcie nazwy potraw w dymki, które wypowiada mróweczka Annie. Uzupełnijcie odpowiedzi dzieci według podanego wzoru. Proszę nie realizować drugiej części polecenia.
Great! Wspaniale!
Goodbye! Do widzenia! p.Basia
dla chętnych:https://wordwall.net/pl/resource/519133/angielski/food-bugs-2
Zajęcia rozwijające kreatywność
Dzień dobry!
Dzisiaj na zajęciach wykonajcie krokusa, który jest symbolem wiosny. Tak wyglądają w środowisku naturalnym:
https://images.app.goo.gl/rBBidLBUKewisrqf7
Wyjmij białą kartkę z bloku technicznego. Narysuj ołówkiem na całej wielkości kartki kontur krokusa tak, aby połowę kartki zajął kielich kwiatu, a drugą połowę łodyga i liście . Przygotuj fioletową i zieloną krepę czyli marszczoną bibułkę. Urywaj po kawałku, zwijaj urwane kawałki w kuleczki i wyklejaj nimi wnętrze konturu kwiatka. Zrób to samo z łodygą, ale użyj zielonej krepy. Zainspiruj się:
https://images.app.goo.gl/3r8yhH4DJACGc8Ap8
Miłej pracy!
Pozdrawiam. p. Basia
Odpoczynek jest ważny.
Dzień dobry Dzieci! Wypoczęte jesteście? To dobrze, bo właśnie dziś będzie mowa odpoczynku !
EDUKACJA POLONISTYCZNA
1. Otwórz podręcznik na str. 44, przeczytaj tekst i spróbuj odpowiedzieć na 3 pytanie.
2. Przyjrzyj się ilustracjom na str. 45 w podręczniku i zastanów się, które sposoby wypoczynku uważasz za właściwe.
3. Zapisz w zeszycie temat zajęć: Odpoczynek jest ważny. Przepisz trzy zdania z podręcznika str.45/2. BRAWO!
Czas na przerwę: Lubisz Króla Juliana? Właśnie śpiewa dla Ciebie https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4
4. Otwórz ćwiczenia na str. 55 i wykonaj zadanie 1.
Dla chętnych- ćwiczenia str. 55/ 2 (Prześlij mi zdjęcie!)
ZAJĘCIA KOMPUTEROWE
Uzupełnij tabelę. Poniżej w tabeli znajdują się symbole narzędzi z programu Paint. Napisz jak się nazywają lub do czego służą. (Prześlij mi zdjęcie!) Można przerysować tabelkę na kartkę i uzupełnić.
Szachy
Dzień dobry. Kto ma ochotę to może zagrać w turnieju szachowym. Potrwa 45 minut. To łatwe- trzeba się tylko zarejestrować w serwisie www.lichess.org a potem kliknąć w link https://lichess.org/tournament/q75tQw43. Turniej jest przeznaczony dla dzieci z klas 1-3.
Pozdrawiam, Paweł Więcek
Poniedziałek 20.04.2020 r.
Dbamy o zęby.
Dzień dobry po weekendzie😊 Jakie nastroje? Mam nadzieję, że dobre. Dzisiaj porozmawiamy sobie o naszych zębach…sprawdzimy, czy dobrze o nie dbacie, a także poznacie pewnego krasnala i dowiecie się co mu się przydarzyło😊 Zaciekawieni? Gotowi? Zaczynamy!
EDUKACJA POLONISTYCZNA
Na początek krasnal i jego przygoda…
- Otwórz podręcznik z języka polskiego na stronie 42 i spróbuj przeczytać samodzielnie wiersz Czesława Janczarskiego „O krasnalkowym zębie i o dobrej radzie”.
- Następnie otwórz ćwiczenia z języka polskiego na stronie 53 i zrób zadanie 1 i 2, a na stronie 54 zadanie 3.
Dla chętnych: zadanie 4 str. 54.
Czas na przerwę: poruszaj się muzyki: https://www.youtube.com/watch?v=dhIqJFwQ7tM
- Zapisz w zeszycie temat: Dbamy o zęby. Ułóż i zapisz kilka zdań o tym jak należy o nie dbać.
- Otwórz podręcznik na stronie 43 i przeczytaj informację o tym, jak należy prawidłowo myć zęby.
- Zobacz film: https://www.youtube.com/watch?v=vwFs_hh4M5Y
Czas na przerwę: wstań, podskocz kilka razy wysoko w górę, zrób 10 przysiadów, weź 10 głębokich oddechów, napij się wody😊
EDUKACJA MATEMATYCZNA
- Otwórz podręcznik z matematyki na stronie 24 i wykonaj zadanie 1 i 2
- Teraz otwórz ćwiczenia na stronie 38 i wykonaj zadanie 1,2.
- Poćwicz https://szaloneliczby.pl/liczenie-pieniedzy/
Dla chętnych zad. 3 str. 38. (Prześlij mi zdjęcie!), https://szaloneliczby.pl/wskaz-najwieksza-liczbe-do-100/
Czas na przerwę: Zaśpiewaj ulubioną piosenkę! Napij się wody.
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Zakręć kołem: https://wordwall.net/pl/resource/906341/wychowanie-fizyczne-gimnastyka-korekcyjna/%c4%87wiczenia-ruchowe
- RELIGIA
Katecheza 36
Temat: Wielkanoc – Niedziela Zmartwychwstania Jezusa.
Otwórz Ćwiczenia .
Str.74 – Świadkami Zmartwychwstania były kobiety , które wczesnym rankiem przyszły do grobu i nie zobaczyły ciała Jezusa. On Zmartwychwstał. Żywy przyszedł do swoich uczniów. Znajdź naklejkę Zmartwychwstałego Jezusa przyklej ją w miejscu gdzie zebrani są Apostołowie. Pokoloruj obrazek.
Str. 75 – przepisz na kolorowo Słowo dnia i jeśli masz taką możliwość z płytki zamieszczonej w ćwiczeniach posłuchaj piosenki pt.” Jezus Chrystus przyszedł na ziemię” (kliknij nutkę). Po wysłuchaniu piosenki wpisz w wolne miejsca brakujące słowa: cieszę się, Alleluja, Alleluja. Amen. Czerwoną kredką pokoloruj szatę i chorągiewkę – znak zwycięstwa Jezusa.
Czekam na zdjęcie. a.jurczak@sp18-pszczyna.pl
Piątek 17.04.2020 r.
Dbamy o wzrok.
Witajcie moi Drodzy! Dzisiaj dowiemy się jak ważny jest wzrok i jak trzeba o niego dbać! Na początek posłuchaj piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=EL9-xoZbnYk
EDUKACJA POLONISTYCZNA
1.Posłuchaj wiersza Jana Brzechwy pt. „ Sowa” https://www.youtube.com/watch?v=WHSotVqGVAg
2.W jakich warunkach należy czytać książki? Poszukaj informacji w wierszu.
3. Otwórz Ćwiczenia i wykonaj zadanie 1 i 2 na stronie 51.
4. Zapisz temat w zeszycie: Dbamy o wzrok. Ułóż i zapisz kilka zdań o tym jak należy dbać o wzrok.
Czas na przerwę: Ćwicz z piosenką: https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464
5. Wykonaj w „Ćwiczeniach” na stronie 52 zadanie 4
Dla chętnych: „Ćwiczenia” zadanie 5 str.52 ( Prześlij mi zdjęcie !)
6. Zaproponuj komuś z rodziny i przeczytajcie razem wiersz pt „Sowa” z podziałem na role.
Dla ciekawych: film https://www.youtube.com/watch?v=KARWiNcFPAo
EDUKACJA MATEMATYCZNA
- Wykonaj zadania 2,3,4 w Ćwiczeniach na str. 36.
- Zapisz w zeszycie do matematyki temat: Liczymy do 100, a następnie wykonaj zadanie 2 oraz 3 str. 23 z podręcznika do matematyki.
- Poćwicz: https://szaloneliczby.pl/liczenie-pieniedzy/
Dla chętnych: https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/bed061f77f3e32954c100a5eca387ffb_/index.html
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Dzisiaj zapraszam Cię na lekcję z Panem Andrzejem. Po krótkiej rozgrzewce czeka Cię kilka ćwiczeń z piłką . Jeśli nie masz piłki, to zabierz poduszkę – też się nada: https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE
Język angielski
Hello! Witajcie!
Czy wiesz, jaki jest dzisiaj dzień tygodnia? Nazwij go po angielsku. Jeśli masz problem oglądnij film i powtarzaj: https://youtu.be/loINl3Ln6Ck
Otwórz zeszyt ćwiczeń, w środku książki znajdziesz wkładkę czyli wycinanki. Znajdź stronę do lekcji 2 z rozdziału 5 z obrazkami potraw (Unit 5 Lesson 2 – Mini-flashcards). Wytnij wszystkie obrazki po przerywanych liniach. Przygotuj kartkę z bloku, wytnij kilka pasków o szerokości 3cm i poprzecinaj tak, aby ich szerokość pasowała do obrazków. Napisz na nich angielskie nazwy tych produktów. Sprawdź ze wzorem w podręczniku na s.52 z.2
Ułóż obrazki z produktami jeden obok drugiego, a pod nimi karteczki z wyrazami. Sprawdź czy dobrze wykonałeś zadanie. Porównaj z podręcznikiem s.52.
Potasuj karty obrazkowe i ponownie rozłóż, pod nimi ułóż karty wyrazowe. Sprawdź z podręcznikiem! Wykonaj to ćwiczenie jeszcze trzy razy. SUPER!
Oglądnij film i powtórz słówka za mróweczką Annie:
https://youtu.be/efhNHQz1stk
soup (sup) – zupa, salad (saled) – sałatka ,
cabbage (kabidż) – kapusta, chips (czips) – frytki,
meatballs (mitbols) – klopsy, pasta – makaron,
chicken (tsziken) – kurczak pizza (pica) – pizza
Great! Wspaniale!
Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie 1 ze strony 50 zgodnie z poleceniem.
Super!
Bye-bye! Do widzenia! p. Basia
Czwartek 16.04.2020 r.
A ja rosnę i rosnę!
Cześć i czołem! Wyspani? Po śniadaniu? Mam nadzieję, że tak! Wobec tego zaczynamy!
A jak ? Śpiewająco! https://www.youtube.com/watch?v=PSIH0KfRsR0
Już wiesz jaki będzie temat dzisiejszych zajęć?
EDUKACJA POLONISTYCZNA
1. Otwórz podręcznik na str. 38 i przeczytaj ten krótki tekst.
2. Proponuję Ci ćwiczenie: zmierz wzrost wszystkich domowników- zapisz wyniki w zeszycie pod tematem lekcji – A ja rosnę i rosnę! ( za kilka miesięcy powtórzymy ćwiczenie- ciekawe co z tego wyniknie?!).
Czas na przerwę: dzisiaj do ćwiczeń będzie Ci potrzebny zwinięty w rulon ręcznik każde ćwiczenie powtórz 6 razy:
- Przeskocz przez zwinięty ręcznik z boku na bok na prawej nodze
- Przeskocz przez zwinięty ręcznik z boku na bok na lewej nodze
- Połóż się na brzuchu, wyciągnij ręce przed siebie i weź końcówki ręcznika do rąk, teraz próbuj jednocześnie unosić nogi i ręce
3. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zad. 1/ str.48
Dla chętnych: Ćwiczenia zad. 4/ str.49 https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/346cb7821362a2063e08fb3189cd38bd_/index.html
EDUKACJA MATEMATYCZNA
1.Teraz trochę poćwicz liczenie pieniędzy : https://szaloneliczby.pl/liczenie-pieniedzy/
2. I co? Jak poszło? Pewnie dobrze! Zatem pracujemy dalej. Wykonaj ćwiczenia na str. 35
EDUKACJA MUZYCZNA
Wymyśl swoją melodię do słów:
„ Wiosenna poleczka z promykiem słoneczka. Z promykiem słoneczka poleczka. Kwitnąca, zielona, deszczykiem zroszona poleczka, wiosenna poleczka.”
Gotowe? To teraz spróbuj zaśpiewać to swoim najbliższym.
Dla chętnych: wykonaj instrument perkusyjny według własnego pomysłu. ( Prześlij mi zdjęcie!)
Możesz skorzystać z podpowiedzi:
https://www.youtube.com/watch?v=rjlF1bRjmgE, https://www.youtube.com/watch?v=pY9shr3td28
WYCHOWANIE FIYZYCZNE
Poćwicz razem z dziewczynką: https://www.youtube.com/watch?v=vTWUa0rAcpw
Miłego dnia!
Środa 15.04.2020r.
Dotrzymujemy obietnic.
Witajcie Dzieci po przewie świątecznej! Mam nadzieję, że odpoczęliście i nabraliście sił na dalszą naukę. Dzisiaj poznacie Szymka, bohatera opowiadania „Ważna karta” i dowiecie się, dlaczego dotrzymywanie obietnic jest ważne. To co? Gotowi? Zaczynamy!
EDUKACJA POLONISTYCZNO- PRZYRODNICZA
- Otwórz podręcznik z języka polskiego na stronie 36/37 i przeczytaj opowiadanie Wojciecha Widłaka „Ważna karta”.
- Spróbuj odpowiedzieć na pytanie 1 i 2 str. 37.
- Przeczytaj co jest napisane w ramce na str. 37 i zapamiętaj te słowa 😊
Czas na przerwę:skacz na niewidzialnej skakance przez minutę, zrób 10 głębokich oddechów, napij się wody!Otwórz ćwiczenia z języka polskiego na stronie 44 i wykonaj zadanie 1, 2 i 3.
4. Otwórz ćwiczenia z języka polskiego na stronie 44 i wykonaj zadanie 1, 2,3.
5. W zeszycie zapisz temat: Dotrzymujemy obietnic. Następnie wykonaj zadanie 4 i 5/ str. 45
6. Dodatkowo: trening pamięci: http://pisupisu.pl/klasa2/odkrywanka-16
Dla chętnych: http://pisupisu.pl/klasa2/rebusy
Czas na przerwę:Pobaw się w żółwia – przybierz pozycję na czworaka, a na plecach połóż książkę. Spróbuj poruszać się po domu tak, żeby książka nie spadła. Ile pomieszczeń dasz radę pokonać? Powtórz zabawę kilka razy.
EDUKACJA MATEMATYCZNA
Otwórz ćwiczenia z matematyki na stronie 32 i 33 i sprawdź siebie!
Dla chętnych: https://www.matzoo.pl/klasa2/wpisz-liczby-rosnaco-w-zakresie-100_12_42.html
EDUKACJA PLASTYCZNA
Kolaż „Zielone domki przy ulicy Wiosennej”
Aby powstała ulica Wiosenna potrzebujesz różne rodzaje papieru (np. ozdobny papier do pakowania prezentów, bibuła karbowana, papier kolorowy), kredki, flamastry, kawałki różnych materiałów i ozdoby w zielonych, wiosennych odcieniach (koronki, kokardki- wykorzystaj to co masz w domu- liczę na Twoją pomysłowość!)
1. Z wybranego przez siebie papieru wytnij prostokąty i trójkąty – dachy i domy
2.Ze zgromadzonych materiałów wytnij okna, drzwi, komin.
3.Wycięte elementy przyklej na kartkę. Możesz też dorysować lub dokleić dowolne, wiosenne ozdoby. (Prześlij mi zdjęcie!)
Powodzenia! Dbajcie o siebie!
Środa 8.04.2020 r.
Przygotowania do Świąt Wielkanocnych.
Witam Was moi Drodzy! Czy jesteście już w świątecznym nastroju? Jeśli nie to mam nadzieję, że po dzisiejszych zajęciach już będziecie:)
Na dzisiaj przygotowałam również świąteczne niespodzianki , a więc do dzieła!
EDUKACJA POLONISTYCZNO-PRZYRODNICZA
1.Przeczytaj wiersz Wielkanoc” z podręcznika str.80
2.Wykonaj w „Ćwiczeniach” str.84 zad.1,2
3. Zapisz w zeszycie temat: Przygotowania do Świąt Wielkanocnych i wykonaj zadanie 3 z Ćwiczeń str.84
Sprawdź się :Quiz wielkanocny: https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/7082fbb9081199152e6671560a6793bd_/index.html
Czas na przerwę: https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I
4.Wykonaj zadania 4 i 5 w „Ćwiczeniach” str. 85
( Życzenia możesz napisać na kartce świątecznej lub zapisać w zeszycie) Prześlij mi zdjęcie!
! Niespodzianka https://www.youtube.com/watch?v=FTiL5dAyjsw
Czas na przerwę : Zrób kilka pajacyków, przysiadów, napij się, zjedz coś.
EDUKACJA MATEMATYCZA
EDUKACJA PLASTYCZNA
Jakie znasz rodzaje jajek wielkanocnych? Jak się je ozdabia. Opowiedz na podstawie zdjęć i opisów w Podręczniku str.81, a następnie wykonaj swoje jajko wielkanocne. ( Prześlij mi zdjęcie)
Dla chętnych:https://www.youtube.com/watch?v=xLKqVpCcoDg
!Niespodzianka https://www.youtube.com/watch?v=x8MtFu909cs
Życzę Ci i całej Rodzince zdrowych, spokojnych Świąt Wielkanocnych!
Wtorek 7.04.2020 r.
Potyczki ortograficzne. Inaczej piszę niż słyszę.
Witajcie Kochane Dzieci!
Rozpoczniemy nasze spotkanie nieco inaczej. Czym będziemy się dziś zajmować? Posłuchajcie:
https://www.youtube.com/watch?v=AoVxnrvmLfw
EDUKACJA POLONISTYCZNA
1. Zapisz w zeszycie temat: Potyczki ortograficzne.
2. Wykonaj polecenie usłyszane w filmiku-podr. str.56/2
Zmęczony jesteś? Krótka przerwa!
https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q
3. Teraz możesz pracować dalej- wykonaj w ćwiczeniach na str. 64/ 1, na str. 65/4
Dla chętnych: spróbuj wykonać pozostałe ćwiczenia na str. 64 i 65, https://krzyzowki.imasz.net/darmowa-krzyzowka-dla-dzieci-nr-1/
ZAJĘCIA KOMPUTEROWE
Zaprojektuj świąteczną kartkę w edytorze grafiki Paint. Prześlij mi zdjęcie.
Zajęcia rozwijające kreatywność
Witajcie!
Dzisiaj wykonamy kartke świąteczną , którą możecie wykorzystać do dekoracji świątecznego stołu albo swojego pokoju.
Przygotuj kartkę z bloku technicznego w dowolnym kolorze i zagnij ją na pół. Teraz wyjmij kartkę z bloku rysunkowego ( może być biała lub kolorowa) i też zagnij ją na pół. Na połówce kartki z bloku rysunkowego narysuj kształt jajka ale tak, aby zajęło jak największą jej powierzchnię i wytnij nożyczkami. Teraz naklej wycięte jajko na kartę z bloku technicznego i ozdób go według własnego pomysłu. Z kartki, która została po wycięciu jajka wytnij prostokąt na całą szerokość kartki, mazakiem napisz :WESOŁYCH ŚWIĄT i przyklej napis pod jajkiem.
Pracę możesz wykonać według tego wzoru: https://images.app.goo.gl/NRKnq59JiPzvanEq9
Miłej zabawy!
Pozdrawiam! p. Basia
Język angielski
HELLO! WITAJCIE!
Today’s lesson is about Easter! czyli Dzisiejsza lekcje będzie o tradycjach wielkanocnych i o symbolach, z jakimi kojarzą Wam się te święta!
Oglądnij film, poznasz symbole związane z Wielkanocą: https://youtu.be/5BH0LjFanSY
Otwórz podręcznik na s.79 z.1, znajdziesz tam listę ze słówkami, nazwij obrazki po angielsku:
- Easter rabbit / bunny – ( iste rabit/ bani) – królik wielkanocny
- Easter chick ( iste czik) – kurczaczek wielkanocny
- Easter egg (iste eg) – jajko wielkanocne
- flowers (flałers) – kwiaty
- basket (baskit|) – koszyk
Popatrz na zdjęcie w z.4 s.79 – dzieci zbierają jajka do koszyków. W wielkanocną niedzielę czyli Easter Day, brytyjskie dzieci szukają w ogrodzie czekoladowych lub wykonanych z innych materiałów jajek . Zabawa nazywa się „Easter egg hunt”. Wygrywa to dziecko, które zbierze do koszyka najwięcej jajek.
Posłuchaj piosenki i zaśpiewaj razem z dziećmi: https://youtu.be/mFsuX0YCpDM
Oto tekst:
We’re on an Easter egg hunt (łir on en iste eg hant) – Bawimy się w poszukiwanie jajek
We’ve got our baskets ready (łiw got ałe baskits redi) – Mamy przygotowane koszyki
Here are yellow flowers ( hije a jeloł flałers) – Tutaj są żółte kwiatki
Here’s an Easter rabbit ( hijers en iste rabi) – Tutaj jest króliczek
Here’s a little chick (hijers e litl czik) – Tutaj jest kurczaczek
And Here’s an Easter egg. Hurray! (end hijers an iste eg. hurej) – A tutaj jest jajko wielkanocne. Hurra!
Otwórz zeszyt ćwiczeń na s.79 i wykonaj z. 1 i 2 (oprócz posłuchaj i zaśpiewaj piosenkę)
Great! Wspaniale!
HAPPY EASTER! ŻYCZĘ WAM I WASZYM RODZICOM WESOŁYCH ŚWIĄT!
Bye-bye! Do widzenia. p.Basia
EDUKACJA PRZEZ SZACHY
Temat: Mat w jednym posunięciu.Dziękuję wszystkim, którzy brali udział w turnieju szachowym:-)
Proszę o uzupełnienie zadań szachowych, dotyczących MATA w jednym posunięciu pod linkiem: https://lichess.org/learn#/12
- RELIGIA
Katecheza 35
Temat: Wigilia Paschalna – początek radości Zmartwychwstania.
Uzupełnij Ćwiczenia – str. 72 i 73
Zdjęcia wykonanych zadań mile widziane.
e-mail: a.jurczak@sp18-pszczyna.pl
Dla chętnych do kolorowania świątecznych pisanek, baranków i zajączków podaje link strony z obrazkami do wydrukowania. https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/
Wesołych i radosnych Świąt Wielkanocnych.
Zostańcie z Bogiem i Jego Ojcowskim błogosławieństwem.
siostra
Poniedziałek 6.04.2020 r.
Temat: Co zrobić, gdy zdarzy się wypadek?
Witajcie? Dzisiaj przypomnimy sobie jak zachować się kiedy będziecie świadkiem wypadku, w jaki sposób wezwać pomoc.
EDUKACJA POLONISTYCZNO-PRZYRODNICZA
1.Przeczytaj tekst – Podręcznik str. 64-65
2. Odpowiedz na pytania ( ustnie)
W jaki sposób zachował się Jacek, gdy babcia zemdlała?
Dlaczego Jacek rozpłakał się dwa razy?
3. Obejrzyj film : https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL2_ORE_V7_WIOSNA_2_3_25_112_p6
Blok25, temat 112 Zagraża nam powódź
Czas na przerwę: Wykonaj tyle podskoków ile jest 20:5, tyle skłonów w przód ile jest 16:4 ,tyle przysiadów ile jest 2×6, napij się wody.
4. Wykonaj zadania w ćwiczeniach str. 71 zad. 1,3.
5. Zapisz w zeszycie temat: Co zrobić, gdy zdarzy się wypadek?
6. Następnie wykonaj do zeszytu zad.2 z ćwiczeń str. 71.
Dla chętnych: Wykonaj zadania w ćwiczeniach str.72 ( Prześlij mi zdjęcie)
Czas na przerwę : Zaśpiewaj z dziećmi: https://youtu.be/wHBttUjMPHc
EDUKACJA MATEMATYCZNA
1. Zobacz filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=7Ox5hQidp8Q, https://www.youtube.com/watch?v=1P2r5XnaXtU
2. Otwórz podręcznik na str. 20-spróbuj wykonać ćwiczenie 1,2,3
3.Wykonaj zadania w ćwiczeniach str. 30/1, 2, 4
Poćwicz: https://szaloneliczby.pl/uporzadkuj-liczby-do-100/
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Zakręć ruletką i ćwicz: https://wordwall.net/pl/resource/939075/wychowanie-fizyczne-1-3
- RELIGIA
Katecheza 34
Temat: Wielki Piątek.
Uzupełnij Ćwiczenia – str. 70 i 71
Zdjęcia wykonanych zadań mile widziane.
e-mail: a.jurczak@sp18-pszczyna.pl
Piątek 3.04.2020 r.
Dzień dobry moi drodzy! Dziś już piątek, weekendu początek, szybciutko uporamy się z zadaniami i wolne przed nami😊 To co? Zaczynamy!
EDUKACJA POLONISTYCZNO-PRZYRODNICZA
1. Najpierw trochę ortografii 😊 Otwórz podręcznik z języka polskiego na stronie 61, przeczytaj uważnie polecenie i spróbuj wykonać zadanie 1.
2. W zeszycie zapisz temat: Bezpiecznie na rowerze.
Gotowe? Wiedziałam, że sobie poradzisz.
Dla chętnych : . http://pisupisu.pl/klasa2/rz-i-z-wybierz-puzzle
Czas na przerwę– spróbuj przez minutę skakać na niewidzialnej skakance; napij się wody; zrób 10 skłonów w przód.
3. Otwórz podręcznik na stronie 62 i spróbuj samodzielnie przeczytać opowiadanie „Dla kogo ta ścieżka?”
4. Następnie zobacz filmik: https://www.youtube.com/watch?v=6r-fdr_CcPM
5. Otwórz ćwiczenia na stronie 69 i wykonaj zadanie 1 i 2
6. ! Jeśli już Twoja fasolka urosła proszę o nadesłanie zdjęcia roślinki i karty obserwacji.
Dla chętnych: ćwiczenia, str. 70 zad. 3
WYCHOWANIE FIZYCZNE
1.
Połóż się na brzuchu, wyciągnij ręce przed siebie, nogi wyprostuj i złącz.
Jednocześnie unoś ręce, barki i nogi do góry i utrzymuj pozycję przez 5 sek. Powtórz
8–10 razy.
2. Usiądź w siadzie skrzyżnym i spróbuj wstać
nie podpierając się rękami. Powtórz 10 razy.
Czas na krótką przerwę – napij się wody, zjedz drugie śniadanie i opowiedz komuś czego się dziś nauczyłeś z edukacji polonistycznej😊
EDUKACJA MATEMATYCZNA
- Otwórz ćwiczenia na stronie 28 i wykonaj zadanie:5,6
Przerwa- zbuduj tor przeszkód z poduszek i pokonaj go z książką na głowie; napij się wody; zrób 10 przysiadów.
Dla chętnych: Zachęcamy do wzięcia udziału w ogólnopolskiej akcji: „Kartka dla medyka”
Wykonaj najpiękniej jak potrafisz laurkę dla służby zdrowia 😊
Język angielski
Hello! Witajcie!
Czy wiesz, jaki jest dzisiaj dzień tygodnia? Nazwij go po angielsku. Jeśli masz problem sprawdź w podręczniku na s.5
Teraz otwórz podręcznik na s.52 z.2. Znajdziesz tam nowe słówka:
soup (sup) – zupa salad (saled) – sałatka
cabbage (kabidż) – kapusta chips (czips) – frytki
meatballs (mitbols) – klopsy pasta – makaron
chicken (tsziken) – kurczak pizza (pica) – pizza
Oglądnij film i powtórz słówka za mróweczką Annie:
https://youtu.be/efhNHQz1stk
Teraz nazwij samodzielnie wszystkie dania po angielsku. Jeśli ci się nie udało, to spróbuj kilka razy.
Great! Wspaniale!
Przepisz do zeszytu z j. angielskiego kolejne 4 słówka z podręcznika:
chips (czips) – frytki
meatballs (mitbols) – klopsiki
pasta (pasta) – makaron
chicken (tsziken) – kurczak
Po napisaniu powtórz je kilka razy.
Super!
Odpowiedź na pytanie o dzień tygodnia: It’s Friday.
Bye-bye! Do widzenia! p. Basia
Czwartek 2.04.2020r.
„Drogi uczniu, dziś obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Zanim przystąpisz do lekcji ubierz się proszę na niebiesko. Możesz też zachęcić do tego swoich domowników. Porozmawiaj z rodziną na temat autyzmu, możesz skorzystać z materiałów internetowych, w tym tych na stronie szkoły. Później możesz przystąpić do lekcji. Zastanów się przy tym proszę, jakie trudności napotykają w edukacji dzieci ze spektrum autyzmu.”
Cześć Dzieciaki!
Jak Wasze humory? Jeśli dobre to się cieszę, a jeśli nie za bardzo to proponuję zaśpiewaj razem z Kubusiem: https://www.youtube.com/watch?v=Gl9BXBdAGnQ
Myślę, że już wszyscy jesteście w dobrych humorach, więc zaczynamy!
EDUKACJA POLONISTYCZNO-PRZYRODNICZA
1. Zaproś kogoś z domowników do współpracy i przeczytajcie ten wiersz z podziałem na role- podręcznik str. 59
Jakie powody do radości miał wróbelek? Wymień je.
2. Wykonaj w ćwiczeniach str.68
Czas na przerwę : poćwiczmy razem: https://www.youtube.com/watch?v=Twc7suv_Om0, teraz napij się, zjedz drugie śniadanie
3. Otwórz podręcznik na str. 60
4. Wykonaj ćwiczenie 1- pisemnie do zeszytu ( nie musisz się śpieszyć- masz czas do poniedziałku) ! (Prześlij mi zdjęcie).
EDUKACJA MATEMATYCZNA
1.W ćwiczeniach wykonaj zadania na str.27/3,4
2. Sprawdź siebie: https://www.matzoo.pl/klasa2/obowiazki-domowe_63_315
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Usiądź w siadzie skrzyżnym i spróbuj wstać nie podpierając się rękami. Powtórz 10 razy.
– zrób 10 przysiadów,
– wykonaj kilka podskoków na prawej, a potem na lewej nodze,
– przeczołgaj się wzdłuż pokoju
MUZYKA
Przypomnij sobie piosenkę z klasy I o wielkanocnych pisankach- zaśpiewaj: https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
Środa 1.04.2020r.
Dzień dobry dzieci!
Czy wiecie jaką dziś mamy datę? Kto wie co robimy tego dnia? Zobacz co wymyśliły pewne małpki https://www.youtube.com/watch?v=RI8I6hSQizo
A czy każdy żart jest zabawny? Musimy pamiętać o tym, żeby nasze żarty nie sprawiły komuś przykrości!Dlatego zanim komuś zrobimy psikusa dobrze się zastanówmy!A teraz do dzieła:
EDUKACJA POLONISTYCZNO-PRZYRODNICZA
1.Przeczytaj wiersz – podręcznik str. 57
2. Wykonaj w ćwiczeniach str.66/ 1, str. 67/ 5
Czas na przerwę- „Wkręcanie żarówek” – stań na palcach, unieś ręce w górę i ruszaj nadgarstkami tak, jakbyś chciał wkręcić żarówki. Przejdź się po pokoju, zrób kilka podskoków.
3. Wróć do podręcznika str. 58-spróbuj uzupełnić wierszyk wyrazami z „h” (ustnie)
4. Teraz wybierz jedną zwrotkę wiersza, naucz się jej na pamięć i postaraj się wpisać ją do zeszytu bez zaglądania do podręcznika. Trzymam kciuki!
Dla chętnych: ćwiczenia str. 66/ 2
Czas na przerwę : https://www.youtube.com/watch?v=2z2vC7MxcKo
EDUKACJA MATEMATYCZNA
1.W „Ćwiczeniach” wykonaj zadania na str.24
Poćwicz : https://szaloneliczby.pl/ktora-godzina/
Dla chętnych: Wybierz i wykonaj dwa zadania ze str.26 – Prześlij mi zdjęcie
EDUKACJA PLASTYCZNA
Dmuchane obrazki – „Wiosenna łąka”Przed przystąpieniem do pracy warto rozłożyć na stoliku gazety lub arkusze papieru.
Co przygotować? • farby akwarelowe lub plakatowe; • pędzel; • pojemnik na wodę; • słomki do napojów; • duże kartki;
– nałóż na papier różne zielone plamy i szybko zacznij wydmuchiwać powietrze przez słomkę, żeby farba rozpryskiwała się na różne strony,
– teraz nanieś pędzlem kolorowe plamy i również „rozdmuchaj” je za pomocą słomki.
Powstaną kolorowe kwiaty. Możesz też domalowywać kwiaty pędzlem lub palcami.Wesołej zabawy!
Wtorek 31.03.2020r.
Witajcie moi Drodzy!
EDUKACJA POLONISTYCZNO-PRZYRODNICZA
1.Poproś kogoś dorosłego lub przeczytaj samodzielnie tekst „ Powódź” w Podręczniku s.53-54. Odpowiedz na pytanie, czym jest powódź i jak do niej dochodzi.
2. Zapisz w zeszycie temat: Groźna woda.
Otwórz „Podręcznik” na str.55. przyjrzyj się historyjce obrazkowej i przeczytaj zdania pod obrazkami. Zapisz opowiadanie w zeszycie.
Czas na przerwę: Zaśpiewaj ulubioną piosenkę!
3. Wykonaj zadanie w „Ćwiczeniach” s. 63 zad.1
Dla chętnych str.63 zad.2
ZAJĘCIA KOMPUTEROWE
W programie WORD zapisz 3 zdania z wyrazami z „ó” ( w tych wyrazach zaznacz „ó” na czerwono) – jeśli masz z tym problem spójrz do ćwiczeń informatycznych str. 36
Język angielski
Hello! Witajcie!
Dzisiaj rozpoczynamy 5 rozdział zatytułowany „The Wild Wasps” czyli Dzikie Osy. Spotkasz się z nimi w historyjce.
Teraz otwórz podręcznik na s.52 z.2. Znajdziesz tam nowe słówka:
soup (sup) – zupa salad (saled) – sałatka pizza (pica) – pizza
cabbage (kabidż) – kapusta, chips (czips) – frytki,
meatballs (mitbols) – klopsy, pasta – makaron
oraz słówko dodatkowe : chicken (tsziken) – kurczak
Oglądnij film i powtórz słówka za mróweczką Annie:
https://youtu.be/efhNHQz1stk
Great! Wspaniale!
Napisz w zeszycie do j. angielskiego nagłówek UNIT 5 i przepisz pod nim w słupku 4 pierwsze słówka z podręcznika:
soup (sup) – zupa
salad (saled) – sałatka
pizza (pica) – pizza
cabbage (kabidż) – kapusta
Po napisaniu powtórz je kilka razy.
Super!
Bye-bye! Do widzenia! p. Basia
Zajęcia rozwijające kreatywność
Temat: Zajączek wielkanocny z papieru.
Do wykonania zajączka będziesz potrzebować kartkę z bloku technicznego – kolor kartki wybierz sam tak, aby pasował do zająca.
Zagnij kartkę na pół wzdłuż dłuższego boku, a następnie przetnij po linii zagięcia. Do zrobienie jednego zajączka potrzebujesz tylko jeden pasek, a więc drugi pasek odłóż.
Wybrany pasek zwiń w rulon i sklej mocno jego końce – przytrzymaj paluszkami chwilkę, aby się nie rozkleiły. Możesz wykorzystać również rulon po zużytej rolce papieru toaletowego i okleić go papierem kolorowym.
Teraz oglądnij link . Tam znajdziesz wzór, jak należy wykończyć Twoją pracę, aby powstał zajączek.
https://images.app.goo.gl/EygpHNPy5UJPqpqn6
Teraz wytnij z papieru kolorowego uszy i przyklej je w górnej części. Następnie wytnij skoki i przyklej w dolnej części rolki. Teraz wytnij oczy, nos (możesz zrobić kulkę z krepy lub waty) i wąsiki. Wszystkie wycięte elementy naklej na rolce, tak, aby powstała buzia zająca.
Życzę Wam miłej pracy!
Pozdrawiam! p.Basia
- RELIGIA
Katecheza 33
Temat: Wielki Czwartek.
str. 68 i 69 – przepisz Słowo Dnia, wklej naklejkę i pokoloruj obrazek
Pamiętamy o Mszy Świętej w Niedzielę transmitowanej na stronach internetowych i w TVP. Polecam np. Projekt Kapucyńki na kanale YouTube Niedziela godz. 11.30, a w piątek zachęcam do pooglądania Drogi Krzyżowej dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=w2SMRtQuxP4
Edukacja przez szachy
Jeśli chcesz to zagraj w turnieju szachowym!
Wejdź o godzinie 11:30 na stronę https://lichess.org/tournament i znajdź turniej SP6 Pszczyna lub za pomocą linku, który podam na stronie szkoły na godzinę przed początkiem turnieju. Turniej będzie trwał godzinę, ale nie musisz tak długo grać, możesz grać krócej. Turniej we wtorek będzie przeznaczony tylko dla dzieci z klas 1-3 z naszej szkoły. W środę spróbujemy dla wszystkich uczniów naszej szkoły. Spróbuj!
Poniedziałek 30.03.20r
Cześć i czołem! Rozpoczynamy kolejny dzień naszej pracy. Dziś proponuję Wam zabranie się za wiosenne porządki. Zaczynamy!
EDUKACJA POLONISTYCZNO-PRZYRODNICZA
1.Przeczytaj- podręcznik str. 51
2. Wykonaj w ćwiczeniach str.62/ 1
Czas na przerwę : Maszeruj z książką na głowie tak, aby nie spadła (po obwodzie koła); połóż książkę na podłodze i spróbuj ją przeskoczyć w tył i w przód, zjedz drugie śniadanie, napij się i umyj ręce.
3. Zapisz w zeszycie temat: Wiosenne porządki.
4. Wykonaj z zeszytu ćwiczeń str.62/2
! NIESPODZIANKA- zobacz film: https://youtu.be/_p-y7AcRvJo
EDUKACJA MATEMATYCZNA
1. Poćwicz dzielenie- możesz spróbować tutaj: https://www.matzoo.pl/klasa2/dzielenie-w-zakresie-25_10_27
2. Teraz wykonaj zadania w ćwiczeniach na str. 23
Czas na przerwę: poskacz, poruszaj głową, klaśnij w dłonie, zrób kilka skłonów w przód, napij się wody
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Ćwicz razem z dziećmi: https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
- RELIGIA
Katecheza 32
Temat: Niedziela Palmowa.
str. 66 i 67 – przepisz Słowo Dnia, wklej naklejkę i pokoloruj obrazek
Pomocą w rozwiązaniu ćwiczeń – może być płyta, która znajduje się w kopercie na początku podręcznika. Zachęcam, aby odsłuchać umieszczone na niej opowiadania i piosenki znajdujące się pod ikonką głośnika, nutki lub książki na stronach poszczególnych katechez. Strony na e-podręczniku odpowiadają stronom podręcznika.
W wolnych chwilach zapraszam na program dla dzieci o tematyce religijnej na kanale YouTube: www.mocniwduchuTVLIVEdla dzieci. Program jest ciekawy, twórczy i radosny. Na ten czas BAAARDZO polecam.
Pamiętamy o modlitwie wieczornej. Uczymy się na pamięć modlitwy: Wierzę w Boga.
Piątek 27.03.20r.
Witajcie!
Przed nami nowe, wiosenne zadania. Dzisiaj dokładnie„ przyjrzymy się przebiśniegom”.
Czy wiecie skąd taka nazwa?
EDUKACJA POLONISTYCZNO-PRZYRODNICZA
1.Opisujemy przebiśnieg. Wskazówka: Pamiętaj aby nie zaczynać każdego zdania od wyrazu „przebiśnieg”! Otwórz „Podręcznik” na stronie 50 i wykonaj zadanie 1 oraz 2.
Czas na przerwę: Proponuję wykonać takie ćwiczenie: Połóż się na podłodze, a na brzuchu umieść misia; oddychaj tak, żeby ukołysać misia do snu. Teraz napij się wody lub zjedz jakiś owoc!
2. Narysuj przebiśnieg w zeszycie lub wykonaj na kartce, możesz zainspirować się taką propozycją, tylko zastanów się jak wygląda przebiśnieg?
Zainspiruj się : https://i.ytimg.com/vi/HwlXsmzL71Y/hqdefault.jpg
Dodatkowo dla chętnych: Zagraj, zgadnij Co to za kwiat? http://www.zyraffa.pl/quizy/kat/przyroda/kwiaty_wiosna.html
Czas na przerwę: Weź głęboki wdech, a następnie zrób wydech ustami próbując jak najdłużej wymawiać „sssss”. Popatrz za okno, jaka dziś pogoda?
EDUKACJA MATEMATYCZNA
1.Wykonaj zadania w ćwiczeniach str. 22- skorzystaj z patyczków
2. Przepisz do zeszytu działania z podręcznika str. 16/4
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Potrzebna będzie butelka z wodą mineralną (0,5l)
1. Złap butelkę w dwie ręce i zrób 10 przysiadów.
2. Tocz butelkę po podłodze raz lewą raz prawą ręką.
3. Przejdź przez pokój z butelką na brzuchu „rakiem do przodu”. 4. Wypij wodę
Język angielski
Hello! Witajcie!
Przypomnijmy sobie nazwy dni tygodnia ( otwórz podręcznik na s.5, oglądnij film: https://youtu.be/mXMofxtDPUQ; powiedz jaki mamy dzisiaj dzień tygodnia It’s …./ Dzisiaj jest …. SUPER!
Dzisiaj zrobimy lekcję powtórkową z rozdziału 4.
Oglądnij film: https://youtu.be/gpDTSKgH8oA i powtórz z mróweczką Annie poznane nazwy części ciała. Możesz również wykorzystać podręcznik i samodzielnie nazwać części ciała – podręcznik s.40 z.2.
Otwórz podręcznik na s.45 z.1 , popatrz na zdjęcia i powiedz, co mówią dzieci np.: I’m tired. czyli Jestem zmęczony. Zrób to samo z pozostałymi zdjęciami.
Otwórz zeszyt ćwiczeń na s.83 z.1 . Sprawdź, czy potrafisz samodzielnie napisać wszystkie słówka. W pierwszej części zadania napisz nazwy części ciała, które widzisz przez lupę. W drugiej części zadania przedstawiającej kartkę z zeszytu napisz nazwy samopoczucia.
Teraz sprawdź czy poprawnie napisałeś! Otwórz podręcznik na s.83 i porównaj pisownię. Jeżeli gdzieś zauważyłeś błąd to popraw!
Goodbye / Do widzenia !
Czwartek 26.03.20 r.
Witajcie dzieci!
Czym byłaby wiosna bez pięknych, kolorowych i pachnących kwiatów. W ten cudowny świat wprowadzi nas wiersz.
EDUKACJA POLONISTYCZNO-PRZYRODNICZA
1.Przeczytaj- podręcznik str. 48
2.Pooglądaj zdjęcia niektórych wiosennych kwiatów- podr. str. 49 i na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg
3.Wykonaj ćwiczenia str. 60- 61
Czas na przerwę – usiądź na podłodze i zwiń się w kłębek, jakbyś był pączkiem kwiatka. Następnie powoli zacznij unosić głowę, ramiona, prostować kończyny i unosić się do pozycji stojącej, nie zapomnij się napić
EDUKACJA MATEMATYCZNA
1.Zobacz filmik- ( licz z dziewczynką) https://www.youtube.com/watch?v=Wh4j6o2Iogg&feature=emb_logo
2.Przy pomocy patyczków wykonaj zadania z ćwiczeń str. 21/ 2,3,4
Czas na przerwę- przejdź przez pokój na czworakach, podskocz w górę, zrób przysiady
EDUKACJA MUZYCZNA
Posłuchaj i spróbuj zaśpiewać razem z dziewczynką. https://miastodzieci.pl/piosenki/wiosna-w-blekitnej-sukience/
25.03.2020 środa
Drogie dzieci. Dzisiaj będziemy dalej rozmawiać na temat rozpoczynającej się wiosny i jej wpływu na przyrodę.
EDUKACJA POLONISTYCZNO-PRZYRODNICZA
- Przeczytaj wiersz pt. „Pobudka” , który znajduje się w podręczniku na stronie 46.
- Wykonaj ćwiczenia str. 58/1,2
Czas na przerwę-włącz ulubioną muzykę, zrób kilka przysiadów, 10 pajacyków, napij się
- Obejrzyj film–
- https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY
- Przeczytaj tekst podr. 47
- Wykonaj w zeszycie ćwiczeń- str.59 zad 5
Czas na przerwę- unieś ręce w górę i spróbuj falować całym ciałem naśladując delikatny wietrzyk, umiarkowany wiatr, wichurę.
EDUKACJA MATEMATYCZNA
1. Obejrzyj filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=OR8lETdQMXc
2. Przygotuj patyczki do liczenia.
3. Otwórz podręcznik str. 14,15- spróbuj korzystając z patyczków rozwiązać zadania.
4. Wykonaj w ćwiczeniach na str. 21 zad. 1
Dla chętnych:
–https://szaloneliczby.pl/tabliczka-mnozenia-do-20-test-wyboru/
– ćwiczenia matematyczne str. 20
EDUKACJA PLASTYCZNA
„Wiosenne bazie”: potrzebne materiały: kartka z bloku technicznego A4, niebieska farba, pędzel, brązowa kartka, nożyczki, klej, wata, waciki, końcówki z patyczków z patyczków do uszu lub biała wata,
Pomaluj kartkę na niebiesko, wytnij z brązowego papieru łodygi. Przygotuj z waty lub innych dodatków białe końcówki bazi. Gdy pomalowana na niebiesko kartka wyschnie, przyklej wszystkie elementy na kartkę, tak aby powstały piękne bazie. Jeżeli nie masz możliwości wykonania pracy według podanego wzoru, wykorzystaj do tego dostępne materiały.
24.03.2020 wtorek
JĘZYK POLSKI
1.Wysłuchaj uważnie opowiadania, „Z pamiętnika Julki” autor :Marzena Czarnowska-Mazurek. Opowiadanie znajduje się na stronie :
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL2_ORE_V7_WIOSNA_2_3_23_100_p0.html?v=665
Blok 27. Temat 122: Zakładamy hodowlę
2.Ułóż i zapisz w zeszycie 3 pytania do wysłuchanego tekstu.
3. Załóż hodowlę fasoli, prowadź obserwacje do 2.04.2020 r..
Karta pracy:
Edukacja przez szachy
Zachęcam do rozwiązania zagadek szachowych: http://www.abecadlo.cauchy.pl/szachy/wieze_szachowe/
ZAJĘCIA KOMPUTEROWE
Wykonaj rysunek pt. „Wiosna” w programie Paint- wykorzystaj poznane narzędzia.
23.03.2020 poniedziałek
JĘZYK POLSKI:
Proszę o uzupełnienie karty pracy ( czytanie ze zrozumieniem i wykreślanka- wysłane na maila i dostepne na stronie szkoły).
Dla chętnych:
https://www.eduelo.pl/quiz/40/czesc/1/
https://www.eduelo.pl/quiz/128/czesc/1/
https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL2_ORE_V7_WIOSNA blok 25, temat 113)
MATEMATYKA:
Podr. str.17/1
Proszę o uzupełnienie karty pracy ( mnożenie- strona szkoły lub na mailu)
Dla chętnych:
https://www.eduelo.pl/quiz/50/czesc/1/
WYCHOWANIE FIZYCZNE
https://wordwall.net/pl/resource/906341/wychowanie-fizyczne-gimnastyka-korekcyjna/%c4%87wiczenia-ruchowe – po wejściu na stronę zmień szablon( po prawej stronie) na „Losowe karty”.
Życzę powodzenia i dobrej zabawy!
20.03.2020 piątek
EDUKACJA POLONISTYCZNA
Uzupełnij kartę pracy polonistyczną ( dostępna na mailu i na stronie szkoły- w zakładce e-edukacja). Dla chętnych:
Wiosno, ach to ty!- rozwiązanie quizu utrwalającego wiedzę o wiośnie i jej zwiastunach.
–https://czasdzieci.pl/quizy/quiz,453084-wiosna,p,2.html#quiz
–https://learningapps.org/view1433697
– https://www.youtube.com/watch?v=1W9DPvkDiYU&feature=youtu.be
Lekcja dla uczniów klas 1-3: Kto więcej powie na jednym wydechu? – ćwiczenia oddechowe, – prosta gimnastyka języka, – rymowanki, wyliczanki wymawiane na jednym wydechu. Pomoce, które uczniowie powinni przygotować: 2 słomki do napoi, piórka, piłeczka pingpongowa, 2 chusteczki kosmetyczne.
EDUKACJA MATEMATYCZNA
Matematyka- podr. str.17/2 i dodatkowo:
–https://www.matzoo.pl/klasa2/jaka-jest-temperatura_63_415
WYCHOWANIE FIZYCZNE :
https://wordwall.net/pl/resource/914539/%c4%87wiczenia-ruchowe
19.03.2020 czwartek
Proszę o uzupełnienie karty pracy ( wysłana na maila).
1.Proponuję obejrzenie krótkiego filmu dla dzieci’ Na tropie przedwiośnia” https://www.youtube.com/watch?v=uLGvfSq35ZY.
2.Proponuję przypomnienie piosenki o tematyce wiosennej https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw
Wychowawca: Dorota Gawlik
JĘZYK ANGIELSKI Barbara Jonderko
Dni tygodnia: https://youtu.be/mXMofxtDPUQ
Części ciała: https://youtu.be/7yP_0knzff8
SZACHY
Uczniowie zachęcani do gry w szachy pod linkiem https://www.chesskid.com/pl/register/user-type
Kategoria: Klasa 2a
Napisany przez: Admin